Montecarlo - Scorpion miała okrągłe reflektory
Wszak piękne auto, większa siostra X'a można by rzec, ta sama koncepcja.
Ostatnio edytowany przez lucaso27 (2017-01-26 17:36:29)
Offline
Bardzo nawiazuje do Xsa,silnik z tyłu i te lampy,prawie identyczne
Offline
W Monte Carlo i Lotusie Esprit wykorzystana została -galanteria z x -sa np klamki a w Lotusie chyba nawet cały układ podnoszenia reflektorów.
http://www.gieldaklasykow.pl/lotus-espr … finlandia/
Offline
Elementy z Xsa mozna znaleśc jeszcze w moim samochodzie marzen czyli Lanci Stratos
Klamki i zapiecia dachu wykrzystano do zapiecia klap.
Ostatnio edytowany przez herBERT (2017-01-26 19:59:52)
Offline
Zmuszony jestem sprostować - galanteria jest podobna do X-a,ale inna(np.tylne światła są bardzo podobne ale inne,tak samo klamki) Przyczyna jest prosta:projektantem nadwozia było studio
Pininfarina a nie Bertone - więc nie mogło brać na żywca projektów konkurencji.
Projekt nosił robocze oznaczenie X 1/20, a był inspirowany sukcesem rynkowym naszego X-a
zwłaszcza w Stanach - miał być uzupełnieniem oferty o "prawdziwy"samochód sportowy,co mu
się zresztą nie udało(sprzedaż w Stanach nie przekroczyła 10% sprzedaży x 1/9,który był w ofercie ponad 15 lat - Scorpion tylko 5)
Scorpion stąd,że w owym czasie Chevrolet produkował model Monte Carlo.
Nazwa bliska sercu,bo ja jestem skorpion,a o tym aucie marzyłem długie lata
pozdrowienia jak zawsze dla Wszystkich WB
Offline
Jeszcze jedno - projektantem klamki do X-a był M.Gandini(jak i całego auta) - pojawiała się ona później w różnych Jego projektach(np.w Stratosie),ale zawsze w Jego - jest np. w Lamborghini
Urraco czy Ferrari 308 gt4 - Olek to dokładnie prześledził jak robił konkurs na XIII zlot i większość
umieścił na zdjęciach WB
Offline
I takie coś znalezione w sieci:
https://youtu.be/LodbE3D3Q8Y
Offline