Dostalem cennik z Di Fulvio. Ceny maja spore, tak jak przypuszczalem, np:
Kit 4 dampers + springs base original used = 600 euro new = 1000 euro
4 support dampers in alluminum + unibol ( used ) = 100 euro each one new = 130 euro
Guillotines ( ghigliottina ) + 4 trumpets ( used ) = 1100 euro new = 1900 euro
pompa kughelfiscer + modifify = 1200 euro
supporto pompa kughelfiscer = 100 euro
4 injettor ( used ) = 100 euro each one new= 150 euro cadauno
4 pipes injettor with attact ( used ) = 25 euro cadauno new = 50 euro cadauno
Pistons special new = 250 euro each one
Connectiong rods ( bielle ) trating and relived ( alleggeriti e trattati ) = 200 euro each one
Albero cammes in steel = da 350 euro a 450 euro
Puleggia albero registrable = 180 euro
Work head with big valves = da 1300 a 2000 euro
Roll-bar omologated = 650 euro
W zaleznosci od tego jaki setup zawieszenia proponuja, to cena za 4 sprezyny i amory wydaje sie atrakcyjna. Sam Kugelfischer z gilotyna i wtryskiwaczami to u nich grubo ponad 2000 EUR Zreszta u nas raczej nie ma speca, ktory umialby go serwisowac. Cena tlokow zdecydowanie przesadzona, korbowody sa w 1500 oryginalnie kute, wiec do 9000 obr "wystarczy" polerowanie, odelzenie i wywazanie. Regulowane kolo rozrzadu maja tez drogie, tak jak i walek rozrzadu. Glowice mozna zrobic u nas duzo taniej.
Koniec koncow rewolucji cenowej u nich nie ma.
Offline
ant_eater co sadzisz o tym silniku abartha 130tc?, z tego co pisze koles to powinien byc zadbany i wogole, no i jak wyglada sprawa czesci zamiennych? Znalazlem tez skrzynie z poloskami do 130tc wiec byl by kaplet. Chcialbym sie dowiedziec jak najwiecej zebym nie wyzucil kasy na marne.
Offline
waceg mam ten sam motur w garazu i tez zastanawialem sie nad wpruciem go do iksa, ale zdecydowalem sie na SOHC. DOHC jest ciezszy i trzeba mocno spawac w komorze silnika zeby go zainstalowac. Wlosi tez sie nie zdecydowali na DOHC w iksie, wiec pewnie cos jest na rzeczy. Jesli jestes zainteresowany tym silnikiem, to napisz do kosy z forum youngtimera. Gosc naprawde wie bardzo duzo na temat tych silnikow i na pewno chetnie ci pomoze z diagnoza itd :-)
Offline
Waceg, moim zdanie skontaktuj sie z Andrzejem Szafrańskim z Andrychowa.
On ma w swoim Xsie Abartha 125TC
Pogadasz z nim jak spisuje sie taki silnik i jak sie tam zmiescił,co trzeba zmienic itp
Tu masz maila
andrzej_szaf@poczta.onet.pl
Offline
wielkie dzieki ant_eater i herbert, musze w koncu zdecydowac czy silnik 1.4 turbo czy 130tc bo robi mnie sie burdello w glowie:D
Offline
ja mam lancie integrale 5 sztuk i sądzę że ten silnik bez problemu mieści się w xsie, moc 280 -330 koni bez problemu po małych przeróbkach, robiłem też lancię do wyścigów górskich w niemczech Norbert Hanada ,ta miała 620 koni z tego samego silnika !
Mam też plastikowe (carbonowe ) karoserie do lanci , x1/9 prototipo ,ferrari f430 challenge ,tak więc jak coś potrzeba by było !!!
Offline
pytanie do kolegi brysia ile bys chcial za silnik z przekladka od lancie, oczywiscie jesli jest taka mozliwosc?
Offline
mogę wykonać tę operację zależy tylko co cię interesuje podstawowy silnik proponuje fiata coupe bo to to samo i jest dostępne! koszt ze skrzynią i wiązką około 7- 8 tyś nie wiadomo co się dostanie najlepiej całego coupe ?do tego dolicz sobie 5 tyś na części taki podstawowy wariant remontu czyli :220 -240 koni ,powyżej 300 koni to już ponad 10 tyś na graty zależy co chcesz robić ciężko określić ??? Samo wsadzenie odpalenie silnika przeróbka lewarka zmiany biegów, półosiek jakieś 6 tyś
Offline
boje sie o ten silnik z cupetki jest olbrzymiczyli trzeba by bylo ciac przegrode bagarznika + interkuler z przodu to kolejna modyfikacja zderzaka, to jest moj adres 84wacek@wp.pl daj mi swoje namiary nr tel.
Offline
waceg intercooler z przodu nie wchodzi w gre, bo duza pojemnosc ukladu dolotowego spowodowalaby gigantyczna turbodziure.
Offline