Dzieki Antek,
Stopien I jest do zrobienia, Przeciez Xs ma kolektor 4-2 i do tłumika już wchodzi dwórurka
Filtr i tłumik tez.
Elektryczna pompę paliwa juz mam,
zapłon elektroniczny bedzie zamontowany jeszcze przed zlotem
Pozostaje wałek i głowica.
Co do sportowego filtra powietrza, to filtr montowany na gazniku zbiera gorace powietrze z komory silnika,a gorace powietrze ma mniejszą gęstosc ,przez co spada stopien sprzezania,
Trzeba by zastosowac filtr stożkowy i umiescic go w poblizu dyfuzora którym wpada zimne powietrze do komory.
Problemem jest puszka na gaznik do której mozna by podłaczyc power rure z filtra.
Ma ktos pomysł co do tego celu wykożystac?
Offline
HerBERT bardziej chodzi o prawdziwego barana 4-2-1 albo 4-1, odpowiednio policzonego:
Nie sadze, zeby rozwiazanie z power rura mialo sens. Wszystkie sportowe iksy maja po prostu trabki albo filtr tuz pod klapa i chyba zdaje to egzamin. Po prostu trzeba szybko jezdzic i wtedy duje w filtr przez klape
Wydech dalbym komus kumatemu do zrobienia, ewentualnie kupilbym dedykowany pod model. Wiecej mozna napsuc kombinujac samemu. W przypadku turbo nie ma na szczescie z tym problemu, najlepiej jezdzic na samym downpipie
Ostatnio edytowany przez ant_eater (2009-03-06 17:41:49)
Offline
Nie chce sie wymadrzac,ale chodzi ci pewnie o barana 4-4-1 taki jak na zdjeciu 4-2-1 to masz własnie dwórurkę.
ja celuje w przyrost mocy w granicach 15-20 KM, wiec to nie powinno byc takie trudne.
Mam namiary na fajne filtry sportowe na gaznik, cena chyba 300-350zł.
Można by skierowac powietrze z dmuchawy chłodzenia gaznika nie na gaznik, a na filtr. Dmuchała by wtedy zimne powietrze na filtr. Tylko musiała by pracowac non stop, ciekawe jak długo by popracowała?
Offline
Jeżeli chcesz tak kombinować to zał.el .pompe powietrza na gażnik,czy jednak to warto robić? Każda modyfikacja wymaga solidnej podstawy.Silniki dostępne na rynku,przeważnie sa po "przejściach" i każda modyfikacja kończy się fatalnie.to co masz myślę,że wystarczy Ci na długo,będziesz kombinował to kiepsko się zkończy.Jeżeli coś chcesz nowego, składaj od początku silnik,skrzynię jak będziesz miał komplet to go wsadż do karosy.Bezsensem jast poprawiać,z kozy nie zrobisz konia wyścigowego.Szkoda czasu i kasy.Przygotuj swap do karoserii,solidny silnik,skrzynię,zawieszenie,hamulce i jak będziesz miał komplet to go wciśnij w karoserię.Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne.Mogę Ci tylko podpowiedzieć,że to trudny samochodzik do prowadzenia przy dużych prędkościach pow.200 jest bardzo niestabilny//Mało dociążony przód wyrywa go,zupełny luz kierownicy,wymaga solidnego spoilera przodu by docisnąć go do ziemii.Do pewnego typu karoserii jest ograniczony nadmiar mocy.Dlatego nie ma co szaleć uznać,że fachowcy od sportu to nie głupcy i nie popadli w szaleństwo z tą karoserią.Co oczywiście nie narusza nic z wyjątkowej urody tego cacka.Tolek
Offline
Całkowicie zgadzam się z " przedmówcą " , można trochę poprawić fabrykę , żeby była większa przyjemność z korzystania z "cacuszka " jakim jest X .
Natomiast wszelkie ekstremalne przeróbki spowoduję , że będzie to pojazd do ścigania się , a nie do normalnej jazdy.
Offline
Tolek, w sumie masz racje. Tak tylko teoretyzuje i pusciłem wodze fantazji.
W koncu pozostane przy elektronicznym zapłonie i jak będę miał kasę to założe podwójne gazniki, ale to bardziej dla szpanu i wrazen akustycznych.
Przy pionowych gaznikach nie trzeba ciac przegrody.
Tak jak wczesniej pisałem ,jestem bardzo zadowolony z osiagów tego samochodu przy jezdzie po drogach publicznych. Na tor się nie wybieram,
Na V-tce ma dobre przyspieszenie i wogóle zbiera sie lepiej niz moje cywilne samochody Scenic 1.9 dCi i Golf 1.8 GT.
Muszę sie jeszcze zmierzyc z Alfa 156 1.9 JTD syna,
Offline
Zależy w jakiej wersji ta Alfa , możesz się oszukać bo potrafi to mieć 15o KM , plus ewentualnie ok. 20 KM jesli ma " power box ".
Ostatnio edytowany przez marek (2009-03-06 19:53:49)
Offline
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/423 … 4fa0e.html
herBERT to jest kolektor 4-2-1
Offline
Wydaje mi sie, ze iks w seryjnej czy prawie seryjnej specyfikacji nie ma najmniejszej szansy z nowoczesnym commonrailem powyzej 100km/h. Nie oszukujmy sie, nowe diesle sa mocarne ze swoim momentem na wyzszych biegach i prawie czterdziestoletnia technika nie ma szans.
Offline
Myślę , że masz rację. Jeśli ktoś chce się ścigać to myślę , że Seicento z mocą rzędu 120 KM przy 8 zaworach i 150 KM przy 16 zaworach będzie szybsze od X-sa ze względu na wagę .
A i na pewno tańsze i łatwiejsze do zdobycia częsci.
Offline
Kolega który jeżdził w wyścigach Alfą 156 w benzynie w tej chwili przerabia swoją Alfę na diesla.
Offline
Turbo disel ma duzy potenciał mocy nie wykozystany i mozna jeszcze dużo z takiego silnika wyciagnac.Czytałem troche na ten temat ,bo interesowałem sie ile mozna wyciagnac z 1.9 dCI.
A wracajac do Xsa kontra współczesne samochody, to wychodzi wcale nie zle.
Xs 1500 do setki rozpedza sie w 11,4 sekundy, ja mam wersje A z silnikiem 1500 wiec jest troche lżejszy niz B przede wszystkim o te masywne zderzaki i klape silnika, wiec moze zyska na przyspieszeniu troszeczkę.Mój Scenic ma 105KM ale przy tej masie i aerodynamicznej sylwetce nie ma szan z Xsem,do setki rozpedza sie w 12,5sek.
natomiast Golf GT z silnikiem 1.8 ma tylko 90Km i jest bardzo elastyczny,tzn ciagnie od samego dołu,ale góre ma kiepską i nie za bardzo można go pogonic, Z tymi dwoma samochodami sobie poradził.
Alfa syna ma 115KM i z nia nie wiem jak bedzie, ma 30 KM wicej od Xsa ale wazy duzo wiecej.
Tu sa dane silników Xsa ,gdyby to kogos interesowało.
http://www.x1-9.it/dati04.htm
Offline
Nie przesadzaj,to fajne autko ale do swap jest za drogie.Egzemplaże dostępne mają grubo po20-tu latach eksploatacj,to są "zmęczone" autka,po przejściach i znęcanie się nad nimi to zbrodnia,chcesz się ganiać,poszukaj taniej świeżej budy i rób z niej rakietę.W x-sie praktycznie trzeba prucz skorupy wszystko wywalić.Z karoserii wyciąć przegrodę bag.tyl.Samo wzmocnienie skorupy to sztuka a do tego zawieszenie,to cojest to wystarczające do fabrycznej mocy.Policz tylko ile kosztuje nowy system napędowy,płyta ogniowa i amortyzacja,system hamulcowy,prof.wzmocnienie karoserii.System docisku przodu i tyłu, opony. Jak policzysz to jedż do salonu porsche i kup 911 i wtdy zobaczysz co to szybka jazda.Oczywiśce można pokombinować by złapać sto parę koni ale więcej to już niebezpieczne,to buda samonośna i może się rozpaść.Sprawdź jazdę swoim samochodzikiem na maksymalnych prędkościach,przy rożnych nawierzchniach suchych, mokrych jak to poćwiczysz i nie rozpadnie się skrzynia i silnik to życzę Ci wiele radości
Offline
niewiem czy to cos komus pomoze ale.... http://www.laursen-online.dk/x1-9/servi … nv-ut.html
Offline
waceg, korzystalem wlasnie z informacji z laursena przy robieniu swapa.
http://www.angelfire.com/biz2/generalcr … kshop.html
a tu niezle opracowanie n/t roznych stopni modyfikacji.
Offline
ant_eater rozmawialem ze znajomym co kiedys sie scigal obecnie jest mechanikie, koles ma niesamowity talent do silnikow itp mowil ze mi zrobi swapik! ogladal zdjecia czytal posty i wie co z czym polaczyc zeby bylo dobrze, teraz tylko szukam calego punta gt jako dawcy silnika oraz chamulcow, jest na otomoto za 5500tysiaka i chyba sie skusze na niego.
Offline
waceg jedz nim najpierw na dokladny przeglad, zaplac za niego nawet ta stowke czy iles, ale niech przetrzepia silnik. Koniecznie sprawdz walek rozrzadu (lubi sie wycierac), kompresje i czy turbo (w PGT jest chyba turbina IHI) laduje rowno do samego konca, czy sie nie tlucze przy pelnym booscie. Sciagnij tez dolot i sprawdz czy nie ma oleju w dolocie i czy nie ma luzow na wirniku, poprzecznych i wzdluznych. Zobacz tez na forum uno turbo czy nie jest na sprzedaz i czy nie ma tam historii auta. Trzeba uwazac z tymi francami, bo nikt ich nie oszczedza i jezdza nimi sami mlodzi gniewni
Zobacz jeszcze jak wyglada sprawa ze swapem z PGT, wiem, ze z Uno 1.3 i 1.4 w zasadzie jest to plug'n'play, zeby z Punto nie bylo Plug'n'pray
Offline
nie wiem moze sie myle ale w pierwszych PGT byly wlasnie silniki z uno. Nawet jesli silnik bedzie git to i tak znajomy go rozbierze na czesci pierwsze i zlozy na nowo, he he opowiadal z godzinke o tym niestety ni w zab go niezrozumialem
Offline
Silnik jest taki sam jak w Uno 1,4 turbo , różni się osprzętem.
Istotną różnicą jest miejsce mocowania łapy silnika w Uno i w Punto.
Czy skrzynię zostawiasz starą czy bierzesz od Punto ?
Czy dowiadywałeś się jaki będzie koszt rozebrania i złożenia silnika ( po rozebraniu należy założyć nowe panewki , pierścienie i oczywiście uszczelki ), wypadałoby zrobić głowicę ?
Moja sugestia - należy pomierzyć ten silnik najpierw a nie rozbierać .
Jeśli " silnik będzie git " moja sugestia - nie rozbierać - szkoda pieniędzy .
Offline
nie znam sie na silnikach itp, za to kolega jest naprawde dobry skladal mi toyote i jestem bardzo zdowolony, ostatnio podrasowali silnik z uno turbo i wycisneli prawie 300 ps fakt faktem ze wiecej dlubia przy nim niz jezdza! co do kosztow nie dogadywalem sie ale jak znam Jacka zrobi to za 1/10 ceny wymienial mi zakres prac co wymieni, tak zeby silnik byl jak nowy, ale ja przy gazniku juz sie pogubilem. W niedziele wpadne do niego na piwko to sie dowiem o kakretne koszta.
Offline
he he rozmawialem o modyfikacji standardowego 1500X-a i uno T, przeanalizowalismy twoje trzy etapy podniesienia mocy w standardzie, jednak ja zostaje przy 1.4 turbo
Offline
To rozumiem , że silnik zostanie rozebrany żeby go " dłubnąć "
Czy są jakieś prognozy odnośnie uzyskanej mocy ?
300 ps z Uno turbo to jest niezły wynik , to jest 230 ps/ 1 litra pojemności !!!!
Co prawda już w latach 80- tych z silnika 2,0 w Lancii Delta uzyskiwano ok. 700 ps
Jaka jest trwałość tego silnika ? - " fakt faktem ze wiecej dlubia przy nim niz jezdza "
Offline
waceg84 napisał(a):
he he rozmawialem o modyfikacji standardowego 1500X-a i uno T, przeanalizowalismy twoje trzy etapy podniesienia mocy w standardzie, jednak ja zostaje przy 1.4 turbo
Aaa, wsio paniau
Offline
marek, z tego co zrozumialem jak mi tlumaczyl to silnik z uno czy punto nie lubi duzego doladowania i nie sa to silniki zbyt zywotne. Mozna go lekko zmodyfikowac, ale nie derastycznie mnie interesuje moc zedu 150,160ps
Offline