Caly czas szukam sensownego rozwiazania dla zawieszenia, przede wszystkim jesli chodzi o stosunek ceny do jakosci;) Dzwonilem wlasnie do firmy Leda w Irlandii:
http://www.leda.com/index.html
Na ich setupie jezdzi znajomy w Irlandii:
Za zestaw coil-overow z regulacja twardosci i wysokosci trzeba wylozyc 1400 funtow, charakterystyka zawiasiu dobierana indywidualnie do potrzeb. Za taka kase wcale sie nie dziwie
Opcja numer dwa, moim zdecydowanie za drogo:
http://www.gforceengineering.net/fiat_products.htm
Za same camber plates trzeba dac 750 dolcow.
Dzwonilem jeszcze do firmy GAZ http://www.gaz-shocks.com/, maja sprawdzic oferte i dac mi info o cenie.
Offline
Info od dealera firmy GAZ:
GAZ Gold Fahrwerk für FIAT X1/9, in Höhe und
Dämpferrate einstellbar, ohne ABE
GAZ-GGA-X1/9 1.399,16 €
1.399,16 €
Czyli z regulacja twardosci i wysokosci z serii gold. GAZmatic to dobra firma, mysle, ze takie kompletne zawieszenie jest warte tej kasy. Druga opcja to zlozenie wlasnych coiloverow z ich katalogu. Kolega zlozyl przod do Alfy GTV6 (tej klasycznej) za ok 1200 zl dobierajac odpowiednie amortyzatory i sprezyny.
Offline
Ciekawa alternatywa: zawieszenie gwintowane K-Sport
http://www.n2o-tuning.com/-K-Sport-Gewi … a-7000173/
1000 EUR za gwintowane zawieszenie z regulacja twardosci/wysokosci itp itd wydaje mi sie bardzo dobra oferta. Porownywalne zawieszenia BeBe na rynku wtornym w DE kosztuja podobne pieniadze (jesli sie pojawia), ale sa uzywane. K-Sport w prostej linii pochodzi od zawieszen D2, ktore mialy powazne problemy z jakoscia, masowo wylewaly sie amortyzatory. Wychodzi na to, ze zmienili marke zeby nie byc kojarzonym z D2, ale poczytalem troche opinii o k-sportach i najwyrazniej problemy jakosciowe maja za soba.
Dorzucic do tego stabilizatory i poliuretany i mamy b. dobre zawieszenie.
Offline
To,ktore podales jako ostatnie i to ze stanow nie maja progresywnej sprezyny.
Moze najlepiej zlozyc samemu.
Mam pytanko ant_eater widzialem,ze masz felgi Ironcross tylko nie wiem czy to sa 13'' czy 14''.Napisz czy chcialbys je sprzedac.
Offline
wojtas, to sa 14", ale to sa oryginalne ze 124 i wrocily spowrotem na niego. Takze ich nie pchne.
Fakt, nie maja progresywnej sprezyny, ale w gotowym zawieszeniu pod model z dobranym odpowiednio amortyzatorem jak w tym przypadku ma sie jako taka pewnosc, ze zawieszenie jest dobrze zestrojone. W rym wypadku nie wydaje mi sie, zeby sprezyna progresywna byla tak wazna. Poza tym nie oszukujmy sie, tysiak za gwint z regulacja wysokosci i twardosci to cena jak narazie nie do pobicia.
Offline
Dobra instrukcja jak zrobic gwintowane zawieszenie (niestety tylko po niemiecku i angielsku) na przykladzie zawieszenia z Fiata 128:
http://www.mirafiori.com/~courtney/128/ … lover.html
http://www.abarthracing.de/_html/gewindeanleitung.html
Offline
Widzialem to juz.Jednak te przyklady sa znowu bez progresywnej sprezyny.
Ogladalem na allegro roze gwinty i wydaje mi sie ze mozna byloby cos zrobic na bazie gwintu od opla np corsy.Napewno trzebabyloby znac rozmiary glownie dlugosci.
Offline
Panowie, pojawilo sie niezle rozwiazanie w dziedzinie zawieszen plug and play:
http://www.xyz-auto.co.uk/products/Supe … 52d89.html
Cena b. dobra, jakosc bedzie w najblizszym czasie testowal znajomy w Nissanie 200sx.
Offline
Kontakt do wlasciciela firmy BeBe - robia swietne zawieszenia do Xa, gwinty, albo konkretne setupy na zamowienie. Gosc zna sie na rzeczy, scigal sie Xem w latach 90tych, a jego zawieszenia - jak juz pokaza sie uzywane na rynku w Niemczech - sa drozsze niz jak byly do kupienia nowe.
+49 151 592 499 66
Offline