1. Jak hamują wasze X, jaką siłę trzeba włożyć do poprawnego zahamowania. Serwo występuje w tych cudeńkach?
2. Ręczny, byłem z X na diagnostyce i jest marny, zaciągnięty na max a koła dalej się kręcą?
co prawda długo stał, tarcze lekko przyrdzewiały zwłaszcza tylna prawa. Obecnie jest u mechanika który przepatrzył układ i stwierdził że po remoncie i tak z hamowaniem będą kłopoty.
Hamulce, jakość hamowania
Moderator: lukaa
Re: Hamulce, jakość hamowania
1. To jest męskie auto. Jak chcesz z serwem to musisz zmienić modelMaciejkaa pisze: ↑14 wrz 2021, 23:21 1. Jak hamują wasze X, jaką siłę trzeba włożyć do poprawnego zahamowania. Serwo występuje w tych cudeńkach?
2. Ręczny, byłem z X na diagnostyce i jest marny, zaciągnięty na max a koła dalej się kręcą?
co prawda długo stał, tarcze lekko przyrdzewiały zwłaszcza tylna prawa. Obecnie jest u mechanika który przepatrzył układ i stwierdził że po remoncie i tak z hamowaniem będą kłopoty.
2. Jak chcesz mieć hamulec to wszystko musisz zregenerować lub dać nowe.
Tarcze, węże nie problem są dostępne i tanie, zestawy naprawcze do pompy i zacisków też. Zaciski są ze 125p/polonez i całej masy fiatów, zastav i seatów. Bez problemu można dostać nowe. Pompy czasami się gdzieś pojawiają i szybko znikają.
Linki tanio kupisz tu: https://www.eurosport-uk.net/shop/index ... 5fu2c38v11
lub możesz dorobić. W okolicy ul. Zakopiańskiej w KRK był zakład który dorabiał linki . Nie wiem czy jeszcze istnieje.
Re: Hamulce, jakość hamowania
Tak jak napisał Lukaa, serwa brak.
Moim zdaniem sprawne standardowe hamulce są wystarczająco dobre do normalnej jazdy, jeśli silnik nie był wzmacniany. Oczywiście trzeba dużo mocniej naciskać p... i nie ma co porównywać z autami nowocześniejszymi. Jest to zwłaszcza odczuwalne, gdy pojeździsz Xsem ze dwa tygodnie, a potem wsiądziesz do czegoś nowszego. Pierwsze hamowanie może skutkować opieprzem od ewentualnych pasażerów i jobami od kierowcy następnego pojazdu.
Hamulec ręczny to osobna bajka. Problematyczny jak i w innych Fiatach z tamtych lat ale naprawialny.
Powodzenia w naprawach i radości z jazdy.
Moim zdaniem sprawne standardowe hamulce są wystarczająco dobre do normalnej jazdy, jeśli silnik nie był wzmacniany. Oczywiście trzeba dużo mocniej naciskać p... i nie ma co porównywać z autami nowocześniejszymi. Jest to zwłaszcza odczuwalne, gdy pojeździsz Xsem ze dwa tygodnie, a potem wsiądziesz do czegoś nowszego. Pierwsze hamowanie może skutkować opieprzem od ewentualnych pasażerów i jobami od kierowcy następnego pojazdu.
Hamulec ręczny to osobna bajka. Problematyczny jak i w innych Fiatach z tamtych lat ale naprawialny.
Powodzenia w naprawach i radości z jazdy.
Re: Hamulce, jakość hamowania
Dzięki za odpowiedzi, po naprawie a już jest w toku, sprawdzę różnice. Rozglądam sie za częściami zapasowymi. U nas marnie, ebay coś więcej. Mam na oku pompę hamowania, pompę sprzęgła, dostawa ciut droga, poszukam i na to rozwiazanie.
Re: Hamulce, jakość hamowania
Hamuje normalnie, jak w starym aucie
Choć mechanicy rekomendują zmianę
Choć mechanicy rekomendują zmianę