Witam !!
Chcę kupić nowy aparat zapłonowy do Xa Silnik 1500. Mam z tym jednak problem , gdyż nowe aparaty , które są dostępne są wyposażone w podciśnieniowy system regulacji kląta zapłonu ( taka okrągła puszka na obudowie aparatu ). Jednak mój aparat nie posiada tego systemu. Zaznaczę iż mój aparat nie posiada tradycyjnego przerywacza i kondensatora lecz jak podejrzewam rodzaj sensora bezstykowego. Proszę o informację w tym względzie czyli.
- jeśli mój układ nie posiada podciśnieniowego sterowania kąta zapłonu to w jaki sposób jest
ono sterowane
- może macie informację gdzie kupić taki aparat
Czekam na info jeśli macie zapytania to odpowiem. Wiem że w tym gronie jest kolega biegły w tej dziedzinie bardzo prosiłbym o kontakt.
Pozdrawiam
Offline
Nie wiem co tam masz zainstalowane czy to oryginał czy ktoś coś namotał. W każdym razie podciśnienie w aparacie jest sterowane z gaźnika, X z reguły tego nie posiadał czyli wyposażony był wyłącznie w odśrodkową regulację zapłonu, u Ciebie zapewne tak jest. Możesz zamontować aparat z podciśnieniem, będzie działał po prostu bez podciśnienia. O ile się nie mylę....
Offline
A ten silnik jest na gazniku,czy na wtrysku?
Miałes w nim zapłon bezstykowy?
Podcisnienie do aparatu zapłonowego podłaczone jest albo pod gaźnik (speciany kruciec w gazniku) albo pod kolektor ssacy (tez musi tam byc kruciec na weżyk do aparatu jesli go nie ma to trzeba dorobic)
Ten aparat który chcesz kupic jest z przerywaczem?
Jesli poprzedni aparat miałes bezstykowy i miał moduł zapłonowy,to do tego z przerywaczem musisz zastosowac zwykła cewkę zapłonową. Do bezstykowego sa cewki o zmniejszonej opornosci i takiej nie mozna zastosowac do przerywacza.
Offline
Witam !!!!
Bardzo dziękuję za info .
Odpowiadam na twoje pytania.
- silnik jest gażnikowy 1500 cc
- aparat zapłonowy jest bez przerywacza mechanicznego jest tam na osi aparatu zamontowane kółko z czterema nazwijmy to promieniami o kącie rozstawienia co 90 stopni te promienie przechodzą blisko czujnika ale bezstykowo w/g mnie taki czujnik zwą czujnikiem halla . Od aparatu odchodzi kostka z trzema przewodami , oraz kopułka na pięć przewodów wysokiego napięcia.
- Aparat nie posiada puszki podciśnieniowej .
- Mam także zamontowaną cewkę a obok niej prawdopodobnie kondensator.
W/g mnie ktoś powymieniał te elementy gdyż aparat jest prawie nowy jek też gaźnik który też był prawdopodobnie wymieniony.
- Jeżeli chodzi o kolektor ssący to jest tam wyprowadzony trójnik na dwa przewody jedno wyjście ne średnicę około 10 może 12 mm a drugie na 8 mm
- Niestety jak kupiłem to auto wszystko było w proszku i nie wiem jak to było podłączone.Natomiast w drugim aucie , gdyż zakupiłem dwa ( jeden jako dawca części ) wcale nie było ani gażnika z kolektorem ani aparatu zapłonowego
Pytania mam takie .
czy można po jego odnowieniu założyć stary aparat który był. Chodzi mi o podciśnieniowe sterowanie zapłonem , którego w tym aparacie brak. Miałem info ,ze spora część x-sa była bez tego podciśnienia. Jeśli tak to co steruje zapłonem . Być możę wystarcza system odśrodkowego sterowania. Tego niestety nie wiem
Pytanie następne czy lepiej mieć to podciśnienie czy też nie.
Pytanie ostatnie jaką cewkę trzeba kupić aby to grało i czy w takim razie jest tam konieczny kondensator który umieszczony jest obok cewki.
Przepraszam za ten elaborat ale z mechaniki samochodowej zrobię wszystko natomiast elektryka elektronika komputery i te sprawy to dupa .
Pozdrawiam Gienek
ps. gdybyś potrzebował jakieś dodatkowe info i był tak miły mi pomóc to gdybyś chciał skorzystać podaję tel. 601 61 11 09
Offline
Gienek tak po kolei.
Ten stary aparat zapłonowy z czujnikiem magnetycznym powinien miec regulacje odsrodkowa,chyba ze jest z samochodu w którym sterownik wyprzedzał zapłon,ale w takim razie do kompletu oprócz cewki powinienes miej jeszcze moduł zapłonowy.
jesli go nie masz to moze lepiej zastosowac inny aparat.
Jesli jeszcze nie kupiłes aparatru zapłonowego,to skontaktuj sie najpierw z Łukaszem (Lucaso27) on robił takie komplety zapłonowe bezstykowe,moze bedzie miał cos dla Ciebie.
jesli juz masz ten aparat z przerywaczem to tak jak napisałem mozesz podcisnienie podłączyc pod kolektor ssacy.
Napisałes ,ze w kolektorze który masz jest wkrecony trójnik.
To nie jest oryginalny kolektor z Xsa ,bo Xs nie miał takiego wyjscia z kolektora ,a te wyjscia sa na servo Hamulców( grubszy króciec) W xsie nie ma serva jak wiesz, a ten cienszy króciec własnie na podcisnienie z aparatu zapłonowego.
Ten trójnik jest wkrecany w kolektor wiec najlepiej by nie zaslepiec jednego wyjscia jest dorobienie pojedynczego krócca o srednicy takiej jak masz wyjscie na aparacie zapłonowym,wtedy wezyk bedzie z obydwu stro szczelnie siedział.
Do tego kupujesz zwykła cewke zapłonowa do aparatów z przerywaczem.
Offline
Dzięki bardzo.
Wprowadziłem Cię w błąd. Obejrzałem stare foty które zrobiłem przed demontażem silnika i to odejście z kolektora jest tylko jedno i jest to przewód wody który idzie do gaźnika . Teraz obejrzałem kolektor i okazuje się , że kolektor jest podłączony do obiegu wody. Faktycznie nie ma w nim odejścia na podciśnienie . Z gaźnika również nie wychodzi żaden króciec.
Natomiast aparat zapłonowy posiada odśrodkowy układ przyśpieszania zapłonu sprawdziłem to przed momentem.
Ja byłem przekonany że X obligatoryjnie miał podciśnienie w aparacie zapłonowym. Jego brak w moim aucie uważałem za anomalię i skutek niefachowych przeróbek . Okazuje się jednak iż jest to prawdopodobnie wszystko ok.
Prawdopodobnie wyślę ten aparat do odnowienia wraz z gażnikiem i zamontuję tak jak było .
Pozdrawiam Gienek
Offline
W takim razie potrzbujesz modułu zapłonowego współpracującego z tym aparatem,masz go ?
Offline
Nie posiadam modułu i mam wrażenie że go nie było a silnik odpalał . Albo jest a ja go nie widziałem
Offline
wcześniej pisałeś tak przynajmniej zrozumiałem , że jeśli jest system odśrodkowy to moduł nie występował. Jeśli coś źle zrozumiałem to naprostuj
Offline
Moze masz cewke razem z modułem.
Ale jak silnik odpalał to OK.
Odnosnie Twojego ostatniego pytania,moduł musi byc do bezstykowego aparatu nie wazne czy ma regulacje odsrodkowa czy podcisnieniowa, ale tak jak napisałem moze ten moduł byc zintegrowany z cewka zapłonowa.
W takim razie nie kombinuj tylko zregeneruj ten stary aparat zapłonowy.
Ostatnio edytowany przez herBERT (2017-01-25 16:20:13)
Offline
Ok. wielkie dzięki bardzo mi pomogliście
Pozdrawiam Gienek
Offline