ups, nie przygladnałem sie tej tabeli do konca,ponizej sa podane błedy we wskazaniach szybkosciomierza.
W przypadku opony 185 róznicy wskazan wynosi prawie 10% !!!! to DUZO.
Mozna sie zapomniec i złpac na radar
Optymalne wydaje sie zastosowanie opony 175 x 65 ,wtedy róznica wynosi tylko 0,63%
Offline
Pomocy!
Ocochodziii?
Kolejna sprawa - moge zamontowac pierscien centrujacy, jesli felga ma od wewnatrz stozkowy otwor centrujacy?? Te felgi mnie wykoncza.
Offline
Żeby było zgodnie ze sztuką to powinieneś założyć stożkowy pierścień.
Offline
Pierscien dotoczony, sruby sa, zamontowalem. Przod wystaje 0,5 cm poza obrys i fela trze o zacisk - zaciski z uno turbo i sa wieksze od iksowych. Trze doslownie 1mm Spilowac zacisk czy jak...
Tyl tez niespecjalnie wyglada. Trace powoli cierpliwosc ;]
Offline
Przygladałem sie na zlocie oponom jakie macie załozone w Xsach, zauwazyłem ze niektórzy maja załozone 175/70/13 a wedłyg tabeli zamienników powinne miec nizszy profil czyli 175/65/13.
Sprawdziłem to w tabeli zamienników. Przy tej wysokosci bieznika błąd we wskazaniach liczników wynosi nieco ponad 2 % co przy predkosci 100km/h daje predkosc ok 102km/h
Wydaje mi sie ze nie jest to istotna róznica a zauwazyłem ze wiekszy profil opony ładnie wypełnia wneke nadkola i sprawia wrazenie jakby samochód był obnizony.
Spodobało mi sie to i chyba załoze takie własnie opony.
W drodze do Bieszczad jechałem za zółtym Xsem Ryska, on własnie ma załozone takie opony i delikatne dystanse 1,2cm na strone.
Sprawiało to bardzo ładne wizualne wrazenie.
Offline
A ja wrzucam na weekend komplet kol ze 124 - to takie same felgi, jakie ma Ralph z Berlina. Fajnie iks wyglada na 185/60/14, juz troche powazniej. Jutro wrzuce fotki. Na przod powedruja 185/14/50.
W ogole dziwna sprawa. Na tym zestawie, ktory wedruje na tyl przy pelnym skrecie kolo z przodu ociera o nadkole. Bylem przekonany, ze na fiatowskiej feldze kolo sie zmiesci.
Biale Revolution pojda chyba za to do "czwory", wygladaja fajnie i spokojnie mieszcza sie w kazdej plaszczyznie w nadkolu.
Offline
Dzis X-man zafasowal kola od Spider-Mana, na ktore wrzucilem nowe dunlopy SP Sport 2000. Spider-Man bedzie jezdzil za to na Revo, bo wygladaja ekstra - male ET powoduje, ze optycznie go poszerza bez efektu tuningowego stylu germanskiego;) Musze tylko jeszcze wylozyc na nowe opony o wyzszym profilu. Hamowanie X-Manem za to jest teraz sama przyjemnoscia, wczesniej jazda na mokrym to byl dramat. Tak to wyglada:
Offline
Gratuluję. Wynik jest pozytywny dla każdego z nich.
Offline
Faktycznie fajnie to wygląda w obu autach. Jak to się przekłada na wskazania licznika?
Offline
W Spajdermenie dobiore gumy takie, jak byly oryginalnie, a w Iksmenie przy predkosci rzeczywistej 100 km/h pokazuje 102,8 km/h.
Aaa, podpatrzylem patent z iksa Czeresa i przenioslem tablice na dolny spoiler. Wg mnie z duza korzyscia, nawet dzisiaj diagnosta sie nie przyczepil;) Iksior juz nie ma miny Krolika Bugsa hehe
Offline
chlopaki potrzebuje rady madrzejszych, mam 15stki borbeta ale umowmy sie ze zaduzo kombinacji by je wpasowac kupilem je zbyt pochopnie. Znalazlem wiec ten sam wzor ale 14stki et32 6cali ma moze ktos takie? i czy bede potrzebowal dystanse?
Offline
Jutro zmierze ile wynosi Et w oryginalnej feldze.
Tutaj jest opisane jak sie mierzy to ET.
http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedzi … 21,40.html
Offline
Pomierzyłem i obliczyłem ET do oryginalnej Xsowskiej felgi CD 58.
Uwzgledniajac niedokładnosc pomiaru wyszło mi ,ze ET tej felgi wynosi 27-28
Waceg,piszesz ,ze ta felga która chcesz kupic ma ET 32 wiec jest o 5mm osadzona głebiej we wnęce koła
Ale, ta felga ma szerokosc 6 cali a CD 58 tylko 5 wiec jest szersza o 1cal czyli 25mm
To dale po 12,5mm wiecej po obu stronach osi symetri felgi.
odejmujac te 5mm z racji wiekszego ET, ta twoja felga wystawała by bardziej na zewnatrz o ok 7mm
Poprawcie mnie jesli gdzies sie pomyliłem w toku myslenia
Offline
dziekuje herbert! choc musze to jeszcze ze dwa razy przeczytac wiec wejda czy nie wejda?
Offline
Niestety w zyciu jest tak ze to na czym nam najbardziej zalerzy, zawsze idzie nie tak jak trzeba. Felgi mialy byc juz skonczoe ale nie sa! w tym tygodniu ma chlopak skonczyc pierwsza, ale czy skonczy? przesla mi kila fotek po szpachloaniu i podkladzi wyglada to niezle ale wciaz czekam na efekt koncowy.
[jpg]http://images41.fotosik.pl/133/e863912c4aec5b31med.jpg[/jpg]
[jpg]http://images40.fotosik.pl/133/e297e41d513e40edmed.jpg[/jpg]
[jpg]http://images40.fotosik.pl/133/e297e41d513e40edmed.jpg[/jpg]
Offline
Biednemu zawsze wiatr w oczy wjeje! dwa te same, ale to nic widac mniej wiecej ogrom pracy
Offline
Ja no swoje oryginalne "bertonki" czekałem prawie rok czasu,ale warto było czekac,efekt jest swietny,wygladaja jak z fabryki.
Czasem warto poczekac,jesli "fachowiec" dobry.
Offline
Ja też noszę się z zamiarem odświeżenia felg w swoim BERTiX-ie. Tyle, że są to oryginalne alusy z wersji B - częściowo w kolorze nat. aluminium, a częściowo lakierowane na ciemnosiwo. Ciekawe czy jest gdzieś jakiś SPEC (wybitny), który by sobie poradził z takim wyzwaniem?
Na feldze, głównie na rancie zewnętrznym występują wżery, naloty i złuszczenia - niestety...
Offline
napewno znajdzie sie majster! moje tez mialy rysy i lakier odpadal ale to nie problem wszystko da sie zrobic. Przypuszczam ze najszybciej bylo by pomalowac i wypolerowac, w tedy wneki zostana w kolorze a reszta swiecace aluminium?
Offline
Tak jest! Tak się zrobi - tylko już bliżej zimy. X-ik stanie na kołkach, to będzie czas na polerowanie "bucików" .
Offline
z wżerami bedzie problem,bo nie da sie ich zlikwidowac i wypolerowac tego rantu.
Trzeba te wzery zaszpachlowac i pomalowac.
Offline
Felgi nie wygladaja wbrew pozorom na trudne do spolerowania Jesli wzery nie sa za glebokie spokojnie poradzisz sobie sam papierem wodnym i pasta polerska. Zmudna robota, ale efekt pozniej cieszy.
Offline
Przeglądając posty kolegów dotyczące rozmiarów felg i opon w waszych X-ach, postanowiłem baczniej przyjrzeć się również swoim.
I otóż wydało mi się, że koło z oponą 185/60 R13, założoną na oryginalnej feldze wersji B, jest jakieś takie zbyt "wpadnięte" do środka nadkola.
Zastosowałem dystans 15 mm (przy czym w czasie jego montażu okazało się, że poprzedni właściciel zastosował już 5 mm dystansik). Ten jednak był nieco za mały, co stwierdziłem po zdjęciu koła, które przy maksymalnym skręcie, ocierało o wnętrze nadkola (wytarty lakier).
Teraz po, suma sumarum, 10 mm odsadzeniu koła, jest O.K.
Co się zaś tyczy wskazań prędkościomierza - to trudno mi to ocenić:
- raz, z powodu, że to licznik amerykański (km/h takie małe wewnątrz tarczy zegara),
- dwa, z powodu, że wskazówka prędkościomierza (pomimo regulacji i naprawy linki) jeszcze
nieco drga nieprecyzyjnie wskazując.
Natomiast jeśli chodzi o zużycie paliwa na oponach o tej szerokości, to też nie za bardzo mogę uchwycić jego wartość, bo stanowczo za mało jeżdżę... To, mam nadzieję, da się wobec nadchodzącego sezonu, szybko zmienić
Offline