Szukam miski olejowej aluminiowej do Xsa.
Dzisiaj zrobiłem dłuższą jazdę testowa na nowym gazniku 34/34 DMTR po remoncie.Wcześniej miałem 30/32
Nie miałem hamulca obok siebie w osobie koleżanki Małżonki wiec mogłem przycisnąć co nieco pedał gazu Autostrada A1 w strone Ostrway jest w miare pusta wiec mogłem sobie pozwolić.Kiedy wskazówka doszła do 170 odpusciłem a przypuszcam ze doszła by do 180.
Jednak że po tej jeździe na wolnych obrotach zaczeła palic sie kontrolka cisnienia.Po ostudzeniu silnika wszystko jest OK,cisnienie prawidłowe.
Problem stanowi wiec blaszana miskka jaka ma mój silnik.
Szukam takiej miski aluminiowej.Dajcie namiary jak sie dowiecie o jakiejs.
Nie przypuszczam ,żeby jeździł jeszcze z taka prędkościa bo zazwyczaj jeżdżę z małżonka a wtedy 120 maź. ale miska byłaby ok.
Offline
Cześć widzę że poniosła cię ułańska fantazja , mam takową spytam mechanika swojego czy mogę odstąpić. Ale czy to sprawa miski?
Offline
Dzięki,super gdybys mógł mi ja sprzedać, Przypuszczam,ze to sprawa miski a co za tym idzie przegrzewajacego sie oleju,wczesniej tego nie było,ale tez jezdziłem z predkoscia 120-130
Moze to sprawa oleju.Jeżdżę na Motulu Classic 15W50
Offline
Jest to realna sprawa z tą temp oleju a ty miałeś w oryginale stalową misę? bo alu kojarzę że jest inaczej wyprofilowana , ja też leję Motul do aut i motocykli i uważam że to najlepszy olej... kwestia doświadczeń ... dobrze jest wpiąć manometr i sprawdzić ciśnieni oleju... u mnie łatwiej z tym bo mam chłodnice oleju z termostatem i manometr
Offline
W Xsach były montowane silniki albo Fiata 128 1300 (wersja A ) albo Ritmo 1500 (wersja B )
Ja według oznaczeń mam silnik Ritmo 85 czyli 1500 85KM ale nie jest to oryginalny silnik z Fiata X1/9.Poprzedni własciciel wymieniał silnik.Z tego co wiem alyminiowa miska pasuje bez problemu.
cały problem polega na tym,ze w Xsie zamontowali silniki przednionapedowe które montowane z przodu miały lepsze chłodzenie.
Montując je z tyłu pogorszyli naturalny owiew tego silnika przez powietrze i w zwiażku z tym zastosowano miske aluminiowa która miała poprawic chłodzenie oleju a tym samym i silnika.Zastosowano również dmuchawe gaźnika ,bo i gaźnik sie przegrzewał.
dlatego myslałem o wskazniku teperatury oleju,ale ta moja dzisiejsza jazda była pierwszą i ostatnia taka wariacką,chciałem przetestować nowy gaźnik.Teraz wiem na co stac ten samochód i nie bede go juz tak gonił.
PS Motula Classic leje tez do 2CV chłodzonego powietrzem,ale tam silnik ma chłodnicę oleju.
Offline
Rozumiem oczywiście zobaczę czy mi się ci uda pomóc.. Wcale go nie pogoniłeś powinien większe obciążenia wytrzymywać ale trza się wiadomo pilnować masz rację...
Offline
Krzysztof,Ty wymieniałeś miske na alu,co zrobiłeś z pompą oleju albo ze smokiem?
Offline
Plug and play. Zrobiłem to przy okazji wymiany oleju. Musisz tylko mieć nową uszczelkę.
Offline
Oryginalny smok do x-a (przy misce aluminiowej ) jest inny niż od zwykłego 1,5. jest trochę dłuższy i ma inny kąt . pasować będzie tylko w oryginale smok jest opuszczony niżej i bardziej równolegle do dna miski.
Offline
Wczoraj zrobiłem jeszcze jedna jazde próbna ,ok 30km nie przekraczając 120,wszystko było ok
cisnienie oleju w normir.Przekonało mnie to jeszcze bardziej,że przegrzał sie olej.
Czekam na wiadomośc od jackal-a na temat miski alu,szukam tez pompy ,albo samego smoka do Xsa. ewentualnie moge założyc chłodnice oleju
Offline
Dam ci znać co powie mechanik.. ale chłodnicę oleju polecam ... gorąco jak gorący jest twój motul w środku... Można kupić gotowe kity firmy Mocal z wyjściami i podstawką pod filtr oleju Plug&Play wkręcasz i działa znacznie poprawia temp oleju u mnie w A112 jest oryginalna a silnik o wiele mniejszy..
w 124 również założyłem i sprawdza się kapitalnie...
Offline
Pytanie czy takie rozwiązanie nie będzie za dobrze chłodziło olej. W uno turbo mam założoną chłodnicę oleju i w kokpicie zegar pokazujący temp oleju i pomimo tego, że silnik bardzo mocno odbiega od serii (dodatkowe 100kucy), to olej się mimo wszystko dość długo nagrzewa.
Temp płynu już dawno jest na poziomie 90 stopni, a temp oleju jeszcze bardzo długo(pewnie z dodatkowe 3-5 minut) mam na wskaźniku poniżej 60 stopni(od tej temp mam podziałkę w zegarze).
Przy mniej wysilonej jednostce po uruchomieniu zimnego silnika będzie się chyba bardzo często jechało z "zimnym" olejem. W sumie nie wiem jaka temp jest optymalna dla pracy oleju.
Offline
Ja mam silnik w x uno turbo i tam jest fabrycznie w podstawce oleju z wyjściami jest termostat który puszcza jak olej zaczyna być za gorący..
Offline
Dlatego sądzę,że wystarczy mi miska Alu. Wydaje mi sie patrząc na aluminiowa miske,że jest ona głębsza dlatego Marek pisze,ze smok pompy jest dłuższy,Wchodzi do niej chyba wiecej oleju.
Offline
jackal napisał(a):
Ja mam silnik w x uno turbo i tam jest fabrycznie w podstawce oleju z wyjściami jest termostat który puszcza jak olej zaczyna być za gorący..
a to nawet nie wiedziałem, że tam mam termostat
Offline