Forum klubu x1/9

Forum klubu x1/9

  • Nie jesteś zalogowany.
Z przykroscia musze oglosic ze z dniem 16.08.2021 konczymy dzialalnosc po 16 latach, skrypt nie odpowiada juz standardom ani wygladu ani bezpieczenstwa, a jego przepisanie bylo by nieadekwatne do wymaganego czasu, jesli maja Panstwo pytania odnosnie migracji, kopii itd prosze o kontakt pomoc@ehmediagroup.net

#1 2007-08-28 22:47:41

Senior
Użytkownik

Raport garażowy

Nadszedł ten długo oczekiwany dzień, kiedy pudło mojego X-sa opuściło lakiernika. Był on bardzo gościnny, trzymał go ponad trzy miesiące. Na szczęście kazał płacić za robotę, a nie za czas. Tak więc mogę zabrać się za składanie Małego Czerwonego Diabełka.
Czytając różne fora stwierdziłem, że opisy remontowania aut interesują wielu ludzi, postanowiłem zatem pisać relacje z postępu robót, ilustrując to oczywiście zdjęciami. Zawsze to przyjemniej siedzieć przed ekranem, niż walczyć z materią, najczęściej oporną i prawie zawsze brudną. W opisach mam pewną wprawę, ponieważ, w trakcie remontu Forda pisałem takie relacje HerBERTowi. Biedak czytał je i nawet odpisywał.
Wracając do lakiernika to muszę go pochwalić, zwłaszcza za dobór koloru. Chciałem mieć czerwone auto i mam najnowszą czerwień, którą można zobaczyć na Toyotach Yaris, z lekko zmniejszoną bielą, co pogłębiło soczystość. Pokrywa silnika i zderzaki są malowane czarną strukturą. Na dachu jest kombinacja lekko zeszlifowanego baranka z czarnym matem. Wygląda bardzo oryginalnie. Zresztą popatrzcie na zdjęcia.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/280807001.jpg
Pierwsze spotkanie po lakierowaniu
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/280807003.jpg
Majster, to ten w niebieskiej koszulce, szykuje pudło do transportu
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/280807008.jpg
Widok z prawej
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/280807009.jpg
Widok na tylny pas
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/280807012.jpg
Widok z przodu
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/280807014.jpg
Widok z lewej
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/280807015.jpg
Jeszcze widok na maskę
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/280807017.jpg
I możemy jechać.
Przewiezienie X-sa do garażu odbyło się bez żadnych problemów. Jutro zabieram się za robotę. Zacznę od hydrauliki, potem zawieszenie, elektryka i silnik.

Offline

 

#2 2007-08-28 23:17:07

ant_eater
Administrator

Re: Raport garażowy

Racja, ludzie lubia czytac opisy remontow. Ja w szczegolnosci:) Kolor wyglada na bardzo ladny, szkoda tylko, ze zadne zdjecie nie oddaje koloru w rzeczywistosci. Ale na pewno bede mial okazje zobaczyc na zywo.
Lakier dobrze polozony? Na zdjciach prezentuje sie rewelacyjnie. Felgi wygladaja na jakies borbety, co to za felgi?
Milej zabawy z tym zestawem LEGO dla duzych chlopcow:)

Offline

 

#3 2007-08-28 23:51:04

Senior
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Te fele pojdą do ludzi, jak tylko założę oryginały
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Alusy002.jpg
Oryginały są tak oryginalne, że muszą mieć dętki img/smilies/smile
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Alusy004.jpg
Za to mają dekielki, które się gubią. Co zrobić, żeby ich nie pogubić? Może jakieś nowe technologie, rzepy, samolepy. Mają działać, ale nie mogą być widoczne.

Offline

 

#4 2007-08-29 00:21:37

ant_eater
Administrator

Re: Raport garażowy

A ile masz tych legendarnych dekielkow? Bo nie wierze, ze caly komplet..... img/smilies/wink

Offline

 

#5 2007-08-29 08:41:44

herBERT
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Widziałem Xsa Senora "na żywo" byłem przy jego odbiorze od lakiernika, kolorek taki jak na zdjeciach-super i połozony tez super.
Lakiernik stanał na wysokosci zadania ,teraz mam miesiac odpoczynku od Xsów a potem....mój!
Jestem w dobrej sytuacji, Senior bedzie składał a ja......bede kozystał z jego doswiadczenia w tym temacie ):
A tak naprawde to bedziemy niektóre rzeczy robic równolegle ,zakupilismy juz nowe przekazniki i podstawki do nich, Senior zamówi teraz dwa komplety przewodów hydraulicznych na wymiar i mamy zamiar oddac razem wahacze do regeneracji.
NIe ma to jak miec Sasiada z Xsem !!!!
A tak nawiasem, ma ktos na zbyciu dwa takie dekielki do Xsowskich felg?
Mam tylko 2szt.

Senior najpewniejszym rozwiazaniem byłoby przykrecenie ich srubą w miejsce jednej szpilki centrujacej.
Moze taka niiewielka chromowana srubka nie oszpeciłaby za bardzo tych dekielków?
Widziałem u kogos z"Naszych" tak przykrecony dekielek ,ale nie był to chyba oryginalny

Offline

 

#6 2007-08-29 09:13:42

Senior
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Dekielków mam PIĘĆ img/smilies/smile ,tyle ile felg. HerBERT, nadal musisz ich szukać, ale jeden mogę Ci pożyczyć.

Offline

 

#7 2007-08-29 12:50:13

lucaso27
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Miło popatrzeć na przywracanego do życia staruszka. Lakier wygląda ładnie, choć dolna część lewych drzwi ma lekkie załamania, delikatne fale. Życzę powodzenia w składaniu i proszę o jak najwięcej fotek z przebiegu montażu.

Offline

 

#8 2007-08-30 20:48:02

Senior
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Dzisiaj wróciłem z garażu już trochę upaprany. Ale pudło stoi już na kobyłkach. Z tyłu jest wyjęte całe zawieszenie. Nie było z tym kłopotu, bo przed malowaniem już go raz zdemontowałem. Wtedy musiałem użyć kątówki, bo z jednej strony śruby przyrdzewiały do tulejek i żadną siłą nie dało się ich wybić. Nie wiem tylko po co go wtedy czyściłem, znowu jest na nowo popryskane, tym razem czerwoną farbą.
Hamulec ręczny jest też już zdemontowany. Jutro zabieram się za przednie zawieszenie. Trochę się tego boję, bo wygląda mi, że nigdy nie było ruszane. 
Od dwóch dni szukałem po pudłach wspornika do pedałów. Dzisiaj się znalazł, był na swoim miejscu, bo przecież inaczej nie dałoby się przykręcić kolumny kierowniczej, tyle, że obecnie jest czerwony, a kiedyś był czarny. Czyli czekają mnie kolejne godziny ze szczotką. Niestety czeka mnie też rzeźba, bo mam tylko oryginalną z X-sa pompę hamulcową. Pompy sprzęgłowej nie "dowieźli", choć obiecali, więc trzeba będzie wstawić z Fiata 125p.
Na razie jest ciepło, więc działam w garażu przy otwartych drzwiach, sąsiedzi mi kibicują. Sądząc z frekwencji to widok leżącego pod autem faceta jest chyba ciekawszy od telewizji.

Offline

 

#9 2007-08-30 21:52:12

invisibleman
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Pompy sprzęgła będą dostępne dopiero po wakacjach. Jak będę miał je w rękach to dam znać.

Offline

 

#10 2007-08-30 22:52:31

herBERT
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Senior ta historia z pedałami jakos bardzo przypomina mi wierszyk o panu Hilarym img/smilies/smile
Ja zkolei wykonczyłem dzis przy czyszczeniu wiertarke, ale pojechałem wieczorem do Tesco i kupiłem sprzed made in CHRL. za 29zł nie warto naprawiac tamtej zepsutej.
Invisi.. nie chce Cie poganiac ale w poniedziałek dzieciaki zasuwają juz do szkoły.
ale ja w dalszym ciągu reflektuje na pompe
Pozdrawiam.

Offline

 

#11 2007-08-31 16:07:07

Senior
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Trochę zdjęć z garażu, ciasnego, ale jak zrobiłem w nim Capri to przy tym "maluchu" można tańczyć.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/Wgarazu01.jpg
Z przodu są kobyłki z Praktikera, z tyłu kobyłka pamiętająca czasy remontu Garbuska.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/Wgarazu10.jpg
Rzut oka do tylnego bagażnika. O łatach, a było ich dużo, można zapomnieć.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/Wgarazu02.jpg
Jak nie ma drzwi to można zaglądać do środka.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/Wgarazu08.jpg
Podstawowy problem kabrioletu, sztywność.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/Wgarazu03.jpg
Komora koła zapasowego. Za plecami kierowcy jest zbiornik paliwa.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/Wgarazu04.jpg
Tylne wahacze. Duży problem, bo trzeba je regerować.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/Wgarazu07.jpg
Tylne kolumny McPhersona. Mam nadzieję, że wystarczy je tylko odmalować. Amory nie ciekną.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/Wgarazu09.jpg
Przednie zawieszenie jeszcze w całości. Nadkola też wymagają jeszcze doszyszczenia. Koszmarna robota.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/Wgarazu05.jpg
Kolumna kierownicza i wspornik pedałów. Ten, który mi się zgubił img/smilies/smile
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/Wgarazu06.jpg
Komora przednich świateł. Szalony pomysł konstruktora.

Offline

 

#12 2007-08-31 16:42:12

jankiel
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Witam Seniora.Gratulacje.Ładny i ładnie położony lakier.Z ciekawości zapytam,ile u Was
kosztuje takie lakierowanie?Chyba skoczę do herBERTa na obiecaną kawę,to podjedziemy obejrzeć postęp robót.A może chcesz sprzedać to "pudło".W rozliczeniu mogę dać moje,
ew.zamienimy auta i ile dopłaty.Ty lubisz odnawiać staruszki,będziesz miał swieże zajęcie.
Moja propozycja jest poważna,a Ty potraktuj ją jako żart.To tak,jakbym chciał matce
"wyrwać "dziecko .Pozdrawiam.Jankiel.

Offline

 

#13 2007-08-31 22:00:19

Senior
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Już tak się nie tłumacz, przecież znasz moje poczucie humoru, czasami podchodzi do absurdu. Na kawę to ja też zapraszam. Jak Cię HerBERT przenocuje to popróbujemy wiśniówki. W tym roku moja wyszła wyjatkowo dobrze, a HerBERTowa też jest warta grzechu. Może nie wypiją do Twego przyjazdu. Jeśli chodzi o koszt lakierowania to jest to objęte tajemnicą handlową i nie może być publicznie ujawniane, ale przy wiśniówce to Ci powiem. W każdym razie było to dużo mniej niż piszą na różnych forach. Ale my Panie to prowincja. Nic się nie opłaca img/smilies/smile

Offline

 

#14 2007-09-02 15:39:03

Senior
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Sobota to zawsze "dłuższy dzień". Więc i więcej zrobiłem. Przednie zawieszenie dało się rozebrać łatwiej niż myślałem. Co prawda śruby wahacza musiały być przecięte kątówką, bo oczywiście przyrdzewiały do wewnętrznych tulejek. Stan wahaczy jest zły, raczej bym powiedział złomowy.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/Wgarazu12.jpg
Czyli lista zakupów znowu się wydłużyła. Za to maglownica w zupełnie niezłym stanie, ale niedawno kupiłem na Allegro maglownicę w stanie magazynowym, więc i tak będzie wymiana.
Przednie kolumny mają taki sam stan jak tylne, czyli amory nie ciekną, sprężyny są całe. Muszę pożyczyć od kolegi ściągi i rozebrać je.
Następnie rozebrałem zaciski hamulcowe i wstępnie je wyczyściłem. Gumki były wymienione tuż przed pożarem instalacji, więc teraz wystarczy je pomalować. Czyli kolejna pozycja na liście zakupów, lakier do zacisków, oczywiście czerwony img/smilies/smile
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/Wgarazu11.jpg
Teraz pytanie do fachowców. Wg mnie z przodu powinny być dłuższe przewody hamulcowe elastyczne, a z tyłu krótsze. W aucie każdy był inny, jeden to nawet był sztukowany z dwóch img/smilies/smile
Kolejna pozycja to przymiarka do zbiornika paliwa.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/Wgarazu13.jpg
Zbiornik był pomalowany dawno temu, kiedy wyglądało, że lakiernik załatwi swoją robotę za tydzień. Wczoraj tylko przykleiłem pasy z gumy piankowej, poprzednio był izolowany starym dywanikiem gumowym i chlapaczami z Łady. Po oględzinach komory za fotelem kierowcy okazało się jednak że najpierw trzeba założyć rurki do hydrauliki. Tak więc zbiornik wrócił do magazynu.
Nie udało się ze zbiornikiem, więc ciągle nie rozpocząłem montażu tylko prowadziłem demolke. Żeby zmienić ten stan i rozpocząć montaż zabrałem się za tylne zderzaki. Kiedyś i tak trzeba będzie je założyć.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/Wgarazu14.jpg
Zestaw gotowy do montażu
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/Wgarazu15.jpg
No i pierwszy, wręcz symboliczny etap montażu mam za sobą. Zderzaki są na swoim miejscu. Jest 1 września. Zobaczymy kiedy będzie pierwszy wyjazd.

Ostatnio edytowany przez Senior (2007-09-02 16:03:11)

Offline

 

#15 2007-09-02 17:17:57

herBERT
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Te czarne zderzaki i czerwony lakier, nie ma lepszego połaczenia, no moze jeszcze zółty, ale ja wole czerwony i jestem juz na 120%pewien ze pomaluje mojego tez na czerwono!!!
( wbrew wielu opinia ze to juz nudne malowanie Xsów na czerwono)ale wkoncu robi sie samochód po to zeby przede wszystkim podobał sie włascicielowi a opinie innych sa drugoplanowe ,czyz nie tak?
Napisz czym tak ładnie wyczysciłes zaciski? szczotka na wiertarce?

Offline

 

#16 2007-09-02 20:29:37

Senior
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Różne szczotki na wiertarce. Oczywiście wyglądałem po tym tak, że Szefowa, jak wróciłem do domu, wrzasnęła: "Rozbieraj się na schodach i marsz do wanny". Tak, jak bym sam tam nie chciał się znaleźć.
Ale najgorsze jeszcze przedemną. Przednie nadkola i komora chłodnicy. Brr...

Offline

 

#17 2007-09-03 21:33:48

Senior
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Poniedziałek 3 września.
Dziś był dzień zakupowy. Uzbrojony w listę oraz worek starych elementów do pokazania na wzór, udałem się do miasta. Na liście było pełno różnych drobiazgów z układu hamulcowego. Mając za sobą doświadczenia w takich zakupach do Forda byłem nastawiony na wędrówkę po sklepach motoryzacyjnych. A tu totalne zaskoczenie. W pierwszym sklepie, no był on wybierany, bo trochę już je znam, dostałem te wszystkie sprężynki, przewody, śruby, podkładki, blaszki, osłonki gumowe itp. Na koniec dali mi bonus w postaci choinki zapachowej, bo się nazbierało tego na okrągłą sumkę.
Zachęcony tym sukcesem poszedłem do największego sklepu z szyldem "Części do Fiata" aby rozeznać sprawę wahaczy. W sklepie była sympatyczna, młoda panna, która zapytała do jakiego to Fiata są potrzebne wahacze. Powiedziałem. Oczy tej panny zrobiły się jeszcze większe. Zapytałem, czy ma dostęp do sieci. Miała. Poprosiłem o wpisanie hasła "Fiat X1/9" do Googli Grafika i za chwilę usłyszałem opinię: "Ale on śliczny". Potem usłyszałem absolutnie szczere pytanie: "Pan go sobie sprawił aby się wyróżniać na drodze?" Potwierdziłem, no bo co miałem powiedzieć, że lubię mieć brudne ręce, czy, że uwielbiam leżenie pod autem. No i to tyle było moich sukcesów, ponieważ panna zadzwoniła po pomoc do kompetentnego pana i on, okazało się, że wie o takim Fiacie, wie jak wygląda, ale będzie jutro i może coś pomoże.
Popołudniu zabrałem się za czyszczenie elementów przedniego zawieszenia i tutaj spotkało mnie kolejne zaskoczenie. Wszystkie przeguby miały porozrywane osłonki gumowe, ale żaden nie miał luzów. No i teraz jestem w kropce, czy prawie roczne stanie spowodowało, że gałki tak pordzewiały, czy faktycznie wystarczy tylko wymienić osłonki.
Muszę jutro przejść się z tym do kolegi mechanika na konsultacje.
Na koniec pomalowałem zaciski na czerwono. A niech tam, będzie tjuning, jak napisali na YT. Tydzień się dobrze zaczął.

Offline

 

#18 2007-09-03 22:50:09

herBERT
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Senior to ma nosa do wyszukiwania róznych "skarbów" ja tych osłonek gumowych do tylnych zacisków hamulcowych szukałem pół roku na allegro i w sklepach motoryzacyjnych,a nawet pytałem na giełdzie samochodowej, a On poszedł do pierwszego sklepu i kupił po 5 zł/szt.
Musze tez tam pojechac na zakupy, moze tez dostane choinke zapachowa !!

Offline

 

#19 2007-09-04 13:27:11

invisibleman
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Przednie gumowe przewody hamulcowe mają 275mm i kosztują ok 20zł. wahacze przednie trzeba trochę poszukać, ale są w cenie ok 150 zł. Gumki do zacisków są 2 rodzaje - w zależności od typu zacisku stary lub nowy typ (taki jak na fotkach).

Offline

 

#20 2007-09-04 18:51:49

herBERT
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Na jakich fotkach???

Offline

 

#21 2007-09-04 23:01:18

Senior
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Dzięki Invisi.. za parametry. Elastyczne przewody hamulcowe dostałem za 14,-zł/szt. Zaciski hamulcowe mają znaczki FSO więc chyba nie są oryginalne. Ale zostaną.
W przednich wahaczach, po konsultacji z fachowcami, zostały wymienione osłony gumowe ma sworznie. Teraz trzeba tylko wymienić tulejki gumowo metalowe i będą jak nowe. W firmie TedGum mówią coś o kwocie 20,-zł od wahacza. Wydać 40,-zł to nie trzy stówy.
Okazało się, że można zamówić końcówkę z przegubem do maglownicy. Za 40,-zł. Jutro mam odebrać. Jedną, bo tylko po jednej stronie była nieoryginalna, chyba z Zastawy. Po drugiej stronie była długa, z dobrym sworzniem i oczywiście z rozwaloną osłona gumową. Kupiłem końcówkę do Malucha za 7,-zł, zdjąłem osłonę i założyłem na sworzeń w oryginalnej końcówce. Resztę popołudnia spędziłem na poszukiwaniu elementów do pedałów. Same pedały znalazłem, ale gdzieś wcięło sprężyny. Mam bardzo zużyte gumowe nakładki na pedały. Praktycznie są rozwalone. Zastanawiam się nad nakładkami z Malucha, tyle, że są trochę większe i musiałbym zmienić blachy, które są na końcu pedałów. Znalazłem też końcówki do rurek hydrauliki i trójnik do tylnych hamulców. Jutro może zrobię obmiar rurek. Czeka mnie też wycieczka do Bytomia do firmy, która regeneruje sworznie. Coś trzeba zrobić z tylnymi wahaczami. Wszyscy mówią, że tego się nie dostanie. Od Andrzeja z Wadowic dostałem fotki patentu, który pozwala zamontować do tyłu sworznie z F125p. Mocno żlożona rzeźba na frezarce z trzema katami pochylenia w przestrzeni. Kto to zrobi? Zwłaszcza bez rysunku.
W sklepie MrGwint kupiłem śruby do przykręcania zacisków hamulcowych. Klasa 10.8. W przednich zaciskach były śruby które miały na łbach ślady ruskiego klucza, czyli majzla i młotka, a z tyłu były zwykłe śruby budowlane, do tego z trochę zjechanym gwintem. Po Fordzie, w takim temacie nic mnie już nie rusza. Tam w jednym elemencie potrafiły być cztery różne śruby, z imbusową włącznie.

Ostatnio edytowany przez Senior (2007-09-04 23:02:22)

Offline

 

#22 2007-09-05 08:21:47

herBERT
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Senior jakie miałes przewody do tylnych zacisków tez przykrecane na srube jak z przodu, czy z gwintem wkrecane besposrednio do zacisku .
U mnie były własnie takie
http://images23.fotosik.pl/75/d4ff5240deed74e6med.jpg

Czy takie były oryginalnie?

Offline

 

#23 2007-09-05 09:21:39

Senior
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Z tyłu miałem jeden wkręcany wprost do zacisku, taki jak na Twoim zdjęciu, a drugi był z oczkiem i do tego sztukowany z dwóch. W sumie to poczekam na zmontowanie zawieszenie i będę przymierzał, jaki będzie się lepiej układał. Patrzyłem do Heynessa, ale tam jest tylko zdjęcie przedniego zacisku z przewodem, tyle, że zacisk jest innego kształtu niż mam. Na razie mam w czym wybierać img/smilies/smile

Offline

 

#24 2007-09-05 11:27:28

herBERT
Użytkownik

Re: Raport garażowy

Invisi... u mnie przedni gietki przewód ma dł 250mm, ale w sklepach sa tylko do 125 i poloneza i sa o wiele dłuzsze. miałem takie długie w 128 i nie dało sie ich ułozyc w nadkolu.
gdzie mozna kupic takie o dł. 275 mm i z czego sa z Zastavy?

Offline

 

#25 2007-09-06 21:49:32

Senior
Użytkownik

Re: Raport garażowy

6 września. Dzień rękodzieła. Po długich i bezowocnych poszukiwaniach oryginalnych gumek na pedały postanowiłem założyć większe blaszki na oryginalne końcówki.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/060907002.jpg
Blaszki zostały przycięte pod nowe gumy. Zostały solidnie przynitowane, aby mi się pod ciężkim butem nie rozleciały. Oczywiście w pierwszej wersji zrobiłem je z blachy, która mi się nawinęła pod rękę. Akurat była to blacha sprężynowa, której w żaden sposób nie można było wygiąć img/smilies/smile Ciąłem kątówką, a dla niej to żadna różnica.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/060907001.jpg
Nawet to fajnie wygląda.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/060907004.jpg
Odebrałem ze sklepu zamówioną końcówkę z gałką do maglownicy. To pierwsza z lewej. Z gałki z Poldka zdjąłem gumę i założyłem do przedniego wahacza.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/060907006.jpg
Niestety gałki z tylnego wahacza są tragiczne. HELP z czego można podebrać te gałki? One były już wymieniane, bo oryginalnie są zakute razem zawiasem, a u mnie były łączone na śruby. Niestety nie ma na nich żadnego symbolu.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/060907008.jpg
Przy wyjmowaniu maglownicy odleciała jedna ze śrub obejmy. Te włoskie patenty ze zgrzewaniem śrub z blachą są gówno warte. To już któraś z kolei śruba której puszcza zgrzew przy odkręcaniu. Dałem zwykłą i pospawałem. Kiepski ze mnie spawacz, ale mam tylko transformatorek. Za to nie musze latać z każdą duperelą do znajomego spawacza.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/060907010.jpg
Kupiłem śruby ułatwiające zakładanie koła. Miałem takie kuśpigi jak po lewej, i do tego w jednym kole zwykłą śrubę ze stożkowym łbem. Drobiazg, a cieszy.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/060907011.jpg
Tak wygląda "ztjuningowany" zacisk. Lakier do zacisków firmy Motip.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/Nasz%20X/060907012.jpg
Dzisiaj też przyszedł worek z pompką do spryskiwaczy. Kupiony na Allegro. Jest z dużego Fiata, ma zresztą polskie napisy. Chyba pasuje. Kto wie w czym był magazynowany płyn do spryskiwaczy w wersji A? Widziałem tylko zbiornik w amerykańskiej wersji B. Był wielkości baku na paliwo. Na zlocie to każdy z modelem A miał co innego pod maską.

Ostatnio edytowany przez Senior (2007-09-06 21:56:09)

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo