Forum klubu x1/9

Forum klubu x1/9

  • Nie jesteś zalogowany.
Z przykroscia musze oglosic ze z dniem 16.08.2021 konczymy dzialalnosc po 16 latach, skrypt nie odpowiada juz standardom ani wygladu ani bezpieczenstwa, a jego przepisanie bylo by nieadekwatne do wymaganego czasu, jesli maja Panstwo pytania odnosnie migracji, kopii itd prosze o kontakt pomoc@ehmediagroup.net

#1 2013-12-29 12:33:14

Andzi
Użytkownik

Elektroniczny układ zapłonowy

Witam
Mam problem z zapłonem w moim aucie.
Wydaje mi się, że auto nie przyspiesza tak jak powinno.
Zacznę od początku:
-silnik 1.5 z Ritmo
-zapłon został przerobiony na elektroniczny z podciśnieniem (moduł z Poloneza AP05+aparat UNO, Regata).

Zapłon ustawiłem w następujący sposób:
zdjąłem wężyk od podciśnienia aparatu i wyregulowałem kat wyprzedzenia zapłonu na lampe na ok 5-6stopni. Założyłem wężyk od podciśnienia do aparatu, zapłon znacznie się wyprzedził.

Objawy:
Gdy odpalam zimny silnik czuć jak silnik odbija (zbyt wczesny zapłon). Gdy podczas odpalania dodam gazu udaje się odpalić.
Czy tak powinno być?
Poza tym jak wcześniej wspominałem brak dynamiki-wydaje mi się, ze na stykowym aparacie było lepiej.
Macie jakieś pomysły?

Offline

 

#2 2013-12-29 18:31:39

lucaso27
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

Andzi napisał(a):

... wyregulowałem kat wyprzedzenia zapłonu na lampe na ok 5-6stopni. Założyłem wężyk od podciśnienia do aparatu, zapłon znacznie się wyprzedził....

Kąt ustawiłeś poprawnie, ale po podpięciu podciśnienia nie powinno być tak nagłego skoku, praktycznie jest to niezauważalne na wolnych obrotach. Jaki masz gaźnik i czy podciśnienie w nim było czy zostało "dorobione"?
Najprostszy test zaślep wężyk podciśnienia w gaźniku i wtedy testuj auto - tzn czy odpala bez problemów o jakich wspomniałeś - sam regulator odśrodkowy wystarczy żeby jechać. Napisz jeszcze jaki aparat zastosowałeś.

Offline

 

#3 2013-12-29 20:22:35

Senior
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

U mnie po przejściu na zapłon elektroniczny też się kłócił z podciśnieniem. Konkretnie to przy nagłym dodaniu gazu silnik zaczynał "dzwonić". Odłączyłem wężyk, zaślepiłem i jeździ OK w różnych sytuacjach. Z lenistwa nie dochodziłem przyczyny. img/smilies/lol

Offline

 

#4 2013-12-30 19:09:56

Andzi
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

Aparat to Bosch: z 415 18205a1; 0 237 002 109 18 205 A1.
Podciśnienie wziąłem z zasilania serwa. Myślę ,że problemem mogą być luźne sprężynki w mechanizmie odśrodkowym. Po zdjęciu kopułki, palec ma wyczuwalny luz, tzn. sprężynki nie cofają go do końca.

Offline

 

#5 2013-12-30 19:40:43

lucaso27
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

Tego aparatu nie znam, natomiast podciśnienie z serwa to nie jest dobry pomysł i pewnie stąd problem. Wyjście podciśnienia do aparatu jest w gaźniku, jaki masz gaźnik?. Uruchamiałeś silnik tak jak radziłem bez podciśnienia? Nie spotkałem aparatu boscha we fiacie na elektronicznym zapłonie, czy dobrze wnioskuję że aparat został przerobiony ze zwykłego na bezstykowy?

Offline

 

#6 2013-12-30 22:17:59

margo
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

Hej
następne pytanie gdzie strzelałeś lampą przy ustawianiu zapłonu: na koło pasowe czy nakoło zamachowe . ja też mam silnik od ritmo i jak mi lucaso27 ustawiał zaplon to była różnica ok 8 stopni między tyłem a przodem.

Offline

 

#7 2013-12-31 09:51:26

Andzi
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

To taki aparat: http://archiwum.allegro.pl/oferta/apara … 94735.html
Aparat jest seryjny z czujnikiem Halla.
Mam gaźnik WEBER 32DMTR32. Jest tam takie wyjście , ale nie chce ssać. Wężyk z tego krućca jest podłączony do filtra.
Uruchamiałem bez podciśnienia i jest to samo -strzela w gaźnik aż dym leci spod filtra. Oczywiście jak dodam gazu auto odpali. Na ciepłym silniku problem znika.
Lampa strzelałem zarówno na koło zamachowe jak i pasowe -znaki pokrywają się.
Jeżeli masz 8st. różnicy między tyłem a przodem to coś nie tak masz z rozrządem lub znakami na przodzie.

Offline

 

#8 2013-12-31 12:19:41

herBERT
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

Andzi napisał(a):

Mam gaźnik WEBER 32DMTR32. Jest tam takie wyjście , ale nie chce ssać. Wężyk z tego krućca jest podłączony do filtra.

Andzi,to nie jest wyjscie na podcisnienie.Widocznie nie masz go wyprowadzonego,ale mozna to dorobic.

U mnie zapłon elektroniczny działa bez problemu ,nawet z podcisnieniem.
Dziwne obiawy opisałeś,a próbowałes zmieniac kat wyprzedzenia na 10st.,moze to silnik 1300.

Offline

 

#9 2014-01-01 22:38:52

Andzi
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

Silnik na pewno jest 1500. Wyjąłem aparat i sprawdzę ten luz na sprężynkach. Z skąd najlepiej wsiąść podciśnienie?

Ostatnio edytowany przez Andzi (2014-01-07 20:54:49)

Offline

 

#10 2014-01-07 20:55:02

Andzi
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

Aparat  rozruszałem i wsadziłem z powrotem, nie wracał do końca, przez co mógł być nieco przyspieszony zapłon przy rozruchu.
Zapłon ustawiłem na ok. 7st. I raczej jest ok. ale na zimnym jeszcze nie sprawdzałem. Oczywiście podciśnienia nie podłączam pod serwo, bo to na pewno one przyspieszało zapłon przy rozruchu.
Czy podciśnienie do aparatu mogę wziąć z gaźnika tam gdzie pompka przyspieszacza (założyć trójnik) ?

Offline

 

#11 2014-01-08 08:07:50

jackal
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

Podciśnienie trza do kolektora ssącego .

Offline

 

#12 2014-01-08 19:16:32

lucaso27
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

jackal napisał(a):

Podciśnienie trza do kolektora ssącego .

A niby jak? Oryginalne podłączenie jest przy gaźniku, jeżeli znasz patent jak to zrobić inaczej aby działało to podziel się nim.

Andzi, nie sądzę aby to działało poprawnie ale można spróbować, w przypadku aparatu bardzo istotna jest wartość tego podciśnienia i nie może ona być przypadkowa. Postaram się na dniach wrzucić fotki jak dorobić podciśnienie w gaźniku, nie wiem czy ten, który Ty masz ma odlewy do podciśnienia. Jak możesz zrób fotkę gaźnika od strony dyszy regulacyjnej składu mieszanki.

Ostatnio edytowany przez lucaso27 (2014-01-08 19:18:36)

Offline

 

#13 2014-01-09 07:52:27

jackal
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

Jeśli niema kolektor ssący to się dorabia kruciec i tam podłącza. Czasem w podstawie gaźnika występował takowy kruciec  i też można było tam się wpiąć. Wydaje mi się to dość prosta operacja.

Offline

 

#14 2014-01-09 19:20:31

lucaso27
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

jackal napisał(a):

Jeśli niema kolektor ssący to się dorabia kruciec i tam podłącza...

No to w którym miejscu ten króciec wmontować w kolektor i jaką ma mieć średnicę przelotu??

Ostatnio edytowany przez lucaso27 (2014-01-09 19:20:53)

Offline

 

#15 2014-01-10 08:04:25

jackal
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

Trzeba Łukasz zamontować w każdym łatwo dostępnym miejscu wygodnym dla montującego i nie kolidującym. I poprosić znajomego i pomiar średnicy rurki i w sumie tyle.... Prościej Łukasz nie umiem wytłumaczyć .

Offline

 

#16 2014-01-10 11:53:03

herBERT
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

Zrobiłem zdjęcia wyjścia podciśnienia z gażnika i kolektora ssącego.

wyjście podciśnienia z gażnika.
http://images63.fotosik.pl/539/65c584cec98bd84dmed.jpg

Gażnik bez podciśnienia ale z widocznym miejscem gdzie powinno być.
W tym miejscu można dorobić króciec.
http://images62.fotosik.pl/541/32d56cdae477c99fmed.jpg

A tutaj wyjście podciśnienia z kolektora ssącego razem z wyjściem na serwo
http://images62.fotosik.pl/541/d58d3d2bd80e4479med.jpg

http://images65.fotosik.pl/540/0c53994540198737med.jpg

Offline

 

#17 2014-01-10 12:14:32

jackal
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

prosto, krótko i na temat. img/smilies/smile

Offline

 

#18 2014-01-10 19:58:55

lucaso27
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

No więc Herbert mnie wyręczył z fotkami i przy okazji zaprezentował wyjście z kolektora. To z kolektora mnie trochę zaskoczyło, poza tym Andzi miał z takim rozwiązaniem kłopot. Herbert wiesz może z jakiego konkretnie modelu pochodzi ten kolektor? Dzięki Jackal za wyjaśnienie. img/smilies/wink

Offline

 

#19 2014-01-10 21:27:17

herBERT
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

Łukasz,ten kolektor pochodzi prawdopodobnie z Ritmo 1500

Offline

 

#20 2014-01-11 19:56:37

margo
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

Panowie ,podłączcie aparat zapł.pod kolektor i zobaczcie co się będzie działo!!!! Gdyby to było takie proste to nikt by się nie męczył z podciśnieniem z gaźnika i to jeszcze z nad przepustnicy!!!! Poczytajcie o podciśnieniach i nadciśnieniach w kolektorach ssących w gaźnikach.

Offline

 

#21 2014-01-12 18:40:29

Andzi
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

Dziękuję za odpowiedzi.
Poniżej zdjęcia mojego gaźnika. Strzałką zaznaczyłem miejsce, w którym wydaje mi się powinienem dorobić króciec.


http://naforum.zapodaj.net/thumbs/cb12cd3afe84.jpg

Ostatnio edytowany przez Andzi (2014-01-12 18:50:36)

Offline

 

#22 2014-01-12 20:11:57

lucaso27
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

Andzi niestety, w tym korpusie się nie da. Zrób fotkę bardziej z prawej strony gaźnika bo być może nie jest widoczne to miejsce. Na fotkach Herberta dobrze widać.

Offline

 

#23 2014-01-19 12:43:58

Andzi
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

Poniżej lepsze zdjęcie.

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/33c8223385cf.jpg

Offline

 

#24 2014-01-26 12:20:55

lucaso27
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

Andzi napisał(a):

Poniżej lepsze zdjęcie...]

Wygląda podobnie jak na fotkach Herberta, czyli da się chyba przerobić. Jednak zanim zaczniesz przeróbkę porównaj dokładnie swój gaźnik z naszymi zdjęciami.
Poniżej obiecany opis przeróbki:
od strony podstawy gaźnika nawiercamy pionowy otwór fi 3 do połączenia z  kanałem nr 2 (wylot króćca).

http://i1131.photobucket.com/albums/m551/lucaso27/gaznik3a.jpg

Nawiercamy poziomy otwór nr 2  fi 4 do połaczenia z kanałem 3 i zamontowania króćca. Nawiercamy dwustopniowy przelot nr1  łączący kanał nr3 z wylotem nr 4 w gardzieli. Otwór w gardzieli fi 1 mm i powinien znajdować się tuż nad krawędzią przepustnicy.

http://i1131.photobucket.com/albums/m551/lucaso27/gaznik5a.jpg

http://i1131.photobucket.com/albums/m551/lucaso27/gaznik4a.jpg

Kanały nr 1 i 3 kołkujemy najlepiej ołowiem. tak jak pokazane jest to na zdjęciach. Nie muszę chyba dodawać, że to robota przecyzyjna więc jak ktoś nie ma czym to lepiej niech tego nie robi. chyba że ma takich gaźników trochę  w zapasie.

Ostatnio edytowany przez lucaso27 (2014-01-26 12:25:17)

Offline

 

#25 2014-02-02 20:05:46

wacki
Użytkownik

Re: Elektroniczny układ zapłonowy

Kolektor jest identyczny jak w Uno 1.5. Mam taki kolektor jakbyś był zainteresowany. Zdjęcia:

https://imagizer.imageshack.us/v2/950x6 … c2048d.jpg
http://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/ … g/$_20.JPG

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo