Witam wszystkich serdecznie
Po kilkumiesięcznym okresie poszukiwać stałem się szczęśliwym posiadaczem fiata x1/9.
Na razie nie wygląda zbyt okazale bo spędził ostatnie lata w garażu ale moją ambicja jest tchnąc w niego nowe zycie.
Szykuję się do projektu odbiegającego od oryginału stąd będę miał kilka rzeczy do odstąpienia.
Jeśli ktoś jest zainteresowany: silnik uno, skrzynia biegów oryginalna, kołami, kompletnym zawieszeniem (to na dziś) proszę mailujcie, chętnie odstąpię te części za dobrą dla nabywcy cenę. Części będą do odebrania bezpośrednio z warsztatu gdzie Fiat odzyskuje życie (z Żyrardowa).
Ja natomiast obecnie rozglądam się za bakiem paliwa. Bo mój podobno jest dziurawy.
Pozdrawiam
Offline
No to gratulacje
jeśli chodzi o bak to napisz do remka z Ostrzeszowa on miał parę sztuk w częściach :
grabalski@wp.p
Offline
PAWEŁ napisał(a):
Szykuję się do projektu odbiegającego od oryginału
Nie cieszy mnie ta informacja,kolejny klasyk poddany tjuningowi,pewnie gleba,szerokie laczki i silnik turbo
Offline
Oj Herbert przecież zależy co komu potrzeba
Paweł daj choć jakieś fotki jak wygląda teraz.
Offline
Łukasz,bo wiem czym to sie skonczy.Wiele takich projektów zaczętych było tu na forum i ani jeden nie dotrwał do konca.N widziałem ani w realu ani na zdjeciach .Szkoda mi tylko samochodu.
mam długie zeby na takie projekty.
Ostatnio edytowany przez herBERT (2015-07-18 20:39:17)
Offline
Racja Herbercie, mało który z nich wyjeżdża na ulice, ale może w tym przypadku będzie inaczej.
Offline
Witajcie.
Postaram się nie zawieźć i dokończyć projekt.
Herbercie masz rację: gleba i silnik turbo. Ale postaram się zrobić to ze smakiem z użyciem możliwie wielu części z epoki. Nawet felgi mimo że 15 maja nawiązywać do aut z tamtych lat.
Czy mogę kogoś poprosić o pomoc w zamieszczeniu zdjęć?
Chciałbym pokazać co mam dziś i do czego będę dążył.
Offline
Polecam wrzucać przez
http://pl.tinypic.com/
od razu generuje kod do zdjęcia, który wystarczy wkleić w wiadomości forum
Offline
Tak, jak podpowiada kolega powyżej, musisz najpierw gdzieś wirtualnie "zmagazynować" swoje zdjęcia, które chcesz opublikować na forum. Służą do tego rozmaite portale: może to być m.in. np. fotosik.pl, (ale on jest bezpłatny do pewnej pojemności, potem trzeba zapłacić abonament).
I jak już umieścisz tam konkretne zdjęcie/zdjęcia, to musisz wygenerować sobie bezpośredni link do tego zdjęcia. Ten link będzie tam właśnie tak opisany: "bezpośredni link do zdjęcia". Następnie kopiujesz go i wklejasz pomiędzy symbole: [img][/img].
W swoim poście, który zamierzasz przyozdobić fotografią, klikasz na kratkę "Img", znajdującą się skrajnie po prawej stronie, w rzędzie nad emotikonkami (dokładnie nad czerwonym diabełkiem i niebieskim śpiochem).
Wtedy właśnie, w pisanym przez Ciebie tekście, pojawią się - [img][/img], a zdjęcie musi być wklejone po środku, pomiędzy jednym [img], a drugim [/img].
Żeby to zrobić musisz kliknąć migającym kursorem tekstu w środek między te dwa symbole,
i teraz już tylko "wklej" i po zabiegu.
Oczywiście warto sprawdzić rezultat za pomocą przycisku "Podgląd" pod ramką tekstu.
POWODZENIA ! Czekamy na efekty
Offline
Na stronie którą podałem jest to robione automatycznie. Wystarczy skopiować ten adres, który jest opisany jako najlepszy do publikacji na forach i wkleić tutaj w post. Nic nie trzeba dodawać od siebie
Offline
Borsucjusz napisał(a):
Polecam wrzucać przez
http://pl.tinypic.com/
Trzeba wykupic abonament ?
Offline
http://pl.tinypic.com/r/2nhg6cj/8
tak ma wyglądać moje auto po przeróbkach.
Obecnie namierzamy serce dla niego. A ma bić tam Civic rtype z turbina generujący 400hp
Offline
a dziś auto wyglądsa tak
http://pl.tinypic.com/r/97qoau/8
Offline
Borsycjusz dzięki za info mam nadzieję że działa
Offline
... a jak połączysz wiedzę płynącą z obydwu powyższych wpisów (mojego + Borsucjusza),
i zastosujesz w praktyce, to Twój post wyglądał będzie tak:
"tak ma wyglądać moje auto po przeróbkach.
Obecnie namierzamy serce dla niego. A ma bić tam Civic rtype z turbina generujący 400hp"
Offline
"a dziś auto wyglądsa tak"
Offline
Fajnie, że jest żółty... w sensie ,że nie czerwony ...
chociaż nadal nic się w tej kwestii nie zmieniło:
CZERWONE WCIĄŻ SĄ NAJSZYBSZE
Offline
Gdy Paweł dokończy dzieła to królować będą żółte
Paweł, wygląd ku jakiemu zmierzasz dla mnie jest ok! Sam o podobnym wyglądzie X'a myślę...
Offline
Jeśli to oryginalny X w wersji "A", to szkoda go paskudzić. Zrobić na stan zbliżony do oryginału i nie dość, ze będzie fajny, to w dodatku będzie trzymał wartość, a tak to Ty wywalisz kasę na przeróbki i pewnie jej nie odzyskasz przy sprzedaży, a potem ktoś inny będzie ładował kasę aby usunąć Twoje patenty i wrócić do oryginału. 400 koni w X-sie to pomyłka. Nie bez powodu Fiat wybrał do sportu Stratosa. Skoro już musisz przerabiać auta, to szkoda ze nie kupiłeś wersji "B". Jest nowocześniejsza i liczniej występuje w przyrodzie, czyli jeśli projekt zostanie spaprany lub nigdy niedokończony, to będzie to mniejsza strata dla ludzkości. Jest tez uznawana jako mniej piękna, czyli tuning optyczny może nie zaszkodzić
To moja opinia. Może będzie przydatna, a może nie. Tak, czy inaczej, życzę powodzenia i satysfakcji z ukończonego dzieła.
Ostatnio edytowany przez Lechu (2015-07-25 02:32:52)
Offline
Lechu,w pełni sie z Toba zgadzam.Znaleść wersje A w dobrym stanie to rzeczywiście rzadkosc.Dlatego napisałem wczesniej,że szkoda samochodu.
Jest jeszcze jedna sprawa o której chciałbym wspomniec.a mianowicie szerokosc opon.W tak lekkim samochodzie jazda na szerokich gumach to prawdziwy koszmar.miałem kiedys 205/13 w moim Fiacie 128 3p
Zmieniłem je bardzo szybko,bo bałem sie jechac nim szybciej niz 60km/h.
Paweł szybko sie o tym przekona jesli dokończy projekt a przy 400KM pod maska nie będzie w stanie zapanowac nad autem.
Offline
Ale Panowie nie jestem pierwszym kto się porywa na taki projekt. Na you tube znajdziecie kilka takich projektów. Ten którego zdjęcie widzicie też ma silnik od hondy tyle że bez turbo 200hp.
Ja chcę mieć gwintowane zawieszenie, to ma być zabawka typu gokard tylko na weekend, zloty, ponadto chce spróbować szczęścia na 1/4 mili (specjaliści od tego tematu robia mi ten projekt) cały czas się waham czy zakładać zderzaki bo to jest wymóg amatorskich wyścigów górskich gdzie też bym chciał zaznaczyć swoją obecność.
Herbert jak możesz napisz coś więcej o doświadczeniach z szeroką oponą.
Offline
Ponadto Herbert jechałem toyotą MR2 która jest cięższa zaledwie o jakieś 150kg dokładnie z tym układem napędowym który opisuję.
Auto kipi mocą na życzenie zostawia niebieskie ślady na 3 nawet 4 ale jest absolutnie do opanowania.
Co więcej miała seryjne zawieszenie.
Offline
Paweł.napisz po jakiej nawierzchni jechałes tą Toyota/
jesli po równej nawierzchni ,to mogła dobrze sie trzymac ,gorzej na nierównosciach a co gorsza w koleinach,auto myszkuje po całej szerokosci jezdni.
Fiat X1/9 ma bardzo lekki przód,przez co wydaje sie byc podsterowny,przy nadmiarze mocy na tylnych kołach moze stac sie nadsterowny.
jak pisał Lechu,Fiat X1/9 miał byc przystosowany do sportu,jednak w rezultacie Fiat zrezygnował z tego modelu miedzy innymi przez te dolegliwosci które opisałem i do sportu zaprojektowany został Stratos.
Mimo wszystko życzę Ci powodzenia i chciałbym bys doprowadził projekt to zamierzonego rezultatu,bo szkoda by seria A wyladowała na złomowisku.
Offline
Witam Herbert
Tak jak pisałeś jechałem po gładkim.
Natomiast tak jak pisałem jeśli chodzi o szybką jazdę to nastawiam się na gładkie a co do "miejskiego lansu" to tam prędkości nie są zabójcze :-)
Będę dawał znać w miarę postępów.
Offline
A Herbert i jeszcze jakiś czas temu pisałeś że byłbyś ewentualnie zainteresowany skrzynia biegów. Czy podtrzymujesz to zainteresowanie?
Co prawda kupiłem auto które 8 lat przestało w garażu ale skrzyni to chyba najmniej zaszkodziło.
Offline