Hello.
Jestem wlasnie na etapie szukania nowych kol do iksa i trafilem na innym forum na ciekawa grafike:
Wydaje mi sie, ze wieksze niz 14" nie pasuja juz za bardzo do iksa.
U siebie widzialbym np Schmidt Revolution Classic, 13" /175/50
Boje sie tylko, ze szerokie felgi (przod 7", tyl 8") przy b. malym ET moga ocierac.
Jakie macie kolka w swoich iksach?
Offline
Fajne to porównanie. Niestety mam u siebie standard więc nie pomogę. Mogę dodać, że te które wybrałeś pasowałyby wizualnie i uzyskał byś odpowiednie ułożenie koła względem krawędzi błotników. Wszystko zależy od ET tych ale i tak bez dystansów się nie obejdzie. Podzielam zdanie że 14" to max do X'a
Offline
Podobne miał Olo w swoim Xsie,niestety sprzedał ja razem z Zastvka ,a teraz ma Cromodore CD 30.
Mnie sie natomiast podobaja felgi z Alfy z otworami na obwodzie, mam takie w 128
No niestety znowu problem z wgraniem zdjecia na Fotosiku, chyba zmienie serwer.
Moze pózniej zamieszcze te zdjecia.
Narazie załoze stnadardowe felgi,ale ładnie wyglada tez na bardzo popularnych CD 30 albo mniej popularnych CD 39 , takie ma Wojtek.
Ostatnio edytowany przez herBERT (2008-02-27 10:12:40)
Offline
Ja mam takie same felgi jak ten czerwony z Dąbrowy Górniczej i niestety po założeniu okazało się, że trzeba poprawić jeden przedni błotnik i zmienić geometrię kół, oraz wyrzucić oryginalne podkładki dystansowe.
Offline
Udało mi sie wgrac w koncu te zdjecia.
w 128 ma takie felgi z alfy , i w Xsie tez ładnie by wygladały.
Podobne ma nasz klubowy kolega
Ale ładne tez sa te CD 39
Ale to sa wszystkie waskie felgi 5-5,5"
Offline
herBERT fajne te Ronale z Alfy na Twoim 128. To sa 14tki? Nie chcesz ich przypadkiem uplynnic /zamienic na CD39? Cromodora CD 39 tez sa fajne, mam taki komplet, ale wieksze hamulce od Uno T ocieraja mi o wewnetrzny rant felgi. Ciekawe, bo wchodza bez problemu w ta seryjna, trojramienna felge, tez 13".
invisi: te na iksie z Dabrowy Gorniczej to Borbety?
Offline
To turecka produkcja. Jakość dobra, jak kupowałem to mieli nawet model ze znaczkem mercedesa (podobno produkowali dla fabryki), ale znając turków to poprostu podróba. Na samej feldze jest znaczek ELBA - to chyba niemiecka marka.
ps.
jak byłem w turcji to widziłem identyczne felgi założone do sfatygowanej przyczepki bagażowej.
Offline
Hehe tez w Turcji widzialem pare fajnych felgowych patentow;) Tofasy, czyli Fiaty na licencji (najczesciej 131) smigaly nagminnie na fajnych chromach podobnych do mangelsow:
http://www.black-taunus.de/assets/images/Taunus_302.jpg
Na bank podroby;) myslalem kiedys, czy nie wrzucic takich do iksa, ale po pierwsze to ciezkie stalowki, a po drugie za bardzo kojarza sie z tuningowym "german style".
Offline
Antek, to sa 14" ,ale w samochodzie beda hamulce z Ritmo TC wiec mniejsze felgi nie wejda.
Poza tym samochód jeszcze nie zrobiony ,ale jest koncepcja na swap 1.3-1.4 Turbo ,albo
2.0 DOHC.
Offline
Pomysl ze swapem 1.3, 1.4 turbo jest super. Widzialem tez w necie swietny projekt ze 128 w roli glownej, 1.5 SOHC, pewnie z Ritmo z kompresorem Eaton (taki jak w Mercach Kompressor). Mozna taki kompresor dosc tanio wyrwac. Oprocz super dzwieku kompresora stale doladowanie w calym zakresie obrotow, brak turbodziury. Bardzo podoba mi sie taka koncepcja. Trzebaby odprezyc silnik, wrzucic Intercooler, chlodnice oleju, dobry gaznik i mozna szalec.
Oczywiscie rozwiazanie ze swapem calego zespolu napedowego z Uno jest mniej "rzezbo-genne"
Offline
Podoba mi sie pomysł z tym kompresorem, jest on napedzany mechanicznie,czy elektrycznie ?
W komorze silnika 128 jest wiecej miejsca niz w Xsie, wiec bez trudu mozna tam upchac dodatkowe manele.
Jak bys miał wiecej informacji na ten temat to napisz mi
Offline
Czy ktos szuka takich
http://moto.allegro.pl/item317736982_fe … _seat.html
Offline
Ja mam koła 13 14 i 15 cali chyba pięć czy sześć kompletów i powiem co zaobserwowałem. Mam dość twarde i naprawdę niskie zawieszenie i najlepsze do jazdy są trzynastki. Ale fajnie wyglądają 14 a piętnastki dla mnie przynajmniej to już odlot. Oczywiście istotny jest wzór felgi. Ja osobiście lubię jak felga ma tzw parapet to jest rant. Wygląda na szerszą no i jest chyba fajniejsza. Na czternastkach mam opony 195/45/14 i jeździ się na nich całkiem nieźle. Odczuwalne są dołki i kamienie ale nie tak jak w 15! Tam mam opony 195/35/15 z przodu (tył chyba 215/35/15) i to dopiero jest jak jazda po szynach. Twarde jak cholera ale co trzyma się drogi po prostu frajda. Minusy dużych kółek to szybciej zużywające się amortyzatory. Pukania trzaski skrzypienia i inne dźwięki spowodowane przenoszeniem wszystkich nierówności na nadwozie. Polskie drogi nie stworzone do niskoprofilowych opon. Po zeszłorocznym sezonie mimo że bardzo uważałem mam dwie felgi do prostowania. Masa takich kół. Są o wiele cięższe od oryginalnych magnezowych. Moja tylna kompletna 15 waży tyle co dwie i pół komp oryginalnych felg. Jazda w koleinach-koszmar! A do tego po deszcz i w koleinach makabra. Auto wrażliwe na poślizgi jak diabli zresztą sami wiecie co to znaczy na normalnych kołach a co dopiero na takich szerokich. No i spalanie jest sporo większe ja pszy spokojnej jeździe zaobserwowałem wzrost o średnio dwa litry na setkę. Ale czego nie robi się dla swojego skarba. Miałem poszerzać nadkola aby mi weszły szersze koła ale zrezygnowałem zostaje pszy oryginale i spróbuje innego patentu a jakiego mam nadzieję zobaczycie na zlocie. Zamieścił bym zdjęcia na forum z 14 i 15 ale nie wiem jak to zrobić. Jeśli macie pytania chętnie służę pomocą. Jeśli mógł bym coś poradzić to ja szukał bym fajnych ATS CLASIC. Fajnie wyglądają j pasują do aut z tamtej epoki.
Offline
Tu masz link do instrukcji jak wklejać fotki do postu.
http://veteran.mojeforum.net/fotki-w-po … -vt66.html
Offline
Sprubuje wkleić 14 firmy mak
[img=http://images32.fotosik.pl/166/356a2c8ab9c3f144m.jpg]
Offline
to sie nazywa facet odporny na wiedzę. Co robię nie tak? Mam kody i zdjęcia na fotosiku a na forum ich nie wkleiam?
Offline
Czeres ,link do zdjecia musisz umiescic miedzy znakami.
[img]tu wklejasz link[/img]
Offline
I masz swoje zdjecie.
Ostatnio edytowany przez herBERT (2008-03-04 19:35:56)
Offline