Witam !!
Dziś zalogowałem się po raz pierwszy. Niedawno kupiłem Xa i doprowadzam go do porządku . Jako że piszę po raz pierwszy chciałem na wstępie wszystkich pozdrowić . Proszę o wyrozumiałość gdy czasem będę zadawał głupie pytania i mam nadzieję że pomożecie uzyskać na nie odpowiedz. Mieszkam na wsi koło Wejherowa woj. pomorskie i postanowiłem odrestaurować poj. Fiat X 1/9 . Do tej pory zajmowałem się bardziej motocyklami , jest to moje hobby poza pracą zawodową , jednak motorki doprowadziłem do porządku wszystko chodzi i co dalej...... Jak mówią złośliwi znów bedę się babrał w smarach , ale mi się to podoba i mam nadzieję że trafiam do grona ludzi , którzy podzielają moją pasję. Wybaczcie laikowi. Posiadam dwa pojazdy i montuję jeden sprawny. W związku z tym mam sporo części zamiennych lecz nie będę ich sprzedawał ale chętnie mogę zamienić te mniej potrzebne na te dla mnie niezbędne na warunkach do uzgodnienia. Tyle o mnie a teraz czas na głupie i trochę mniej głupsze pytania
- na forum często pada stwierdzenie " wersja A lub B " do czego to się odnosi ?
- czy ktoś posiada dane oryginalnej palety barw czyli w jakich kolorach wychodziły te pojazdy ?
- potrzebuję przednią kratę wlotu powietrza oraz listwę prawdopodobnie jest to listwa metalowa
będąca pod tą kratą. Niestety nie wiem jak to wyglądało bo w moich pojazdach pod przednim
zderzakiem nie było nic . Czy ktoś posiada lub wie gdzie kupić takie coś ?
- Wiem , że były wersje silnikowe 1300 cc oraz 1500 cc , ale wersja 1500 cc ma dwa rodzaje
silników o mocy mniejszej i większej . Prosił bym o info czym różniły się silniki 1500 cc .
To na razie tyle pewnie będzie tych pytań sporo i mam nadzieję , że was nie zamęczę .
Jeszcze raz gorąco wszystkich pozdrawiam
Gienek:)
Offline
Witaj,
wersje A i B różnią się mocno uogólniając zderzakami ( A delikatne półzderzaki w narożnikach, B wielkie parapety oblepione plastikiem) i deską rozdzielczą oraz miały silnik 1300 i 4-biegową skrzynię. Paleta kolorów była chyba na greckiej stronie x'a ale może ktoś z Kolegów pamięta lepiej. Moc silników 1500 zależna od wersji- europa czy usa no i różniły się zasilaniem gaźnik lub wtrysk. To tak krótko. Wrzuć jakąś fotkę tego co masz to się dowiesz, która to wersja. Miłej pracy przy renowacji no i cierpliwości
Offline
Dzięki bardzo za odpowiedz .
Wynika z tego , że mam wersję B silnik 1500 cc na gaźniku . Jak byłbyś tak miły i napisał jaką moc mają te silniki w wersji wolnossącej na gażniku . Bo przy wyborze części często trzeba wybrać moc silnika a do wyboru są dwie wartości .
Pozdrawiam Gienek
P.s. Foty zrobię ale teraz mam gołą karoserię . Przed chwilą ją piaskowałem więc na ten moment nic
ciekawego.
Offline
W internecie można podpatrzeć np. taki poster:
... ale tu, to tylko raczej orientacyjnie można podejrzeć paletę barw X-sa.
Tak, czy siak ... WITAMY kolejnego pasjonata marki
Miło, że z obszaru Polski o niskim stężeniu X-sów na 1 cm kw.
Offline
Gonzo napisał(a):
.... jaką moc mają te silniki w wersji wolnossącej na gażniku . Bo przy wyborze części często trzeba wybrać moc silnika a do wyboru są dwie wartości....
Moc książkowa to 85KM.
Offline
Witamy kolejnego Xsiarza
palete kolorów masz tutaj i wiele innych ciekawych rzeczy
http://www.autodesign.it/x19/colori/index.htm
Offline
Witam chetnie zobaczylbym twojego Ixsa.Mieszkam doslownie za miedza bo w Gdansku.Tez mam troche czesci i to wlasnie do wersji B. Moj tel. 514-341-861.Pozdrawiam.
Offline
Cześć Gonzo,
Wklejam link do strony angielskiego klubu X1/9 z zestawieniem kodów lakierów. Może to Ci się do czegoś przyda:
http://www.x1-9ownersclub.org.uk/x19-in … codes.html
Podane na stronie roczniki stosowania danego koloru, należy traktować orientacyjnie, gdyż nie są zbyt precyzyjne. W niektórych pozycjach z lat 80-tych są podane dwa kolory na raz. Dotyczy to X-sów serii VS, które były lakierowanie dwukolorowo.
Osobiście bez problemu zamówiłem lakier 447 - jasny niebieski metalic ale miałem problem z dorobieniem granatowego metalic - "mica blue", który jest na końcu listy. Próbowałem zarówno w Polsce, jak i w Anglii. Dowiedziałem się od innych Xsiarzy, że któreś Volvo montowane w Bertone było malowane takim samym lakierem i idąc tym tropem można dobrać.
Pozdrawiam,
Lechu
Ostatnio edytowany przez Lechu (2014-05-25 11:29:57)
Offline
Bardzo dziękuję za podpowiedzi !!!!!!!!!!!
Kolorki super info na pewno coś dobiorę gdyż chciałbym pomalować xa na jeden z kolorów oryginalnych.
Pozdrawiam wszystkich
Gienek
Offline
Najlepiej odszukaj gdzieś w zakamarkach resztki oryginalnego lakieru, żeby się zorientować jaki to był kolor i zastosować podobny. Fabrycznie na pokrywie tylnego bagażnika była też naklejka z kodem lakieru. Oczywiście istnieje opcja, że oryginalny kolor Ci się nie spodoba. Wtedy dobrze jest dobrać coś "z epoki".
Powodzenia i pochwal się od czasu do czasu postępem prac.
Pozdrawiam
Lechu
Offline