Forum klubu x1/9

Forum klubu x1/9

  • Nie jesteś zalogowany.
Z przykroscia musze oglosic ze z dniem 16.08.2021 konczymy dzialalnosc po 16 latach, skrypt nie odpowiada juz standardom ani wygladu ani bezpieczenstwa, a jego przepisanie bylo by nieadekwatne do wymaganego czasu, jesli maja Panstwo pytania odnosnie migracji, kopii itd prosze o kontakt pomoc@ehmediagroup.net

#1 2020-07-14 02:15:55

wujekkoko
Użytkownik

Głowica silnika 1.5

Cześć.
Zdejmował ktoś z Was głowicę z silnika 1.5? Pytam dlatego , że u mnie po odkręceniu 5 śrub i 5 nakrętek ze szpilek głowica tkwi jak przyspawana. Była obstukiwana i podważana i nic. Ma ktoś jakąś radę?img/smilies/hmm

Ostatnio edytowany przez wujekkoko (2020-07-14 02:16:45)

Offline

 

#2 2020-07-14 15:51:02

lucaso27
Użytkownik

Re: Głowica silnika 1.5

Czasem się tak zdarzy, trzyma na szpilkach. Podlewać odrdzewiaczem, colą, płynem hamulcowym. Jeśli masz możliwość podwieszenia silnika za głowicę do może pomóc.

Offline

 

#3 2020-07-14 16:31:07

wujekkoko
Użytkownik

Re: Głowica silnika 1.5

Podejrzewałem właśnie , że może szpilki trzymają. Dziękuję za podpowiedż. Pozdrawiam. img/smilies/smile

Offline

 

#4 2020-07-14 16:36:11

lucaso27
Użytkownik

Re: Głowica silnika 1.5

Gdy silnik wisi za głowicę  można postukiwać z czuciem od czoła szpilek. Grawitacja znacząco ułatwia rozdzielenie. Proponuję jednak najpierw przez kilka dni podlewać.

Offline

 

#5 2020-07-14 18:54:48

wujekkoko
Użytkownik

Re: Głowica silnika 1.5

Ok.img/smilies/smile Napiszę za jakiś czas czy się udało.

Ostatnio edytowany przez wujekkoko (2020-07-14 18:55:36)

Offline

 

#6 2020-07-28 14:36:54

wujekkoko
Użytkownik

Re: Głowica silnika 1.5

Po ponad dwutygodniowej "walce" wreszcie się udało. Podziękowania dla lucaso27 .

https://drive.google.com/drive/folders/ … sp=sharing

Ostatnio edytowany przez wujekkoko (2020-07-28 14:39:40)

Offline

 

#7 2020-07-28 18:34:40

lucaso27
Użytkownik

Re: Głowica silnika 1.5

Jedna z tego co widzę się urwała? Dobrze zapiekło. Czy ta jasna część tłoka to nalot czy  tak wypłukane.? Podczas montażu szpilki dobrze oczyść, chyba że nowe dajesz i posmaruj smarem grafitowym, tak samo śruby. Następnym razem będzie łatwiej.

Offline

 

#8 2020-07-29 20:08:52

lukaa
Użytkownik

Re: Głowica silnika 1.5

Moja wygląda już tak img/smilies/smile
https://images91.fotosik.pl/401/b7acf5167653de08med.jpg

Zapewne czeka cię szukanie uszczelki, pierścieni i panewek. Już to przerobiłem.
https://www.autoczescionline24.pl/ajusa-7244418.html
http://www.gambi.pl/
Na pewno się przyda (:

Ostatnio edytowany przez lukaa (2020-07-29 20:09:33)

Offline

 

#9 2020-07-30 13:45:34

wujekkoko
Użytkownik

Re: Głowica silnika 1.5

Ta, ukręciła się przy próbie wykręcenia. Ta część jasna to tłok, wypłukanie. Co to znaczy?
Śruby wymieniam siłą rzeczy na nowe. Cy można zamiast szpilek zastosować śruby ?
lukaa ładna , dzięki za linki. Czy w Krakowie lub okolicach jaki  polecicie warsztat regenerujący głowice
Wymienialiście pierścienie i panewki?

Offline

 

#10 2020-07-30 14:02:11

lukaa
Użytkownik

Re: Głowica silnika 1.5

Oczywiście że wymieniam pierścienie i panewki. Głowicę robił Mikron z Krakowa, Mój mechanik tam robi głowice i nigdy nie miał miny.
Jeżeli znajdziesz gdzieś rolkę napinacza paska rozrządu i koła zębate rozrządu (w rozsądnej cenie ) img/smilies/smile to daj znać.

Pierścienie z primy (lepsze niż fabryczne bo z żeliwnym olejowym) masz w gambi w Łodzi koszt to ok. 180zł. Są oczywiście w Bilsteinie ale cena wyrywa z butów.

Ja bym nie wymieniał na śruby tylko zostawił na szpilkach. Zawsze jakby gwinty w bloku były marne to możesz wstawić tuleje naprawcze do gwintów. Łatwiej złożyć pewnie silnik na szpilkach, bo nie ma tu kołków ustalających. Poza tym nie zmieniałbym oryginalnych rozwiązań jeżeli nic sensownego to nie wnosi.img/smilies/lol

Ostatnio edytowany przez lukaa (2020-07-30 14:28:20)

Offline

 

#11 2020-07-30 15:31:02

wujekkoko
Użytkownik

Re: Głowica silnika 1.5

Dzięki za info. Racja z tymi szpilkami.
Rozrząd  i uszczelki zamówiłem tutaj:
https://www.autodoc.pl/contitech/1210686
a np pompę wody tutaj:
https://allegro.pl/oferta/pompa-wody-fi … 8591940158

Masz jakiś namiar na termostat?

Ostatnio edytowany przez wujekkoko (2020-07-30 15:50:50)

Offline

 

#12 2020-07-30 16:51:17

lucaso27
Użytkownik

Re: Głowica silnika 1.5

wujekkoko napisał(a):

Ta, ukręciła się przy próbie wykręcenia. Ta część jasna to tłok, wypłukanie. Co to znaczy?
Śruby wymieniam siłą rzeczy na nowe. Cy można zamiast szpilek zastosować śruby ?
lukaa ładna , dzięki za linki. Czy w Krakowie lub okolicach jaki  polecicie warsztat regenerujący głowice
Wymienialiście pierścienie i panewki?

Wypłukany tłok często wskazuje na to, że dostawał się płyn. Możesz zastosować same śruby. Pierścienie i panewki można wymienić, aczkolwiek dobrze byłoby oszacować czopy wału ( czy nie ma rys, wyżłobień wzdłuż obwodu) i przez pomiary. Podobnie z tulejami, dużo mówi " próg " u góry cylindra, jeśli jest bardzo mocno wyczuwalny to dobrze jest wykonać pomiar.

Offline

 

#13 2020-07-30 17:15:04

wujekkoko
Użytkownik

Re: Głowica silnika 1.5

lucaso27 napisał(a):

wujekkoko napisał(a):

Ta, ukręciła się przy próbie wykręcenia. Ta część jasna to tłok, wypłukanie. Co to znaczy?
Śruby wymieniam siłą rzeczy na nowe. Cy można zamiast szpilek zastosować śruby ?
lukaa ładna , dzięki za linki. Czy w Krakowie lub okolicach jaki  polecicie warsztat regenerujący głowice
Wymienialiście pierścienie i panewki?

Wypłukany tłok często wskazuje na to, że dostawał się płyn. Możesz zastosować same śruby. Pierścienie i panewki można wymienić, aczkolwiek dobrze byłoby oszacować czopy wału ( czy nie ma rys, wyżłobień wzdłuż obwodu) i przez pomiary. Podobnie z tulejami, dużo mówi " próg " u góry cylindra, jeśli jest bardzo mocno wyczuwalny to dobrze jest wykonać pomiar.

Zgadza się , że płyn się dostawał ponieważ na jednej sciance cylindra jest trochę rdzy.img/smilies/hmm Musiał silnik jakiś czas nie pracować chyba.
Zrobię dokładne oględziny. Kolega mówi , że trzeba honować cylindry.

Ostatnio edytowany przez wujekkoko (2020-07-30 17:35:11)

Offline

 

#14 2020-07-30 18:43:02

lukaa
Użytkownik

Re: Głowica silnika 1.5

Termostat weź w rękę i idź do jakiegokolwiek sklepu i dobierzesz.
Fabryczny jest na 81 st.C

Rolka do 1.5 ma fi 56mm, a do 1.3 fi 60mm, napinacz nie ma tyle ruchu:/ . Będę musiał dorobić taką rolkę.

wujekkoko napisał(a):

Dzięki za info. Racja z tymi szpilkami.
Rozrząd  i uszczelki zamówiłem tutaj:
https://www.autodoc.pl/contitech/1210686
a np pompę wody tutaj:
https://allegro.pl/oferta/pompa-wody-fi … 8591940158

Masz jakiś namiar na termostat?

Offline

 

#15 2020-07-30 21:28:08

lucaso27
Użytkownik

Re: Głowica silnika 1.5

lukaa napisał(a):

.....Pierścienie z primy (lepsze niż fabryczne bo z żeliwnym olejowym) .....

Takie są właśnie fabryczne, jeżeli są trzyczęściowe to znaczy, że ktoś wymieniał.

Offline

 

#16 2020-07-31 02:16:48

wujekkoko
Użytkownik

Re: Głowica silnika 1.5

Dzięki Panowie za cenne informacje. Pewnie jeszcze się odezwę .  Pozdrawiam.

Offline

 

#17 2020-07-31 15:27:12

lukaa
Użytkownik

Re: Głowica silnika 1.5

wujekkoko wyślij mi nr telefonu na meila lukasz@rawen.pl. Wymienimy myśli , jesteśmy niedaleko od siebie łatwiej będzie doprowadzić nasze złomy do użytku.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo