Witam!
Jako nowo zarejestrowany chciałbym się przedstawić. Mam na imię Łukasz i mieszkam koło Krakowa.
Nabyłem zwłoki samochodu i mam nadzieję z synami wkrótce przywrócić go do stanu nadającego się do pokazania światu.
Jest to 1sza seria z 77 roku . dość kompletna brakuje jak na razie paru detali wnętrza i wykładziny.
W miarę postępów prac postaram się o relację z odbudowy. Z góry dziękuję za wszelkie uwagi i pomoc.
Ostatnio edytowany przez lukaa (2020-03-13 03:53:19)
Offline
Powodzenia, ja jestem z Krakowa i swojego iksa mam w trakcie remontu
Tomek
Offline
Witam!
Powolutku przeprowadzamy sekcję zwłok, W kartonach coraz więcej elementów i na światło dzienne wychodzi coraz więcej rdzy. Przeszukuję internety pod kątem dostępności części blacharskich i można jeszcze kupić błotniki, tylne ćwiartki i reperaturki ale w cenach dość słonych. Skłaniam się więc do łatania . Mam koncepcję żeby wypiaskować całą karoserię. Nie mogę się tylko zdecydować czy najpierw wypiaskować całość? Obawiam się że może za dużo odpaść i będzie kupa złomu. Czy najpierw go odczyścić szlifierką połatać i dopiero piaskować ale tylko zakamarki bez paneli blach. Co radzicie?
Offline
W związku z zarazą prace przyśpieszyły . Projekt dostał nazwę kodową która jest tajna (:
https://photos.app.goo.gl/4Lxm28jnNQP5AsCM6
Offline
Hej, widzę, że w Krakowie będzie można małe spoty wkrótce organizować
Ja również z Krakowa, mieszkam niedaleko Tomka (Beny) i na lato planujemy regularne wyjazdy na KKN pod Tauronem.
Zapraszamy !
Offline
Witam!
Wczorajsza sekcja wykazała zapieczone pierścienie w cylindrach. Obecnie cylindry moczą się w nafcie.
Myślę że w tym tygodniu uda się rozebrać silnik. Buda prawie rozebrana. Spot na jesienie to byłby sukces.
Offline
Witam!
Po 2 miesiącach udało się rozebrać sprzęt. Zostało tylko zawieszenie i kierownica.
i bierzemy się do blacharki
https://www.fotosik.pl/zdjecie/a22810998b99e4dc
Ilość zakamarków w tym aucie jest przerażająca i z każdego wygląda rdza.
Przedni spojler był ulepiony z prętów oraz maty szklanej.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/dcffed8e3432cba6
po amputacji niestety ranny X trochę stracił ze swojego uroku
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/1f7996a195f34cb4
Muszę odtworzyć ten detal. Niestety w necie zdjęcia pokazujące spojler są bardzo wstydliwe i niewiele widać jak jest wykonany.
Proszę forumowiczów o pomoc. Fotki jak jest wykonany ten detal. z wymiarami tj. szerokość na środku, grubość (od strony chłodnicy) i na przodzie. Chyba że komuś zbywa ten element to proszę o kontakt
Ostatnio edytowany przez lukaa (2020-05-10 17:32:45)
Offline
Czesc fajnie wyglada bialy Ixs.Ciekawe jaki kolor planujesz finalnie.
Offline
Chciałbym go doprowadzić jak najbliżej oryginału wersji specjal , z siedzeniami w paski.
Bierzemy pod uwagę : pomarańczowy metalik, czerwony, niebieski metalik (jego oryginalny)
Offline
Cześć,
Jeśli chcesz się zbliżyć do oryginału, to w 1977 roku Serie Speciale było dostępne w trzech kolorach: niebieski metalik (kod 470), zielony metalik (390) i taki czerwono - pomarańczowy metalik (190). Oczywiście dziś te odcienie nie muszą się każdemu podobać.
Powodzenia
Offline
Witam! Niebieski mi nie leży. Widziałem w Austrii fajny wściekły pomarańczowy z delikatnym drobnym metalikiem i wyglądał super. Ale czerwony zwykły bez metaliku też jest fajny. Na razie prace z budą stanęły w miejscu. Głowica powinna zaraz wrócić z regeneracji i będzie składanie silnika.
Offline
Bardzo ladnie prace postepuja.Ciekawe jaki bedzie mial kolor?
Offline
Możliwie najbliżej tego jaki miał czyli arancio metalic (: (190) . Karoseria była prawie cała w oryginalnym lakierze. Wcześniej miał tylko wspawane reperaturki dołu tylnych błotników, łatki przy mocowaniu przedniego zawieszenia(od strony bagażnika) , zaszpachlowane ranty tylnych błotników. Malowany był tylko do dołu listwy. Jak na iksa to wręcz niewiarygodne.
Offline
Rzeczywiście nadwozie w bardzo dobrej kondycji. Powodzenia w dalszej części remontu.
Offline
Witam wszystkich.
Przez 2 miesiące od momentu jak przewiozłem karoserię od blacharza nic z nią nie ruszyłem do przodu z braku czasu. Ambitnie miałem własnymi ręcami przygotować pod lakier ale chyba nic z tego. Proszę Państwa o informację ile może kosztować przygotowanie i polakierowanie Xsa?
Ewentualnie może ktoś by się tego podjął? Ja jestem z pod Krakowa ale nie ma problemu z transportem na odległość powiedzmy do 200km. kontakt do mnie lw(małpa)1lab.pl
Offline
A gdzie robiłeś blacharke, ja szukam aktualnie blacharza
Offline
Z zasady nie polecam żadnych fachowców. Jak polecę to odwraca się to przeciwko mnie.
Wiem jaki jest problem z blacharzami. Ideologów jest więcej niż w czasach realnego socjalizmu.
Blacharkę robił mi Pan który już jest na emeryturze. Dostałem namiar od znajomego.
Wstaw na forum fotki tego co jest do zrobienia przekaże blacharzowi jeżeli będzie zainteresowany to się z tobą skontaktuję.
Zakończyłem etap walki z korozją i blachą. Buda jest w epoksydzie zabieram się do szpachlowania i przygotowywania pod lakier.
Ostatnio edytowany przez lukaa (2021-04-25 17:07:37)
Offline
No i tak najlepiej bo sobie ktoś dłubie spokojnie a nie jak na warsztat bo to koszty inne,
A nie chciałbym nikogo obrazić ale teraz to juz nie ma chyba dobrych blacharzy sa tylko wymieniacze czesci,
Ostatnio edytowany przez darek (2021-04-25 19:22:56)
Offline
lukaa napisał(a):
......
Zakończyłem etap walki z korozją i blachą. Buda jest w epoksydzie zabieram się do szpachlowania i przygotowywania pod lakier.
No to najgorszy etap masz za sobą, przygotowanie do lakieru to też syfiasta robota ale już bliżej koniec widać.
Offline
darek napisał(a):
.....
A nie chciałbym nikogo obrazić ale teraz to juz nie ma chyba dobrych blacharzy sa tylko wymieniacze czesci,
No trochę zbyt pochopny wniosek.... W każdym razie " wymieniacze części " to raczej do mechaników powinieneś kierować. Blacharstwo to zupełnie inna bajka. A skoro o nich mowa to są dobrzy blacharze tylko nie wszystkich na nich stać, nie obrażając nikogo.
W każdym razie polecam Ci, o ile nie znasz, pooglądać na YouTube serię " polskie Porsche" z kanału Patryka Mikiciuka. Remont tego auta ukazuje największy kunszt, szczególnie blacharski i to dziś, współcześnie.
BTW. Prace są prowadzone w firmie AbCar, w której pracuje kilkunastu, jednych z najlepszych blacharzy w tym kraju.
Offline