wojtasgd napisał(a):
Odnosnie rur do chlodnicy i tej do nagrzewnicy.Mam zamiara sie dobrac do swoich rur. Przyszlo mi do glowy zeby je wykonac z nierdzewki i powyginac na wzor fabrycznych.
Też biorę nierdzewkę pod uwagę, nie wiem tylko czy taka zwykła np. na balustrady sprawdzi się w układzie z cieczą. Nie wiem jaki gatunek brać pod uwagę. Na pierwszy rzut oka te do chłodnicy mam w dobrym stanie, po odwierceniu będę miał pewność.
lukaa napisał(a):
lucaso27 jestem pod wrażeniem . Rozumiem rozebrać auto do ostatniej śrubki, ale do ostatniego zgrzewu? (: .
Tu masz serwisówki.
http://x19.com.au/downloads.html.....
Rozwiercania będzie znacznie więcej, o tym na bieżąco będę relacjonował. Niestety, ten egzemplarz jest w takim stanie, że korozja jest wszędzie, nie da się czegoś pominąć, a żeby jeden element naprawić trzeba porozwiercać często sąsiednie. Nie spodziewałem się, że X jest tak solidnie, pod względem konstrukcyjnym, zaprojektowany. To jest naprawdę sztywne rozwiązanie, typ targa tego jednak wymaga.
Dzięki za serwisówki zapoznam się z nimi.
Ostatnio edytowany przez lucaso27 (2021-03-11 13:08:36)
Offline
Dzieki Luka za podpowiedz.Wiem ile to pracy poniewaz w jednym Ixsie juz to robilem.Dla mnie ta operacja to koniecznoasc poniewaz jedna z nich cieknie.Odnosnie braku mocy to bym sie nie przejmowal bo predzej czy poniej bedzie silnik z Uno turbo.
Offline
Witam.
Wojtas jak cieknie to operacja cię nie ominie. Też się zastanawiam czy na wszelki wypadek nie wymienić tych rur.
lukaso napisz proszę czy rury są zamocowane w tunelu tylko tą jedną blachą za okienkiem do regulacji ręcznego czy też mocowań jest więcej. Żeby uniknąć odwiercania całego tunelu myślę czy nie uciąć rury z przodu tunelu , wyciągnąć je do tyłu. Następnie wygięte rury włożyć od przodu a dospawać kolanka tylne.
Co do stali nierdzewnej najczęściej używane są 2 gatunki. H17 i H18. Podstawowe różnice H17 jest bardziej ciągliwa i łatwiej się gnie i obrabia. Jej wada to że żółknie w czasie starzenia i średni się nadaje do zastosowań gdzie wymagana jest super estetyka. H18 jest twardsza , mniej plastyczna i trudniej się obrabia ale nie żółknie. H17 jest znacznie tańsza. Obie te stale są odporne na wodę, sole, słabe kwasy i ługi , alkohole benzyny itp.
Offline
Lukaa, niestety nie ma opcji bez odwiercania. Rury są w tunelu zgrzane z trzema obejmami, przynajmniej w wersji B. Widać na zdjęciach, które ostatnio umieściłem.
Offline
Dzieki Lukaa za podpowiedz z tymi rurami.Musze poszukac zakadu,ktory mi powigina te ruru.
Offline
Zastanawiam sie czy ten tunel,w ktorym sa te rury potem przyspawac czy przykrecic do karoserii.
W tej drugiej opcji zawsze bylby dostep do rur. Pytanie tylko czy on usztywnia konstrukcji.
Offline
wojtasgd napisał(a):
Zastanawiam sie czy ten tunel,w ktorym sa te rury potem przyspawac czy przykrecic do karoserii.
W tej drugiej opcji zawsze bylby dostep do rur. Pytanie tylko czy on usztywnia konstrukcji.
Wg mnie tunel jest elementem konstrukcyjnym i dodatkowo usztywnia podłogę. Myślałem już nad tym, również w wersji przykręcanej ( ale raczej bym nie ryzykował ), ewentualnie rury umieścić na zewnątrz tunelu, który możnaby co nieco przekonstruować. Nie zagłębiałem się w temat przeróbki ale pewnie znalazłoby się rozwiązanie.
Offline
wojtasgd - gdzie masz wyciek? W tunelu czy poza nim?
Jak poza tunelem to lepiej zaspawać dziurę lub wyciąć chory kawałek i dorobić nowy łącząc go kawałkiem gumowego węża z tą w tunelu.
Jeżeli w tunelu ja bym odciął rury z przodu przed tunelem. odwiercił tylko te 3 blachy którymi są wewnątrz złapane do tunelu i wyciągnął całość do tyłu. Zrobiłbym rury podzielone na 2 elementy przód do tunelu i tył w drugim kawałku. Wsadzić je od tyłu i albo pospawać po włożeniu (trudniejsze) albo połączyć kawałkami gumowego węża przed tunelem. Na to co wchodzi do tunelu założyć po kilka kawałków gumowego węża lub czegoś podobnego żeby nie dzwoniły o siebie i o blachy.
Offline
Tak byloby to jakies rozwiazanie.Ciekana niestety w tunelu.Tymczasowo zalozylem pod tym tulenem takie ruru zrobione z miedzi.Jednak potem zalozylem obnizajace sprezyny -35mm i na tyl amortyzatory od amerykanskiej wersji,ktore sa 25mm krotsze od wersji europejskie.Sumujac przerobki tyl obnizyl sie o 60mm.To spowodowalo ze mam problem na nierownosciach i wiekszych progach zwalniajacych.
Wracajac do tego tunelu to i tak chcem ga zdjac bo mozliwe,ze jest tam jakas korozja.
Offline
Offline
Witam!
z pozytywów to przynajmniej ruda nie żre błotników i poszycia drzwi. (: powodzenia w walce z zemstą honekera.
Offline