Jak wybuduja autostradę do Gdanska,to bedę wpadał na weekendy
Offline
Wyglada na to,ze tez powinienem sie przedstawic.
Wojtek Sikorski
Gdansk
Fiat X1/9 79r wersja B
Mam go od 94r.Obecnie jest po odbudowie i nowym lakierze.Dostal sporo nowych czesci blacharkich i mechanicznych.
Pozostaly stan posiadania to: Renault 8 67r i Fiat 126p 77r
Offline
Ja na jutro jestem umówiony na wizytę "na hamowni". Jestem ciekaw ile moje X-siątko ma mocy. Mam go od maja i jedyne co w nim zrobiłem to wymiana paska rozrządu i wszystkie regulacje. Zima to oczywiście okres przeglądów remontów i zmian więc zanim zacznę "dłubać" w silniku to chcę zobaczyć co tak naprawdę teraz w środku siedzi. Następny pomiar już na wiosnę po zrobieniu silnika i poprawce "zgrzytającej" III, trzeba zmieniać ten bieg jak w skrzyni kłowej.
Pozdrawiam wszystkich.
Ostatnio edytowany przez Jary (2009-10-19 17:26:14)
Offline
Nie, nie mam.
Tu leje "jak z cebra" więc nie chciałem auta ciągać po deszczu. Zresztą pracy mam teraz tyle, że czasu mi zabrakło na wizytę w warsztacie. Dodatkowo dostałem namiar na inną hamownię gdzie podobno ceny badania są niższe. Może w przyszłym tygodniu podjadę. Jak będę miał wyniki to dam znać.
Pozdrawiam.
Offline
Tak z ciekawosci ile u Ciebie kosztuje wstawienie auta na rolki?
Offline
Za przedni napęd biorą 100zł, za tył 160zł i 200 za 4x4. Blisko mnie są podobno rolki gdzie pomiar kosztuje 50zł. Trochę mało jak na warzsawskie warunki. Jutro będę przejeżdżał obok tego warsztatu to sprawdzę czy to prawda.
Offline
Ciekawe,skad ta rozbieznosc cenowa w stosunku do przednio i tylnonapedowców.
Przyznam się,że nie byłem jeszcze nigdy na hamowni,ale pomiar w tych samochodam to chyba tylko kwestai zamocowania na rolkach?
Offline
Mocowanie jest takie samo, za punkty do holowania i taśmami do podłogi. Podobno to kwestia ustawienia samochodu bo trzeba wjechać tyłem na stanowisko i rolki obracają się w drugą stronę + kwestia nawiewu i wylotu spalin. Rozmawiałem dziś z właścicielem i na tej hamowni nie było mowy o podziale na tył lub przód. Pomiar kosztuje 100 zł br. Może dostanę jakiś rabat? Jak będę sprawdzał auto to może kliknę kilka fotek. Jeśli pogoda dopisze to pojadę w przyszłym tygodniu.
Offline
Witam
Łukasz z Opola. Co prawda nie posiadam Xsa, jeżdżę uno turbo mk1, ale ojciec remontuje Xsa i prędzej czy później będe musiał mu znaleźć kilka częsci
pozdrawiam
Offline
Jeśli chodzi o Twój teren, to na tym obszarze działają dwaj klubowi X-siarze: Darek i Rysio.
Jakby co, to pewnie w kwestii wozu dopomogą i doradzą
Offline
Witamy.
Ja z kolei oprócz Xsa mam Uno Turbo Mk1 z silnikiem 1.4T do remontu.
Mam zamiar w przyszłym roku zabrac sie za niego.
Mysle ,że w tej sprawie też moge liczyc na Twoja pomoc.
Offline
@kros65
Kojarze te dwa Xsy, ale właścicieli nie bardzo
@herBERT
Silniki 1,4T wychodziły tylko w uno mk2, a jeśli chodzi o pomoc to znawcy tego silnika chętnie pomogą, masz ich kilka w swoim rejonie a jak nie to zapraszam na unoturbo.pl. Swoja drogą to nie wiem czy pamiętasz moje auto - pokazywałem je na yt.pl
Ostatnio edytowany przez wacki (2011-03-21 11:59:25)
Offline
Pamiętam,prezentowałes je na YT,ja też tam wkleiłem zdjęcia mojego.
Co do silnika to wiem ,ze 1.4 były w Mk2, ale ja juz kupiłem Uno ze zmienionym silnikiem.
PS.
Wez ojca i przyjedzicie na tegoroczny zlot naszego Klubu.
Poznacie paru ludzi w tym Darka i Ryska z Opola, no i poogladacie autka .
Ostatnio edytowany przez herBERT (2011-03-21 13:00:33)
Offline
Witam wszystkich znajomych, a szczególnie Herberta. Już zacząłem składać swój "wynalazek".
Idzie jak po grudzie.Ale syn obiecał pomoc. mam nadzieje, że na lato "poszpanuję".
A tak dla wszystkich; mam książkę budowy i obsługi X 1/9 co prawda po angielsku ,ale niektóre urywki już przetłumaczyłem na bardziej zrozumiały język. Służę pomocą. Pozdrawiam wszystkich.
Offline
Witam Wszystkich ponownie!
Od kilku dni jestem obecny na forum i przedstawiłem się w moim pierwszym poście ale to jest chyba lepsze miejsce i od tego powinienem zacząć:
Mam na imię Lech, obecnie mieszkam w Anglii i od niedawna posiadam niebieskiego Iksa rocznik 1980 z kierownicą po stonie "normalnej inaczej". Jestem na etapie poznawania tajemnic nowego nabytku.
Kupując pojazd otrzymałem w offsecie taką oto książkę:
Mam pytanie do Henia-51: Czy posiadasz podobną pozycję, a może coś ciekawszego?
W mojej niektóre tematy są potraktowane dosyć szczegółowo, a inne tylko zasygnalizowane.
Szukałem np. informacji jak się dobrać do nagrzewnicy i się dowiedziałem żeby spuścić wodę, odłączyć węże itp. Ale gdzie ona dokładnie jest i jak się do niej najłatwiej dokopać, to już musiałem sprawdzić sam organoleptycznie.
Jeśli ktoś by poszukiwał jakichś informacji to mogę sprawdzić, czy ta książka je zawiera.
Ostatnio edytowany przez Lechu (2011-05-14 17:44:51)
Offline
Czesc.Ta książka to "Biblia" dla Xsiarz, myslę że każdy ja posiada albo posiadac powinien.
Dostep do nagrzewnicy jest bardzo karkołomny.Trzeba zdemontowac srodkową konsolę i dobrac się od spodu najpierw do osłon,potem do samej nagrzewnicy. "Kurka do spuszczania wody" niema .Musisz odkrecic dolny wąż od chłodnicy i w ten sposób spuscisz płyn chłodzacy
PS.Henio, powodzenia.Gdybys chciał sie czegos dowiedzic to pisz albo na forum ,albo prywatnie.
Składalismy z Seniorem Xsy od podstaw,wiec co nieco jescze penie pamietamy .
Offline
Dziękuję za odpowiedź. Czyli, że mam "świętą księgę" Zdaję sobie sprawę z tego, że niektóre moje posty mogą wzbudzać uśmiech politowania u doświadczonych Xksiarzy, ale nowicjusze tak mają, że męczą i dzięki temu się uczą
Odnośnie nagrzewnicy, to sprawa u mnie wygląda tak, iż kupiłem samochód z odłączoną nagrzewnicą, bo ciekła. Ktoś zrobił "bajpasa" przy silniku i tak to zostawił razem z kałużą pod wykładziną, która w połączeniu z matą wygłuszającą, stała się z czasem siedliskiem nowych form życia. Efekt był taki, że jak wsiadłem odbyć jazdę próbną, to "zapach nowego auta" był mocny i jedyny w swoim rodzju. Kolega to krótko ujął: "wali jak w pieczarkarni". Jak podniosłem wykładzinę to bez maski nie podchodź, że o rdzy na podłodze nie wspomnę.
Dokopałem się potem do nagrzewnicy i okazało się, że ciekła na połączeniu z króćcem, bo ktoś wymontował zawór, a resztę byle jak uszczelnił. Nagrzewnica jest w marnym stanie, a górna część obudowy w jeszcze gorszym. Czyli szukam zamienników. W niedzielę jadę do jakiegoś gościa, co sprzedaje Iksa na części, może tam coś znajdę.
Offline
witam jestem nowym klubowiczem niedawno nabyłem iksa rocznik 1976 do remontu jestem z mikołowa
Offline
Witamy kolejnego "ślązaka" i trzymamy kciuki za remont Xsa.
Gdy będziesz miał jakies problemy,to pisz śmiało,albo przyjedz do Żernicy.
Ale jakies fotki stanu obecnego bardzo mile widziane.
Ostatnio edytowany przez herBERT (2011-04-24 22:10:03)
Offline
darek a z jakiej ulicy jesteś bo ja z kamionki ul. czereśniowa
Offline
Kiedyś to dostalem,ale mi umknęło
Hi X-Fans
Within 5 years I have written a repair manual, in German language, with over 2700 pages and over 5000 illustrations and pictures about the X 1/9. I am allowed to publicize this with the friendly authorization of Fiat Turin (Copyright).
In connection with compiling the repair manual the chapter Extra (TEIL Extra) with coloured exploded assembly drawings was developed, also. In this work with its 100 pages there are only drawings of the whole vehicle contained, which are generated to easily be interpreted. Therefore you don’t have to be able to speak the German language.
The chapter Extra (TEIL Extra) with its 100 pages costs 24,50 Euro + shipping and shows very demonstrative single assembly parts and the composition of the auto body.
Movie to the repair manual is under
http://www.youtube.com/watch?v=-1tooFvNI3k
More information in German language under
http://www.project-x19.de/forum/viewtop … sc&start=0
If you are interested in buying, please contact me under my email address
p6i2t@aol.com
Best regards
Pit
Attached a picture of an exploded assembly drawing an the front of the hardcover
Offline