Wpadłem na pomysł żeby zebrać w jednym wątku informacje dotyczące części zamiennych do X'a. Myślę, że informacje tu zebrane mogą być pomocne dla użytkowników. Co sądzicie o takim wątku?
W każdym razie założyłem czujnik ciśnienia oleju pod wskaźnik od Łady 2105-2107 jak poradził Invisi. Pokazuje na wolnych 2 a max 4 bary. Nie wiem czy właściwie ale działa.
Trochę kłopotliwa jest wymiana i najlepiej odkręcić do tej operacji filtr oleju - mnie inaczej się nie udało. Sześciokąt na klucz w oryginalnym czujniku jest dłuższy i bez problemu omija się nadlewy w bloku, w czujniku ładowskim jest ta część krótsza i nie ma jak klucza wsadzić. Czujnik ciśnienia oleju na kontrolkę pasuje również ładowski.
Offline
Witam Lucaso.Gdzie można kupić taki czujnik,ten duży.Czy może szukać po szrotach?.Pzdr-jankiel
Offline
Jankiel, szukaj na allegro czesci do łady i pytaj o czujnik,albo ja pojade chyba w przyszła niedziele na giełde samochodową i kupie na stoisku łady dla mnie i moge kupic i dla Ciebie
Offline
Kupiłem na tej aukcji: http://www.allegro.pl/item267456447_267456447.html
Napisz do gościa może ma jeszcze takie. W każdym razie szukaj na allegro lub sklepach z częściami do łady. Gdzieś we wrocławiu jest taki dobrze zaopatrzony, jak sie tam wybierasz to zorganizuję dla Ciebie adres.
Offline
A ja nie mam termowłącznika wentylatora gaźnika. Jest przykręcany właśnie do gaźnika i ponoć ma temperaturę włączania około 50 st.
Offline
Witam.Dzwoniłem do tego od czujnika ciśnienia-bez odpowiedzi.W poniedziałek zadzwonię.
Jak nie to herBERT mi kupi.Ja we Wrocławiu jestem częśto,ale teraz z całą nogą w gipsie to nie za bardzo /choć przedwczoraj zjechałem "prawą nogą" całe miasto w godzinach szczytu-nie mogłem usiedzieć już/.Dzięki Lucaso za wiadomość./a ile pokazywał stary czujnik atm/bar?/
Senior,o ile mnie pamięć nie myli,to 50 albo 55st.ten czujnik ma.Taki malutki.herBERT go
gotował na gazie,to wie dokładnie jaki.Zawsze jest wyjscie,można na razie "ręcznie" właczać
Do lata znajdziesz.Moim zdaniem on pracuje głównie po zatrzymaniu silnika,i to po paru minutach./z autopsji/.Piękna wykładzina.Czy przyklejona?chyba nie bo jak np.wytrzepać.
Podejrzewam że Ty jestes w stanie sam stworzyć taki włącznik-większych szpeców od Was
w temacie elektryki i przekażników to jeszcze nie spotkałem.
Jankiel
Jak założyłem org.kołpaki na te felgi to jakoś "mdło" to wyglądało.Domownicy mówili że za dużo srebra czy też niklu.Wasze ew.opinie przy okazji ?
Ostatnio edytowany przez jankiel (2008-01-12 18:18:41)
Offline
Jankiel.pokaz tego swojego Xsa z tymi kołpakami !!!
Offline
Kochańieńki,nie mogę.Nie mam nawet zdjęcia.Założyłem,popatrzeli i kazali zdjąć.Nawet nie wiem gdzie są.jak z nogą będzie ok.to znajdę,dam foto.Ale Senior chyba prezentował z kołpakiem,jak pomalował felgi.Tylko nie wiem,czy te posty nie przepały podczas ostatniej awarii.Pamiętam że jak dobrze kopnąłem w oponę,to kołpak sam spadał.Ponoć są one
bardzo "spadające",jak już ktoś wczesniej zauważył na forum.jankiel
Offline
Jankiel,to jak Ty nie chcesz zakładac tych kołpaków ,to mi je zhandluj !!!
Mam tylko dwa
Ostatnio edytowany przez herBERT (2008-01-12 19:34:13)
Offline
Jankiel, stary czujnik wogóle nie działał więc porównania nie mam. Co do dekielków mają one na obwodzie jakby "zaczepy" w 5 czy 6 miejscach. Przed założeniem trzeba je lekko odgiąć na zewnątrz i wtedy nie spadną. Osobiście to jestem za opcją "z kołpakami".
Kolejny zamiennnik: tylne zaciski hamulcowe pasują od PF125/Polonez - do wersji B, nie wiem jak w A.
Offline
herBERT,ja Ci mogę te 2 pożyczyć.Jak trafisz to oddasz.Szkoda sprzedawać,toć to zawsze orginały do kpl.One są z aluminium z napisem COMMODORE.Takie talerzyki.
W sumie nieładne,chyba żeby je wypolerować na błysk?.Auta sportowe /chyba X jest takim?/ raczej nie mają ozdobnych kołpaków.
Jak zdrówko,ponoć wieczorami miałeś składać,a siedzisz przy kompie.jankiel
/-jest licytacja na ebay-u pompy sprzęgła.Na razie brak chętnych-jest tania.Z wysyłką ok.75zł,jakby ktoś potrzebował,a nie miał loginu czy PayPal-u,mogę w jego imieniu licytować.Określić max.ceny.Jeszcze do jutra 13.01 do 22-ej.Jest 5 chętnych,ale słabo licytują.Ew. kupię w ciemno/tak do 100zł/.Wówczas pohandluję lub na ew.wymianę będzie./
Ostatnio edytowany przez jankiel (2008-01-12 19:58:58)
Offline
Jankiel ,ile masz tych kołpaków ,jesli 5 to mozesz pozyczyc mi 1 , bo jeden tez obiecał pozyczyc mi Senior.
Offline
Jeśli chodzi o układ hamulcowy wersji A to ja mam wszystko z DF-a, czyli, zaciski z klockami i tarcze. Jak malowałem zaciski to odkryłem na nich logo FSO, a tarcze to wymieniałem. Gdzieś mi się obiło o uszy, że warto założyć zaciski Lucaso z Poldka, ponoć mają większą siłę.
Offline
herBERT,ja mam kpl-4szt.Mogę Ci pożyczyć 1 lub 2.Bez problemu.Jankiel
Offline
Seniorze, dobrze słyszałeś. Polonez z układem Lucas'a ma większe o 10 mm tarcze i mocniejsze zaciski, ponadto są to zaciski nowszego typu metalowe i mocowane na sworzniach, a nie jak w standardzie na płytkach ślizgowych, tym samym łatwiejsza i mniej uciążliwa jest ich obsługa - tłoczki i sworznie nie zacierają się tak szybko jak te stare. Wystarczy tylko pilnować aby gumki były w dobrym stanie. Skuteczność tych hamulców jest lepsza. Natomiast o ile wiem polonezy z układem Lucas'a z tyłu miały bębny więc pozostaje tylko stary typ z poloneza.
Można również założyć na przód zaciski od Tipo/Tempra z tarczami od poloneza z układem Lucas'a.
Może Ant_eater podzieli się doświadczeniem z tylnymi zaciskami, jak dobrze pamiętam kombinował z hamulcami Uno Turbo.
Offline
Witam.jestem nowym włascicilem X-a. Z przyjemnością czytam wiadomości zamieszczane na forum. Jest w nich dużo informacji które pomogą doprowadzić mojego X-a do należytego stanu . Jeśli chodzi o hamulce ,to z tego co pamiętam Polonez ma tarcze o średnicy 240mm, natomiast zaciski takie same są w Polonezie i Tipo , natomiast tylne zaciski pasują od Uno turbo ( jak również od innych Fiatów ). Jeśli ktoś ma jakieś pytania techniczne to proszę o pytania np. na maila .Dysponuję różnymi katalogami i pewną wiedzą i jeśli będę mógł pomóc to zapraszam.
Marek.
Offline
Witaj Marku. Każda pomoc z pewnością się przyda, szczególnie jeżeli dysponujesz wiedzą. Napisz coś o swoim autku w wątku " nasze x1/9".
Kolejne z serii "pomocnika małego iksiarza"
Dobrałem się do tylnych łożysk i podaję wymiary - rocznik 81 - dxDxs 37x72x37. Do ich wymiany potrzebny jest klucz ośmiokątny o wymiarze 66.
Ostatnio edytowany przez lucaso27 (2008-01-14 20:25:49)
Offline
Pytanko mam. Orientujecie się Panowie czy termostat, a właściwie sam wkład będzie pasował z poloneza?
Offline
Jest to ten sam termostat ( wkład ), nr. Behr B296 . Temperatura otwarcia 82 stopnie.
Offline
Offline
Nie chciałem zakładać nowego tematu a bardzo chcę się pochwalić. Udało mi się w końcu wygrać (jak na razie) walkę z gaźnikiem, a dokładniej przeróbkę ssania automatycznego na ręczne (34DATR). Trochę czasu to zajęło i mnóstwo pracy "precyzyjnej". Efekt jest taki, że wszystko ładnie działa, przydałaby się drobna regulacyjka ale i tak ładnie odpala. Poniżej fotki.
Ostatnio edytowany przez lucaso27 (2008-04-08 20:51:46)
Offline
Gratuluję efektu. Ja próbowałem zrobić to samo w Fordzie w silniku 1,5, gdzie jest gaźnik jednogardzielowy. Byłem do tego zmuszony, bo w czasie transportu silnik zrobił fikołka i połamał sobie puszkę wodną z automatycznego ssania. Niestety działało to tak, jak i cały silnik, czyli do d***. Skończyło się na silniku 1,7 z gaźnikiem dwugardzielowym z działającym ssaniem automatycznym. Tyle, że to były Solexy i one wymagają dłuższej jazdy na saaniu, a przy Weberach ssanie jest potrzebne tylko przy starcie, przynajmniej tak mi mówili posiadacze X-sów.
Offline
Bardzo fajnie, komuś z pewnością się przyda. W sumie dobrze, że odgrzebaleś ten wątek, ja zdążyłem o nim zapomnieć. Miejmy nadzieję, że będzie częściej aktualizowany.
Offline