Ta gałka to chyba oryginalna jest, ale nie jestem pewien. Dla mnie prezentuję się bomba, trochę więcej siły trzeba aby biegi włączać ale co tam
Skrzynia IV seryjna, bo na początku był silnik 1.3. Ktoś go zmienił na 1.5 (stąd ten garb na klapie) ale skrzynie zostawił...
Offline
Przydałaby się piątka, na trasie, na autostradzie, w końcu mamy ich coraz więcej, to jednak piątka jest jak zbawienie.
A gałka fajna, mam też taką i przymierzałem do F850, ale wygrała też okrągła tylko z takimi rowkami pod spodem. lepiej się palce trzymają. No i ta rowkowana to jest gałka pamiątkowa z mojego pierwszego auta, czyli Malucha kupionego na "prenumeratę". Ile to już lat mineło, ech..
Offline
Wracałem z Gdańska iksem to wiem jak doskwiera brak 5. Ale w mieście bez problemów.
Na razie odległe plany ażeby wpadła skrzynia 5
Offline
No,ten silnik az prosi o skrzynie V-tkę.
Komfort jazdy napeno sie poprawi.
Offline
Bardzo dobrze mi się jeździ z tą skrzynią na prawdę
Offline
Nie powiem,IV skrzynia jest bardzo dobrze zestopniowana,ale na drodze szybkiego ruchu,albo autostradzie przydałby sięjeszcze jeden bieg.
Ale jesli chodzi o przyspieszenie,to napewno takie zestawienie: silnik 1500/skrzynia IV jest bardzo dobre.
Tyle,ze ja juz chyba z racji wieku wyrosłem z zabaw ruszania z piskiem opon spod swiateł.
Podoba mi sie relaksujaca jazda w słoneczna pogode ze zdjetym dachem z szybkoscia do 90km/h
Przy wyzszej predkosci nasila sie chałas spowodowany turbulecja.
Ale nie znaczy to ,ze nie jechałem Xsem wiecej niz 90.
Kiedy jadę sam bez koleżanki małżonki zdazyło mi sie rozpedzic xsa na A4 do 160, pojechałby zapene jeszcze szybciej,ale wymiekłem.
Offline
Ja mimo młodego wieku też nie lubię gazu do podłogi a już na pewno nie iksem. Bardziej zależy mi na przyspieszeniu a nie na Vmax. A iksa kupiłem bardziej do dostojnej jazdy a nie wchodzeniem bokiem w zakręty
Pierwszy przykład z brzegu to jazda 90 -100 km/h z Gdańska (chociaż tutaj dochodzą też kwestie oszczędności).
Najszybciej to tym iksem jechał Wojtasgd bo skubany szarpnął go do 150km/h i to w bardzo krótkim czasie. Ładnie idzie powiem nie skromnie
Ostatnio edytowany przez And1 (2009-11-06 19:18:22)
Offline
Ja swojego kilkukrotnie rozpedzalem do 170 km/h ale silnik wyje niemilosiernie.
Niedaleko mnie buduja nowa droge laczaca Zwardon z .... narazie to sami chyba nie wiedza z czym lecz jest tam ciekawy odcinek chyba w Lalikach jak sie nie myle. Jest dluga prosta z gorki i tu latwo osiagnac Vmax po czym piekny slimak, gdzie naprawde widac co Xs potrafi znow kawalek prostej i kilka ciekawych zakretow. Potem rodo w Milowce i juz jest bardzo dobra restauracj Tycjan! he he i tak kilka razy dziennie.Dodam, ze towarzysza temu piekne widoki!
Offline
Nie skromnie stwierdze,ze macie kiepskie osiagi swoimi bolidami.Kazdy rozumie,ze nie jest to moze samochod do wyczynowej jazdy.Jednak jazda tym malym sportowcem w mocherowym stylu troche nie pasuje.
Waceg trudno,zeby sportowe autko wydawalo z siebie dzwieki jak wspolczesna limuzyna.
Offline
Waceg, nie ma sprawy ,odwiedzimy Cie latem i przejedziemy sie ta trasa
Offline
And jest na nie nieckim ebayu 5-cio biegowa skrzynia biegow
http://cgi.ebay.de/Fiat-x1-9-x-1-9-Bert … 414a4e1717
Zerknij moze cena nie bedzie w miare ok.
Offline
Nie dziękuję
A tak a propo to od jakich modeli pasuje do iksa?? Oczywiście 5 biegowa
Offline
Wiem,ze niektórzy maja w Xsach skrzynie z Ritmo i obejscie pod skrzynia do wybieraka zmiany biegów (Ritmo ma z drugiej strony)
Offline
Herbert zapraszam w moje okolice, mam tu sporo ciekawych i malowniczych drog.
Jeszcze jakby tylko polatali co po niektore odcinki to byla by bajka. A i z Tych, Tychow? jest stosunkowo nie daleko.
Wojtasgd wedlug mnie juz szybciej ten samochod z tym silnikiem po prostym nie pojedzie? moze sie myle. Jednak jazda na wprost jest nudna, ja kocham moje Xsa za to jak jedzie w zakrecie. Moze tez nie jest autem wyczynowym, ale trakcyjnie bije na glowe nie jedno wspolczesne auto sportowe.
Kiedys jechalem z dziewczyna, tempem spacerowym ok 70km/h i wyprzedzilo mnie trzech lepkow starym toledo.Oczywiscie wczesniej zrownali sie ze mna po czym "ostro dodali gazu" jako ze jestem czuly na tego typu prowokacje siadlem im na zderzaku i trzeba bylo widziec ich zdziwienie na twarzy gdy po kilku kilometrach nie byli wstanie odjechac choc by na 30metrow tym seatem. Ten co siedzial z tylu co chwie patrzy w tylna szybe ze zdziwieniem, wygladalo to przekomicznie smiesznie, az wkoncu na jednym z zakretow wylecieli, i cale szczescie ze z naprzeciwka nic nie jechalo. Tak tylko staneli w plytkim rowie, z przerarzonymi minami.
Offline
Tak to jest mile uczucie odnosnie tych dzentelmenow z Seata.Wielokrotnie mialem podobne zdazenia i faktycznie daje to wielka frajde kiedy jakis dresiarz w niemickiej furze nie daje rady Ixsowi szczegolnie na zakretach.
Jednak tez trzeba uwazac bo to w koncu klasyk.
Offline
And uwazam jednak,ze lepiej nie kombinowac i miec skrzynie od Ixsa a nie od ritmo.
Wydaje mi sie,ze oprocz lokalizacji wybieraka roznia sie tez przelozeniami.
Offline
Chyba Ritmo Diesel miało skrzynię o takich samych przełożenia. Ciekawe. Zresztą już kiedyś była dyskusja na ten temat. Tyle, że skrzynia z Ritma ma inne półośki, więc trzeba brać komplet, no i potem jeszcze pytanie, czy wieloklin będzie pasował do piast kół. Nie jest to bułka z masłem, jak kiedyś ktoś napisał. Pamiętam tego ktosia
Offline
Skrzynia to odległe plany.
Obecnie w końcu już wiem jak będzie wyglądał mój zderzak i światła w nim na przyszły sezon. Wielu niezbyt przypadnie to do gustu, ale niestety nie mam wyjścia.
Wolę skupic się na blacharce i na to wydac ostatnie odłożone $$$
Obecnie zbieram klocki tej układanki...
Offline
Senior napisał(a):
Chyba Ritmo Diesel miało skrzynię o takich samych przełożenia. Ciekawe. Zresztą już kiedyś była dyskusja na ten temat. Tyle, że skrzynia z Ritma ma inne półośki, więc trzeba brać komplet, no i potem jeszcze pytanie, czy wieloklin będzie pasował do piast kół. Nie jest to bułka z masłem, jak kiedyś ktoś napisał. Pamiętam tego ktosia
Skrzynia od Ritmo Diesel na pewno ma inne przełożenia ( charakterystyka pracy silnika diesla jest inna i pracuje on w innym zakresie obrotów ).
Półosie od Ritmo na pewno nie będą pasowały - mają inną długość.
Natomiast mocowania przegubów przyskrzyni będą takie same , więc można przykręcić do niej półosie od X-sa.
Offline
Znalazłem takie migacze z pozycyjnymi
http://www.moto.allegro.pl/item83094581 … zycja.html
Offline
Ciekawe nie powiem. Dzięki Senior
Offline
Dobry
Przy gromadzeniu pierdółek do przedniego zderzaka zaniepokoiła mnie chłodnica. A dokładnie wspornik pod nią na którym się trzyma. Trzeba by go zregenerowac i stąd pytanie...
Jaki jest i czy jest trudny schemat wyjmowania chłodnicy. Proszę mi tu wszystko ładnie powiedziec bo pewnie macie to w małym palcu
Offline
And,o ile mnie pamiec nie myli,to cała chłodnica trzyma sie własnie na tym sporniku.U góry chłodnicy jest tylko taki wystajacy bolec który wchodzi w karoserię poprzez gumowa tuleje.
Musisz najpierw poluzowac dolny wąż z chłodnicy i spuscic płyn chłodzacy z układu.Natepnie rozpinasz weże i wtyczke wentylatora,odkrecasz dwie sruby którymi wspornik mocowany jest do karoseri i razem z tym wspornikiem wyciagasz chłodnice.
Offline
Ok dzięki za poradę niedługo się tym zajmę...
A powiedz mi od razu czy można jakoś pomalować i czym przede wszystkim, tą że chłodnice. Bo moja jest cała w nalocie rdzy...
Offline
Chłodnica?? To niemożliwe, boki są robione z balchy mosiężnej a rdzeń z miedzianej lub też mosiężnej. Piórka często ze specjalnego stopu, dlatego sa takie delikatne. Chyba że mówisz o tej listwie podtrzymującej chłodnicę. Ta jest stalowa i u mnie była tak przekorodowana, że pękła. Kupiłem katownik zimnogięty chyba 20x20 i zrobiłem z niego dolne trzymanie chłodnicy. Trzyma elegencko.
Offline