Witam serdecznie ogladałem dzis x-sa rok 82 1,5 ale wszystko rdza teraz nie wiem czy bawic sie w renowacje bo tak naprwde potrzebował bym cała skorupe najlepiej, a do tego gość coś robił przy skrzyni i jest w drobny mak rozebrana teraz pytanie czy wszystko jest,OCZYWIŚCIE SILNIK TEZ NA PRZYCZEPIE NAWET NIE WIEM CZY CZASAMI NIE JEST OD RITMO?SZYBA PRZEDNIA OCZYWIŚCIE POPĘKANA!!!JEŻELI KTOS MOŻE MI DORADZIC JEŻELI CHODZI O RENWACJE WIEM ŻE ZE SKRZYNIA JEST PROBLEM ŻEBY DOSTAĆ?
Offline
Witaj.
Powiem tak, blacharka w xsie to duzy problrm,na naszym rynku blach nie dostaniesz .
Skrzynia biegów jest inna niż w przednionapedowcach,ale czesci pasuja.
Silnik 1500 z Xsa to silnik z Ritmo, ma jedynie dodatkowe wyjcie na zegarowy czujnik cisnienia oleju.
Pytanie,czy masz dobrego blacharz który to ogarnie i czy warto.
Moze lepiej poszukac "anglika " ze zdrowa buda i przełozyc przegrode czołowa.
A nie zapytałem ile ten Xs ma kosztować ?
Offline
NO WŁAŚNIE TAK MYŚLAŁEM ŻE W GRE WCHODZI ANG. ALE TERAZ TEZ ZNALEŚĆ COS TAKIEGO TO SZTUKA!!!TAK NAPRAWDĘ TO NIE DAM ZA NIEGO WIĘCEJ NIŻ ZA ZŁOM GOŚĆ JEST STARZSZYM FACETEM I NAWET PRZEZ TYLE LAT NIE POSTARAŁ SIE O PRZYKRYCIE TAKIEGO STATKU A GADA MI ŻE 5 TYS I BĘDZIE LALA CHYBA 15!!!TO DZIWNE ALE TAK NAPRAWDE NI E GADALISMY O CENIE TYLKO CHCIAŁEM GO OGARNĄĆ WZROKOWO!!!A CO DO BLACHARZ I RESZTY TO MOJE I TEŚCIA RĘCE TO ZROBIA TYKO CZY SIĘ DA BO
Offline
A MACIE MOŻE NAMIAR NA TAKIE ANG. OD KOGOS!!!NARAZIE OGARNIAM TEMET CZY JAKOS ZDOBĘDE CZĘSCI? I ILE TO BĘDZIE KOSZTOWAĆ A W PONIEDZIAŁEK SIĘ DO GOŚCIA ODEZWĘ
Offline
Po pierwsze,mógłbym Cie prosic bys nie pisał DUŻYMI literami !!! Bardzo zle sie czyta.
Po drugie jesli auto jest takie skorodowane,to chcesz żeźbic cała blacharke, ? bo za błotnik na Ebayu zapłacisz 1500zł , a jak masz skrodowane progi i podwozie,to do czego bedzisz spawał?
Ja bym szukał na angielskim Ebayu całego samochodu.Wyjdzie Cie to taniej .
A gdzie mieszkasz?
Offline
Przychlam się do przedmówcy,generalny remont na pewno nie ma sensu.
Herbert cena która wspominasz za błotnik to już dawno nieaktualna,ceny poszly do goru i to już jest ok 600 euro za przedni a tylny ok 700euro.
Jak mialbym doradzić tak rozsądnie to odloz zakup Ixsa na później.To nie jest maly wydak jak ma ci sprawiać przyjemność wizualna jak i praktyczna to jedyne wyjście.
NIe bawiłbym się tez w kupowanie ruiny i za wszekla cene szukanie dawcy bo to wszystko będzie trwalo wieki i poszarpiesz sobie tylko nerwy.
Trzeba się pogodzić,ze ladne egzemplaze to nie 20 tys złotych a bardziej 10 tys euro i w gore.
Jednak każdy musi przejść po wojemu ta przygodę z Ixsem.
Offline
Za 15000 porządnego remontu nie zrobisz.
Progi są najważniejsze - jak w każdym bez dachu - u nas nie było podszybia,podłogi,drzwi,błotników - ale jakimś cudem progi się ostały zdrowe,a teraz wygląda super.
Ale po cenie złomu to warto wziąć choćby dla detali - a gdzie on jest w ogóle?
Offline
Wacław dobrze mówi,jesli jest tani to bierz go dla detali a przede wszystkim gdybys sie zdecydował na przekładkę z anglika,to bedziesz potrzebował z "europejczyka " parę rzeczy:
przegrody czołowej,deski rozdzielczej i pedałów a jeszcze mechanizmu wycieraczek.
Offline
dzięki za rady,naprawde się przydały teraz wiem na czym mniej więcej stoje!!!
Ja jestem z Brodnicy i wychaczyłem takie coś przypadkowo w krzakach u znajomego teścia!!zobaczę co i jak ale może za małe pieniądze go wezmę i będe miał miłego początki na detale!!!ogólnie fajne samochody!!!tak patrzyłem na Ebayu niby trochę tego jest, a co do progów i spodu to jeszcze jeszcze jakoś to wygląda.Najgorsze że nie mam pewności co do silnika i skrzyni?Naprawdę wielkie dzięki za pomoc jak by co napiszę jak postanowiłem i czy jestem posiadaczem!!!
Offline
Silnikiem i skrzynia sie nie przejmuj,zawsze jakis silnik mozna znaleść.Skrzynia to tez nie tragedia ,bo w ostatecznosci mozna zastosowac skrzynie z przednionapędowca.
Róznia sie tylko miejscem wyprowadzenia wodzika do zmiany biegów.Wiadomo jak skrzynia jes z przodu auto,to wodzik musi byc wyprowadzony w kierunku kabiny,jak z tyłu to tez do kabiny tyle ze z drugiej strony skrzyni.
Ale wdziałem juz Xsy ze skrzynia z przedniego napedu z obejsciem do wodzika pod skrzynia.
Offline
jeszcze raz dzięki jak ktoś ma jeszcze jakies dobre rady to piszcie będe wdzięczny!!!pomoże mi to w decyzji!!!
Offline
Ten wyglada nie najgorzej .Może bys sie nim zainteresował?
http://allegro.pl/fiat-x-1-9-gola-karos … ml#thumb/2
Offline
Jestem w trakcie renowacji x 1/9 . Pracuje nad nim ponad dwa lata .(praca wykonywana tylko soboty niedziele i wolne popołudnia) , wykonuję to bardzo dokładnie . Jeżeli dasz mi swój adres e mail to wyślę foto . Podstawą tego projektu był x 1/9 kupiony za 1000 eur w niemczech . Karoseria kompletna wizualnie w dość dobrym stanie silnik posiadał braki. Do tego kupiłem x-a jako dawcę części w wersji angielskiej kompletny na chodzie za kwotę 6.000 pln. chwalę dzień kiedy zdecydowałem się na zakup tego drugiego . Pamiętaj karoseria x-a nawet jeśli wizualnie wygląda na zdrową to na pewno taka nie jest a jeśli wizualnie wygląda żle to jest fatalnie. Jak ja moją karoserię wypiaskowałem a wizualnie była ok to się załamałem i tylko karoseria drugiego x-a uratowała sytuację bo z tych dwóch blacharz wyczarował ładną jedną karoserię. Wszystkie prace poza blacharką i lakierowaniem wykonuję sam. Przy kwocie 20.000 nie licząc zakupionych pojazdów przestałem liczyć i robię dalej. Kwoty które podajesz są nie realne . Jak zaczniesz rozbierać to się przekonasz iż mam rację .W razie pytań proszę o kontakt gienek@kuriertransport.pl
Offline
Hej.
U mnie wyglądało to tak, że auto na zdjęciach nie miało korozji wcale. Na żywo jakieś bąbelki. Nic strasznego niby. Ostatecznie każde nadkole wymagało spawania, wszystkie dolne części, doły drzwi, podszybie i nawet ta belka z tyłu nad głową. Przegląd przeszedł. Cena 16tys. drugie tyle wkładu i zaczynamy sezon
Offline