Forum klubu x1/9

Forum klubu x1/9

  • Nie jesteś zalogowany.
Z przykroscia musze oglosic ze z dniem 16.08.2021 konczymy dzialalnosc po 16 latach, skrypt nie odpowiada juz standardom ani wygladu ani bezpieczenstwa, a jego przepisanie bylo by nieadekwatne do wymaganego czasu, jesli maja Panstwo pytania odnosnie migracji, kopii itd prosze o kontakt pomoc@ehmediagroup.net

#51 2009-03-06 17:25:36

herBERT
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Dzieki Antek,
Stopien I jest do zrobienia, Przeciez Xs ma kolektor 4-2 i do tłumika już wchodzi dwórurka
Filtr i tłumik tez.
Elektryczna pompę paliwa juz mam,
zapłon elektroniczny bedzie zamontowany jeszcze przed zlotem
Pozostaje wałek i głowica.

Co do sportowego filtra powietrza, to filtr montowany na gazniku zbiera gorace powietrze z komory silnika,a gorace powietrze ma mniejszą gęstosc ,przez co spada stopien sprzezania,
Trzeba by zastosowac filtr stożkowy i umiescic go w poblizu dyfuzora którym wpada zimne powietrze do komory.
Problemem jest puszka na gaznik do której mozna by podłaczyc power rure z filtra.
Ma ktos pomysł co do tego celu wykożystac?

Offline

 

#52 2009-03-06 17:41:18

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

HerBERT bardziej chodzi o prawdziwego barana 4-2-1 albo 4-1, odpowiednio policzonego:
http://pbseng.com/x1_9header.jpg
Nie sadze, zeby rozwiazanie z power rura mialo sens. Wszystkie sportowe iksy maja po prostu trabki albo filtr tuz pod klapa i chyba zdaje to egzamin. Po prostu trzeba szybko jezdzic i wtedy duje w filtr przez klape img/smilies/big_smile
Wydech dalbym komus kumatemu do zrobienia, ewentualnie kupilbym dedykowany pod model. Wiecej mozna napsuc kombinujac samemu. W przypadku turbo nie ma na szczescie z tym problemu, najlepiej jezdzic na samym downpipie img/smilies/smile

Ostatnio edytowany przez ant_eater (2009-03-06 17:41:49)

Offline

 

#53 2009-03-06 18:00:09

herBERT
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Nie chce sie wymadrzac,ale chodzi ci pewnie o barana 4-4-1 taki jak na zdjeciu 4-2-1 to masz własnie dwórurkę.
ja celuje w przyrost mocy w granicach 15-20 KM, wiec to nie powinno byc takie trudne.
Mam namiary na fajne filtry sportowe na gaznik, cena chyba 300-350zł.
Można by skierowac powietrze z dmuchawy chłodzenia gaznika nie na gaznik, a na filtr. Dmuchała by wtedy zimne powietrze na filtr. Tylko musiała by pracowac non stop, ciekawe jak długo by popracowała?

Offline

 

#54 2009-03-06 19:10:18

tolotg
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Jeżeli chcesz tak kombinować to zał.el .pompe powietrza na gażnik,czy jednak to warto robić? Każda modyfikacja wymaga solidnej podstawy.Silniki dostępne na rynku,przeważnie sa po "przejściach" i każda modyfikacja kończy się fatalnie.to co masz myślę,że wystarczy Ci na długo,będziesz kombinował to kiepsko się zkończy.Jeżeli coś chcesz nowego, składaj od początku silnik,skrzynię jak będziesz miał komplet to go wsadż do karosy.Bezsensem jast poprawiać,z kozy nie zrobisz konia wyścigowego.Szkoda czasu i kasy.Przygotuj swap do karoserii,solidny silnik,skrzynię,zawieszenie,hamulce i jak będziesz miał komplet to go wciśnij w karoserię.Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne.Mogę Ci tylko podpowiedzieć,że to trudny samochodzik do prowadzenia przy dużych prędkościach pow.200 jest bardzo niestabilny//Mało dociążony przód wyrywa go,zupełny luz kierownicy,wymaga solidnego spoilera przodu by docisnąć go do ziemii.Do pewnego typu karoserii jest ograniczony nadmiar mocy.Dlatego nie ma co szaleć  uznać,że fachowcy od sportu to nie głupcy i nie popadli w szaleństwo z tą karoserią.Co oczywiście nie narusza nic z wyjątkowej urody tego cacka.Tolek

Offline

 

#55 2009-03-06 19:32:38

marek
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Całkowicie zgadzam się z " przedmówcą " , można trochę poprawić fabrykę , żeby była większa przyjemność z korzystania z "cacuszka " jakim jest X .
Natomiast wszelkie ekstremalne przeróbki spowoduję , że będzie to pojazd do ścigania się , a nie do normalnej jazdy.

Offline

 

#56 2009-03-06 19:33:20

herBERT
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Tolek, w sumie masz racje. Tak tylko teoretyzuje i pusciłem wodze fantazji.
W koncu pozostane przy elektronicznym zapłonie i jak będę miał kasę to założe podwójne gazniki, ale to bardziej dla szpanu i wrazen akustycznych.
Przy pionowych gaznikach nie trzeba ciac przegrody.
Tak jak wczesniej pisałem ,jestem bardzo zadowolony z osiagów tego samochodu przy jezdzie po drogach publicznych. Na tor się nie wybieram,
Na V-tce ma dobre przyspieszenie i wogóle zbiera sie lepiej niz moje cywilne samochody Scenic 1.9 dCi i Golf 1.8 GT.
Muszę sie jeszcze zmierzyc z Alfa 156 1.9 JTD syna,

Offline

 

#57 2009-03-06 19:52:57

marek
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Zależy w jakiej wersji ta Alfa , możesz się oszukać bo potrafi to mieć 15o KM ,   plus ewentualnie ok. 20 KM jesli ma " power box ".

Ostatnio edytowany przez marek (2009-03-06 19:53:49)

Offline

 

#58 2009-03-06 22:31:13

marek
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Offline

 

#59 2009-03-06 22:34:29

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

Wydaje mi sie, ze iks w seryjnej czy prawie seryjnej specyfikacji nie ma najmniejszej szansy z nowoczesnym commonrailem powyzej 100km/h. Nie oszukujmy sie, nowe diesle sa mocarne ze swoim momentem na wyzszych biegach i prawie czterdziestoletnia technika nie ma szans.

Offline

 

#60 2009-03-06 22:42:26

marek
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Myślę , że masz rację.                                                                                                   Jeśli ktoś chce się ścigać to myślę , że Seicento z mocą rzędu 120 KM przy 8 zaworach i     150 KM przy 16 zaworach będzie szybsze od X-sa ze względu na wagę .
A i na pewno tańsze i łatwiejsze do zdobycia częsci.

Offline

 

#61 2009-03-06 22:48:21

marek
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Kolega który jeżdził w wyścigach Alfą 156 w benzynie w tej chwili przerabia swoją Alfę na diesla.

Offline

 

#62 2009-03-07 17:38:05

herBERT
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Turbo disel ma duzy potenciał mocy nie wykozystany i mozna jeszcze dużo z takiego silnika wyciagnac.Czytałem troche na ten temat ,bo interesowałem sie ile mozna wyciagnac z 1.9 dCI.
A wracajac do Xsa kontra współczesne samochody, to wychodzi wcale nie zle.
Xs 1500 do setki rozpedza sie w 11,4 sekundy, ja mam wersje A z silnikiem 1500 wiec jest troche lżejszy niz B przede wszystkim o te masywne zderzaki i klape silnika, wiec moze zyska na przyspieszeniu troszeczkę.Mój Scenic ma 105KM ale przy tej masie i aerodynamicznej sylwetce nie ma szan z Xsem,do setki rozpedza sie w 12,5sek.
natomiast Golf GT z silnikiem 1.8 ma tylko 90Km i jest bardzo elastyczny,tzn ciagnie od samego dołu,ale góre ma kiepską i nie za bardzo można go pogonic, Z tymi dwoma samochodami sobie poradził.
Alfa syna ma 115KM i z nia nie wiem jak bedzie, ma 30 KM wicej od Xsa ale wazy duzo wiecej.
Tu sa dane silników Xsa ,gdyby to kogos interesowało.

http://www.x1-9.it/dati04.htm

Offline

 

#63 2009-03-07 21:01:27

tolotg
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Nie przesadzaj,to fajne autko ale do swap jest za drogie.Egzemplaże dostępne mają grubo po20-tu latach eksploatacj,to są "zmęczone" autka,po przejściach i znęcanie się nad nimi to zbrodnia,chcesz się ganiać,poszukaj taniej świeżej budy i rób z niej rakietę.W x-sie praktycznie trzeba prucz skorupy wszystko wywalić.Z karoserii wyciąć przegrodę bag.tyl.Samo wzmocnienie skorupy to sztuka a do tego zawieszenie,to cojest to wystarczające do fabrycznej mocy.Policz tylko ile kosztuje nowy system napędowy,płyta ogniowa i amortyzacja,system hamulcowy,prof.wzmocnienie karoserii.System docisku przodu i tyłu, opony. Jak policzysz to jedż do salonu porsche i kup 911 i wtdy zobaczysz co to szybka jazda.Oczywiśce można pokombinować by złapać sto parę koni ale więcej to już niebezpieczne,to buda samonośna i może się rozpaść.Sprawdź jazdę swoim samochodzikiem na maksymalnych prędkościach,przy rożnych nawierzchniach suchych, mokrych jak to poćwiczysz i nie rozpadnie się skrzynia i silnik to życzę Ci wiele radości

Offline

 

#64 2009-03-08 15:57:33

waceg84
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

niewiem czy to cos komus pomoze ale.... http://www.laursen-online.dk/x1-9/servi … nv-ut.html

Offline

 

#65 2009-03-11 13:41:24

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

waceg, korzystalem wlasnie z informacji z laursena przy robieniu swapa.

http://www.angelfire.com/biz2/generalcr … kshop.html
a tu niezle opracowanie n/t roznych stopni modyfikacji.

Offline

 

#66 2009-03-11 15:12:20

waceg84
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

ant_eater rozmawialem ze znajomym  co kiedys  sie scigal obecnie jest mechanikie, koles ma niesamowity talent do silnikow itp mowil ze  mi zrobi swapik! ogladal zdjecia czytal posty i wie co z czym polaczyc zeby bylo dobrze, teraz tylko szukam calego punta gt jako dawcy silnika oraz chamulcow, jest na otomoto za 5500tysiaka i chyba sie skusze na niego.

Offline

 

#67 2009-03-11 15:36:53

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

waceg jedz nim najpierw na dokladny przeglad, zaplac za niego nawet ta stowke czy iles, ale niech przetrzepia silnik. Koniecznie sprawdz walek rozrzadu (lubi sie wycierac), kompresje i czy turbo (w PGT jest chyba turbina IHI) laduje rowno do samego konca, czy sie nie tlucze przy pelnym booscie. Sciagnij tez dolot i sprawdz czy nie ma oleju w dolocie i czy nie ma luzow na wirniku, poprzecznych i wzdluznych. Zobacz tez na forum uno turbo czy nie jest na sprzedaz i czy nie ma tam historii auta. Trzeba uwazac z tymi francami, bo nikt ich nie oszczedza i jezdza nimi sami mlodzi gniewni img/smilies/big_smile
Zobacz jeszcze jak wyglada sprawa ze swapem z PGT, wiem, ze z Uno 1.3 i 1.4 w zasadzie jest to plug'n'play, zeby z Punto nie bylo Plug'n'pray img/smilies/wink

Offline

 

#68 2009-03-11 18:21:25

waceg84
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

nie wiem moze sie myle ale w pierwszych PGT byly wlasnie silniki z uno.  Nawet jesli silnik bedzie git to i tak znajomy go rozbierze na czesci pierwsze i zlozy  na nowo, he he opowiadal z godzinke o tym niestety ni w zab go niezrozumialem

Offline

 

#69 2009-03-11 19:36:19

marek
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Silnik jest taki sam jak w Uno 1,4 turbo , różni się osprzętem.
Istotną różnicą jest miejsce mocowania łapy silnika w Uno i w Punto.
Czy skrzynię zostawiasz starą czy bierzesz od Punto ?
Czy dowiadywałeś się jaki będzie koszt rozebrania i złożenia silnika ( po rozebraniu należy założyć nowe panewki , pierścienie i oczywiście uszczelki ), wypadałoby zrobić głowicę  ?
Moja sugestia - należy pomierzyć ten silnik najpierw a nie rozbierać .
Jeśli " silnik będzie git " moja sugestia - nie rozbierać - szkoda pieniędzy .

Offline

 

#70 2009-03-11 20:37:23

waceg84
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

nie znam sie na silnikach  itp, za to kolega jest naprawde dobry skladal mi toyote i jestem bardzo zdowolony, ostatnio podrasowali silnik z uno turbo i wycisneli prawie 300 ps fakt faktem ze wiecej dlubia przy nim niz jezdza! co do kosztow nie dogadywalem sie ale jak znam Jacka zrobi to za 1/10 ceny wymienial mi zakres prac co wymieni, tak zeby silnik byl jak nowy, ale ja przy gazniku juz sie pogubilem. W niedziele wpadne do niego na piwko to sie dowiem o kakretne koszta.

Offline

 

#71 2009-03-11 21:04:29

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

Gaznik w Uno T / PGT?

Offline

 

#72 2009-03-11 21:30:56

waceg84
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

he he rozmawialem o modyfikacji standardowego 1500X-a i uno T, przeanalizowalismy twoje trzy etapy podniesienia mocy w standardzie, jednak ja zostaje przy 1.4 turbo

Offline

 

#73 2009-03-11 21:52:36

marek
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

To rozumiem , że silnik zostanie rozebrany żeby go " dłubnąć "
Czy są jakieś prognozy odnośnie uzyskanej mocy ?
300 ps z Uno turbo to jest niezły wynik , to jest 230 ps/ 1 litra pojemności !!!!
Co prawda już w latach 80- tych z silnika 2,0 w Lancii Delta uzyskiwano ok. 700 ps
Jaka jest trwałość tego silnika  ? -  "  fakt faktem ze wiecej dlubia przy nim niz jezdza  "

Offline

 

#74 2009-03-11 21:56:58

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

waceg84 napisał(a):

he he rozmawialem o modyfikacji standardowego 1500X-a i uno T, przeanalizowalismy twoje trzy etapy podniesienia mocy w standardzie, jednak ja zostaje przy 1.4 turbo

Aaa, wsio paniau img/smilies/smile

Offline

 

#75 2009-03-11 22:24:06

waceg84
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

marek, z tego co zrozumialem jak mi tlumaczyl to silnik z uno czy punto nie lubi duzego doladowania i nie sa to silniki zbyt zywotne. Mozna go lekko zmodyfikowac, ale nie derastycznie mnie interesuje moc zedu 150,160ps

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo