Witam!
Szukam informacji na temat wzmocnienia silnika 1,3 . Z tego co znalazłem 1.3 od 1.5 nie wiele się różni.
Silnik od Xsa z 78 (oryginalny bo nr. pokrywa się z tabliczką) nadlewkę na bloku ma już 138AS a na stopce nabite 128AS, w tym z 77 nadlewka jest 128AS.
Rozmiar tłoka w 1,3 a 1,5 jest w zasadzie identyczny. Inne są wzniosy wałka rozrządu. Zastanawiam się czy jest możliwa wymiana wału wraz z korbowodami na takie od 1.5. Czy główka korbowodu będzie pasować do tłoków od.1.3? Czy głowice czym się różnią (oczywiście poza wałkiem).
Jeżeli ktoś to ćwiczył zapraszam do dyskusji.
Tunning silnika 1300
Moderator: lukaa
Re: Tunning silnika 1300
Lukaa, różnica między 1.3 a 1.5 jest w skoku tłoka. Wały ze względu na wykorbienie nie są zamienne.
Pozdrawiam, Łukasz Krzywda
https://m.facebook.com/pages/category/M ... 327105445/
https://m.facebook.com/pages/category/M ... 327105445/
Re: Tunning silnika 1300
Lukaa,
W swoim X'sie 1.3 '78 mam zrobiną tzw. wersję GTA w Chojnacki Motor System. Na hamowni wyszło 81 KM i 132 Nm
https://m.facebook.com/418756814806990/ ... _tn__=EH-R
Bartek
W swoim X'sie 1.3 '78 mam zrobiną tzw. wersję GTA w Chojnacki Motor System. Na hamowni wyszło 81 KM i 132 Nm
https://m.facebook.com/418756814806990/ ... _tn__=EH-R
Bartek
Re: Tunning silnika 1300
Witam!
Możesz rozwinąć temat co zostało zrobione? W pierwszym wykresie przed modem widać dziurę w gazie na drugiej przepustnicy, a później jest ok. Co zaszło?
Możesz rozwinąć temat co zostało zrobione? W pierwszym wykresie przed modem widać dziurę w gazie na drugiej przepustnicy, a później jest ok. Co zaszło?
Re: Tunning silnika 1300
Witam,
W silniku została zrobiona tylko głowica, gniazda zaworowe z utwardzeniem (teraz jeżdżę na PB95). Jest przygotowany do założenia sportowego wałka z którym ma spokojnie osiągnąć 100 KM.
Pozdrawiam,
Bartek
W silniku została zrobiona tylko głowica, gniazda zaworowe z utwardzeniem (teraz jeżdżę na PB95). Jest przygotowany do założenia sportowego wałka z którym ma spokojnie osiągnąć 100 KM.
Pozdrawiam,
Bartek