Cześć.
Zdejmował ktoś z Was głowicę z silnika 1.5? Pytam dlatego , że u mnie po odkręceniu 5 śrub i 5 nakrętek ze szpilek głowica tkwi jak przyspawana. Była obstukiwana i podważana i nic. Ma ktoś jakąś radę?
Ostatnio edytowany przez wujekkoko (2020-07-14 02:16:45)
Offline
Czasem się tak zdarzy, trzyma na szpilkach. Podlewać odrdzewiaczem, colą, płynem hamulcowym. Jeśli masz możliwość podwieszenia silnika za głowicę do może pomóc.
Offline
Podejrzewałem właśnie , że może szpilki trzymają. Dziękuję za podpowiedż. Pozdrawiam.
Offline
Gdy silnik wisi za głowicę można postukiwać z czuciem od czoła szpilek. Grawitacja znacząco ułatwia rozdzielenie. Proponuję jednak najpierw przez kilka dni podlewać.
Offline
Ok. Napiszę za jakiś czas czy się udało.
Ostatnio edytowany przez wujekkoko (2020-07-14 18:55:36)
Offline
Po ponad dwutygodniowej "walce" wreszcie się udało. Podziękowania dla lucaso27 .
https://drive.google.com/drive/folders/ … sp=sharing
Ostatnio edytowany przez wujekkoko (2020-07-28 14:39:40)
Offline
Jedna z tego co widzę się urwała? Dobrze zapiekło. Czy ta jasna część tłoka to nalot czy tak wypłukane.? Podczas montażu szpilki dobrze oczyść, chyba że nowe dajesz i posmaruj smarem grafitowym, tak samo śruby. Następnym razem będzie łatwiej.
Offline
Moja wygląda już tak
Zapewne czeka cię szukanie uszczelki, pierścieni i panewek. Już to przerobiłem.
https://www.autoczescionline24.pl/ajusa-7244418.html
http://www.gambi.pl/
Na pewno się przyda (:
Ostatnio edytowany przez lukaa (2020-07-29 20:09:33)
Offline
Ta, ukręciła się przy próbie wykręcenia. Ta część jasna to tłok, wypłukanie. Co to znaczy?
Śruby wymieniam siłą rzeczy na nowe. Cy można zamiast szpilek zastosować śruby ?
lukaa ładna , dzięki za linki. Czy w Krakowie lub okolicach jaki polecicie warsztat regenerujący głowice
Wymienialiście pierścienie i panewki?
Offline
Oczywiście że wymieniam pierścienie i panewki. Głowicę robił Mikron z Krakowa, Mój mechanik tam robi głowice i nigdy nie miał miny.
Jeżeli znajdziesz gdzieś rolkę napinacza paska rozrządu i koła zębate rozrządu (w rozsądnej cenie ) to daj znać.
Pierścienie z primy (lepsze niż fabryczne bo z żeliwnym olejowym) masz w gambi w Łodzi koszt to ok. 180zł. Są oczywiście w Bilsteinie ale cena wyrywa z butów.
Ja bym nie wymieniał na śruby tylko zostawił na szpilkach. Zawsze jakby gwinty w bloku były marne to możesz wstawić tuleje naprawcze do gwintów. Łatwiej złożyć pewnie silnik na szpilkach, bo nie ma tu kołków ustalających. Poza tym nie zmieniałbym oryginalnych rozwiązań jeżeli nic sensownego to nie wnosi.
Ostatnio edytowany przez lukaa (2020-07-30 14:28:20)
Offline
Dzięki za info. Racja z tymi szpilkami.
Rozrząd i uszczelki zamówiłem tutaj:
https://www.autodoc.pl/contitech/1210686
a np pompę wody tutaj:
https://allegro.pl/oferta/pompa-wody-fi … 8591940158
Masz jakiś namiar na termostat?
Ostatnio edytowany przez wujekkoko (2020-07-30 15:50:50)
Offline
wujekkoko napisał(a):
Ta, ukręciła się przy próbie wykręcenia. Ta część jasna to tłok, wypłukanie. Co to znaczy?
Śruby wymieniam siłą rzeczy na nowe. Cy można zamiast szpilek zastosować śruby ?
lukaa ładna , dzięki za linki. Czy w Krakowie lub okolicach jaki polecicie warsztat regenerujący głowice
Wymienialiście pierścienie i panewki?
Wypłukany tłok często wskazuje na to, że dostawał się płyn. Możesz zastosować same śruby. Pierścienie i panewki można wymienić, aczkolwiek dobrze byłoby oszacować czopy wału ( czy nie ma rys, wyżłobień wzdłuż obwodu) i przez pomiary. Podobnie z tulejami, dużo mówi " próg " u góry cylindra, jeśli jest bardzo mocno wyczuwalny to dobrze jest wykonać pomiar.
Offline
lucaso27 napisał(a):
wujekkoko napisał(a):
Ta, ukręciła się przy próbie wykręcenia. Ta część jasna to tłok, wypłukanie. Co to znaczy?
Śruby wymieniam siłą rzeczy na nowe. Cy można zamiast szpilek zastosować śruby ?
lukaa ładna , dzięki za linki. Czy w Krakowie lub okolicach jaki polecicie warsztat regenerujący głowice
Wymienialiście pierścienie i panewki?Wypłukany tłok często wskazuje na to, że dostawał się płyn. Możesz zastosować same śruby. Pierścienie i panewki można wymienić, aczkolwiek dobrze byłoby oszacować czopy wału ( czy nie ma rys, wyżłobień wzdłuż obwodu) i przez pomiary. Podobnie z tulejami, dużo mówi " próg " u góry cylindra, jeśli jest bardzo mocno wyczuwalny to dobrze jest wykonać pomiar.
Zgadza się , że płyn się dostawał ponieważ na jednej sciance cylindra jest trochę rdzy. Musiał silnik jakiś czas nie pracować chyba.
Zrobię dokładne oględziny. Kolega mówi , że trzeba honować cylindry.
Ostatnio edytowany przez wujekkoko (2020-07-30 17:35:11)
Offline
Termostat weź w rękę i idź do jakiegokolwiek sklepu i dobierzesz.
Fabryczny jest na 81 st.C
Rolka do 1.5 ma fi 56mm, a do 1.3 fi 60mm, napinacz nie ma tyle ruchu:/ . Będę musiał dorobić taką rolkę.
wujekkoko napisał(a):
Dzięki za info. Racja z tymi szpilkami.
Rozrząd i uszczelki zamówiłem tutaj:
https://www.autodoc.pl/contitech/1210686
a np pompę wody tutaj:
https://allegro.pl/oferta/pompa-wody-fi … 8591940158
Masz jakiś namiar na termostat?
Offline
lukaa napisał(a):
.....Pierścienie z primy (lepsze niż fabryczne bo z żeliwnym olejowym) .....
Takie są właśnie fabryczne, jeżeli są trzyczęściowe to znaczy, że ktoś wymieniał.
Offline
Dzięki Panowie za cenne informacje. Pewnie jeszcze się odezwę . Pozdrawiam.
Offline
wujekkoko wyślij mi nr telefonu na meila lukasz@rawen.pl. Wymienimy myśli , jesteśmy niedaleko od siebie łatwiej będzie doprowadzić nasze złomy do użytku.
Offline