Forum klubu x1/9

Forum klubu x1/9

  • Nie jesteś zalogowany.
Z przykroscia musze oglosic ze z dniem 16.08.2021 konczymy dzialalnosc po 16 latach, skrypt nie odpowiada juz standardom ani wygladu ani bezpieczenstwa, a jego przepisanie bylo by nieadekwatne do wymaganego czasu, jesli maja Panstwo pytania odnosnie migracji, kopii itd prosze o kontakt pomoc@ehmediagroup.net

#1 2008-10-06 17:45:37

ant_eater
Administrator

X1/9 w sporcie

Hej,
potrzebuje wszelkich informacji o iksach w sporcie (wyscigi torowe, gorskie, rajdy): dane techniczne, specyfikacje, linki do sklepow z czesciami, aukcje. Jesli cos macie - wklejajcie tutaj.

Tu ciekawy artykul o modyfikacjach wyscigowych w X1/9:
http://www.mirafiori.com/pbs/pbssohc.html

Troche specyfikacji tech. w Dallarze:
http://www.x19world.de/Dallara_bilder_en.html

Firma, ktora tlucze body kity we Wloszech:
http://www.fibercar.it/

Gdzies kiedys obila mi sie informacja o delikwencie w Czechach, ktory robi laminaty do Iksow. Nie pamietam od kogo, gdzie i kiedy, wiecie moze cos na ten temat?

Offline

 

#2 2008-10-06 18:15:23

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t= … hc&start=0

temat na forum fiat&furious o tuningu mechanicznym 1.3 SOHC

Offline

 

#3 2008-10-11 12:08:14

pawel1985
Użytkownik

Offline

 

#4 2008-10-12 21:34:10

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

Nie lubie pilki noznej img/smilies/tongue

Offline

 

#5 2008-11-07 19:37:26

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

Nawiazujac do kwestii redukcji wagi w temacie z szybami: body kit Dallara (komplet: maska, drzwi, blotniki, spoiler, nos) to koszt 1850 EUR. Sa w polsce firmy robiace laminaty po dostarczeniu elementu na wzor: zoribiliby elementy na wzor maski, klap, drzwi (poszycie lub cale drzwi - czekam na odpowiedz). Jest ktos z Was chetny na te elementy? Moze uda sie zbic cene - w kupie sila. Tzn w jednosci img/smilies/big_smile

Offline

 

#6 2008-11-07 20:03:12

irocrow
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Witaj 'ant...' ! img/smilies/big_smile
Może z body kitów takie coś Ci się spodoba img/smilies/smile)

http://uk.youtube.com/watch?v=JxsWt0yuB … re=related

Mam na myśli oczywiszą, te dwa ostatnie ujęcia ( żółty i czarny tył )
A co do tego Czecha robiącego body to może to ten...?

http://images33.fotosik.pl/43/4f608584ab98bdd3.jpg

http://images32.fotosik.pl/43/31cde6abf8e17d65.jpg

Możesz go zobaczyć na tym filmiku jest tam jeszcze przed malowaniem, może to ten gość robi te body ...?
http://uk.youtube.com/watch?v=tHJomEbMY8k&NR=1

P.S.
A tak wogóle to pozdrawiam wszystkich posiadaczy tych uroczych img/smilies/223 img/smilies/042

Ostatnio edytowany przez irocrow (2008-11-07 20:06:46)

Offline

 

#7 2008-11-07 20:09:30

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

Czesc Irek!
Dawno Cie nie bylo, fajnie widziec, ze jeszcze "dychasz" img/smilies/wink

Powiem szczerze, ze ten kit jest nie w moim guscie, interesuja mnie bardziej realia historyczne niz tuning.
Dostalem odpowiedz:
"Ceny kształtują się następująco: Maska (największa powierzchniowo) to koszt około 300zł, klapa i pokrywa silnika (odpowiednio mniejsze) to koszt 250-200zł za element. Drzwi to koszt około 450zł za sztukę. Nie wiem jak to w X1/9 jest, ale w innych autach błotniki przednie są zdejmowalnymi elementami karoserii, i je również można wykonać z laminatu - koszt około 150zł za sztukę.
Przy zamówieniu kilku elementów możemy negocjować cenę, ale musiałbym obejrzeć dokładnie elementy, aby mieć pewność czego się podejmuję."

Ceny ekstra, szczegolnie, ze jest mozliwosc negocjacji.

Offline

 

#8 2008-11-07 20:34:27

herBERT
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Antek,to szykujesz jakis extra projekt /

Offline

 

#9 2008-11-07 20:57:36

irocrow
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

No jeszcze dycham jakoś ....img/smilies/smile))
Mnie się bardzo podoba ten żółty i czarny tył w końcówce tego pierwszego filmiku, jak bym miał coś z moim potem robić to chyba bym poszedł na taki tyłeczek he he he..., ale na razie walczę o wyprowadzenie go o własnych siłach z garażu img/smilies/sad   mam niestety trudny rok finansowy. Może w styczniu się już trochę odmieni, więc będę mógł dalej z robotą ruszyć konkretniej. Na razie zrobiłem przednie zawieszenie, chłodnicę , trochę elektromechaniki i elektryki, tarcze hamulcowe i parę innych pierdołek. Obecnie w wolnych chwilach maluję alufelgi, bo je wcześniej wypiaskowałem. Jedna już jest prawie gotowa, fajny lakierek wyszedł. No ale też nie mało za niego dałem :   
(150pln = za 400ml farby+  500ml bezbarwnego + utwardzacz + rozcieńczalnik i płyn do odtłuszczania)
Ale efekt będzie, przynajmniej tak mi się wydaje ..img/smilies/smile)
Będzie można gdzieś zobaczyć te laminaty..? .Chętnie bym sie przyjrzał temu....

Offline

 

#10 2008-11-07 21:11:15

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

herBERT czy ekstra to zobaczymy - co z tego wyjdzie i kiedy. Napisalem cos niecos w temacie "Nasze iksy".
Irek pokaz jak ci wyszla ta felga. Piaskowales alusy?? Nie porobily sie dziury albo bardzo chropowata powierzchnia? Szkoda byloby szpachlowac pozniej felge i wyrownywac. Szkielkowanie lepsze w tym wypadku.
Cholera, jakos nie toleruje innych upiekszen iksa niz te, ktore mialy odbicie w historii auta. Nie bardzo podobaja mi sie te lampy lexus looki, siatexy i szpachlexy. Podoba mi sie jeszcze za to bardzo X1/9 Gr.4:
http://www.difulvioracing.it/it/components/com_marketplace/images/entries/48a.jpg
poszerzenia mniej wulgarne niz Dallarowe, ale nie poprawia to chlodzenia komory silnika. Wloty w Dallarze sa duzo wieksze i zapewniaja zdecydowanie lepsza wentylacje hebli i silnika.

Offline

 

#11 2008-11-07 21:19:48

irocrow
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

ładny lakierek ma to cacko img/smilies/smile
Nie mam jeszcze fotki alufelg, ale specjalnie piaskowałem, by osiągnąć właśnie chropowaty lekko efekt.... na to kładę metalik gruboziarnisty potem klar z domieszką minimalną farby i dopiero na końcu czysty klar z utwardzaczem...
Jak będę miał fotki to zaraz wkleję może będzie widać na zdjęciach jaki efekt z tego wyjdzie ..?

Offline

 

#12 2008-11-26 19:38:16

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

Znalazlem dzisiaj dobry sklep internetowy:
Zobaczcie ceny klockow i tarcz EBC! Znakomity towar w jeszcze lepszej cenie
http://www.racepages.com/products/?N=11920+9676+1615
Tani sposob na zlikwidowanie iksowych niedomagan hamulcowych.
Kolega polecil mi firme Polamer, zajmuja sie wysylka czesci z JuEsEj. Sprawdzone, dziala. To likwiduje po czesci problem z wysylka ze Stanow, ktory zawsze byl cierniem w tylku przy kupowaniu rzeczy od Jankesow.

Poliuretany:
http://www.international-auto.com/index … 0&addcar=1

Wrzucilem na serwer 2 b. dobr e-booki w pdf-ie opisujace modyfikacje iksow do sportu i do jazdy "w cywilu"
http://rapidshare.com/files/167772559/F … s.pdf.html
http://rapidshare.com/files/167783014/P … S.pdf.html
polecam!

Ostatnio edytowany przez ant_eater (2008-11-27 04:40:30)

Offline

 

#13 2009-01-13 12:44:18

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

Trzymajcie sie od tych tarcz EBC z daleka img/smilies/223
France pekaja po 1000km

Offline

 

#14 2009-02-14 17:05:21

herBERT
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Offline

 

#15 2009-02-14 21:49:49

herBERT
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Antek, drugiego Xsa zrób takiego !!!
http://www.lanciaflavia.it/annunci/dett … b_id=68565

Offline

 

#16 2009-02-15 01:09:17

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

Herbert, wlasnie na tym iksie chce sie wzorowac img/smilies/smile Nalezy do wloskiego teamu DiFulvio Racing, budowany wg grupy 4. Tez bardzo mi sie podoba, bo wyglada bardziej cywilnie od Dallary. Zastanawiam sie tylko jaka homologacje FIA to ma, bo FIA homologowala iksa tylko w grupie B i gr 3. Juz napisalem do nich maila z tym pytaniem, bo sam jestem ciekawy.
Rzuccie okiem na stronke www.difulvioracing.it, kupa fajnych filmikow, zdjec i fajnych gratow na sprzedaz (chociaz ceny maja perfidne) - akurat probuja pchnac kompletny silnik 1.3 z glowica Dallary img/smilies/big_smile

Offline

 

#17 2009-02-15 10:30:55

herBERT
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Mnie tez sie podoba , myslałem że ma co najmniej 2.0 DOHC a w nim tylko "seryjne"1500
Jesli kiedys miał bym mozliwosc zakupu drugiego Xsa,to tez chciałbym go zrobic w takim stylu,tyle że nie dla sportu,tylko do jazdy "cywilnej"
Ale ten mój miałby za plecami co najmniej 2.0
Antek,pisz wszystko o postepach w Twoim projekcie,bardzo mnie to ciekawi.

Ciekawe co te 500-tki maja za naped.Nie wiem czy zauważyłes ,ale w pewnym momencie przy przyspieszaniu po wyjsciu z szykany,przednie koła odrywały sie od jezdni.

Ostatnio edytowany przez herBERT (2009-02-15 10:33:55)

Offline

 

#18 2009-02-15 11:02:31

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

HerBERT narazie stoje w miejscu z iksem z dwoch przyczyn - zaczalem praktyke i mam do konca lipca 12 dni wolnego, a dwa to brak funduszy. Zielonego iksa wystawilem na mobile i autoscouta, dzisiaj sprobuje wystawic go na Allegro - jak tylko sprzedam zielepucha, to robota pojdzie mam nadzieje z kopyta. Gdyby obilo Wam sie o uszy, ze ktos szuka stara fiaciure z duzym jajem to nie zapomnijcie o Gangrenie. Bede wdzieczny img/smilies/smile
Stan na dzis - narazie mam pospawana bude, nastepnym etapem bedzie wspawanie klatki zgodnie z zalacznikiem J regulaminu FIA i wzmocnienie wszystkich zgrzewow w karoserii, wspawanie rozporek itd itp. Potem zawieszenie gwintowane, prawdopodobnie zdecyduje sie na firme GAZ (to ci z Anglii, nie z ZSRR:) ). W miedzyczasie wysle elementy do kopiowania na laminaty - drzwi, maski, zamowie poszerzenia i zacznie sie skladanie moturu. Silnik 1.5 SOHC na dwoch Solexach 40tkach, jak beda male to bede szukal wiekszych. Walek 300 stopni, kute tloki, odelzone i polerowane korbowody (ciekawostka: w SOHC 1500 kute korbowody byly w serii!), wydech, zrobiona glowica i chcialbym wycisnac na poczatek 130-140 koni. Wszystko chcialbym zrobic zgodnie z homologacja, ale musze wyjasnic sprawe z ta grupa 4. W necie nie moge nigdzie znalezc homologacji, a zamowienie w PZMocie kosztuje 200 zl. Szkoda mi wydawac kase w ciemno, bo jesli nie trafie z homologacja to bede musial zamowic nastepna.
To tak w baardzo telegraficznym skrocie. Cos czuje, ze auto wyjedzie dopiero na sezon 2010. Od wrzesnia/pazdziernika bede najprawdopodobniej wreszcie blizej - w Pradze. Takze w miedzyczasie wcinania knedliczkow i popychania ich Pilsnerem bede dzialal mocno z iksem.
Pomysl z wsadzaniem 2.0 do jazdy cywilnej jest nienajgorszy, chociaz dobrze zrobione 1.5 ma ogromny potencjal i ja chyba wole to rozwiazanie - szczegolnie do sportu.
HerBERT, ktore piecsetki masz na mysli?

Offline

 

#19 2009-02-15 12:26:47

herBERT
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

A to mnie zaskoczyłes ,tą sprzedażą Gangreny,szkoda jej, ale widac masz inne plany.
Widzę,że na poważnie zainteresowałeś się sportem
Życzę powodzenia i trzymam kciuki.
Mam jednak nadzieja,że do zlotu jej nie sprzedaż i pokazesz sie na Śląsku.
Słyszałem ,ze znajomy rozglada sie za II seria,ale nie wiem czy bedzie mu odpowiadało Turbo.
Podaj jak kwota cię satysfakcjonuje,to mu przekażę.

Tez bardziej by mi odpowiadał dobrze srobiony SOHC, ale to duzy koszt, same kolektory do powójnych gazników to kwota ponad 1k, gazniki tez kosztuja,a za te cene mam kompletnego DOHC z duzym momentem obrotowym np TC 130.

PS.
O tych 500-tkach myslałem
http://video.aol.com/video-detail/fiat- … 2989323421

Offline

 

#20 2009-02-15 13:28:41

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

herBERT chetnie zatrzymalbym Gangrene, ale trzeba wybrac. Szkoda mi jej do sportu, bo ma za dobra bude, fajny lakier i silnik turbo ze swoim przelicznikiem pojemnosciowym 1,6 powoduje, ze laduje sie w glupich klasach pojemnosciowych. Pomyslalem, ze bedzie latwiej finansowo i technicznie zbudowac od podstaw niz przerabiac to, co jest i konczyc remont drugiego. Myslalem tez o sprzedazy 124, ale mi jej szkoda. A jak uda mi sie sprzedac iksa to przyjade na zlot czwora za Waszym pozwoleniem, najwyzej bede zamykal peleton img/smilies/smile
Ja mam w garazu 130 TC, wrzuce sobie na probe do 124. Fakt, przygotowanie mocnej serii SOHC to kilka patoli, ale fajnie posluchac wloskiej wysokoobrotowej wiertartki. Poza tym znalezienie 130TC nie wymagajacego remontu z tego co wiem graniczy z cudem i biorac pod uwage koszt zakupu plus koszta remontu plus koszta adaptacji do iksa ladujemy w tym samym przedziale cenowym. Moj 130TC jest caly zarzygany olejem - ale ostatnio sciagnalem glowice i wyglada calkiem znosnie, zadnych progow na gladziach cylindrow, nagarow itd ale zobaczymy co z tego wyjdzie w praniu - biorac pod uwage, ze kupilem za 600 zl kompletny motur z kolektorem, gaznikami, to jest calkiem ok img/smilies/smile
Filmik mam juz na dysku, malina img/smilies/smile

Offline

 

#21 2009-02-15 19:13:37

herBERT
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Antek, masz więcej zdjęc tego Xsa DiFulvio ?

Offline

 

#22 2009-02-15 21:30:35

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

herBERT cala galeria jest na stronie www.difulvioracing.it, maja jeszcze dwie Dallary 1300cc i 1600cc, warto poogladac.

Offline

 

#23 2009-02-15 21:50:11

marek
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Herbert mój kolega ma silnik 2.0 Volumex do sprzedania ( kompletny z osprzętem ) .

Offline

 

#24 2009-02-15 22:11:26

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

marek, w jakim stanie jest wolum?

Offline

 

#25 2009-02-16 18:10:35

marek
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Silnik jest wyjęty z Lancia Beta HPE , silnik odpalał , pracował równo, nie wykazywał żadnych objawów zużycia. Lancia została rozebrana na części ze względu ma korozję.
Silnik ma 135 hp i z trzeba pamiętać, że jest to bardzo elastyczny silnik , sprężarka pracuje od samego dołu.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo