Wszystkie wały SOHC były odlewane, nie były kute:
http://www.guy-croft.com/viewtopic.php?t=1443
Wał na pewno wytrzyma.
Offline
Mi tez się tak wydaje.Jednak na forum uno turbo poinformowano mnie,ze ten sam wal był montowany do wolnossącego jak i do turbo.Mam możliwość kupic nowy wal do uno tubo 1.4 lacznie z panewkami orginalnymi fiata jednak to koszt 1300zl plus wysylka.
Offline
Te osoby, które akurat odpisywały na forum ut widziały w swoich garażach takich wałów w swoim życiu naprawdę mnóstwo z ut i pgt, więc nie ma co się zastanawiać. Guy Croft też się nie myli.
Offline
Dobre wieści - ustrzeliłem w Niemczech fabrycznie nowy dól silnika z Uno Racing (1.4 Turbo). Narazie odpuszczam z 1.6 Turbo, koszta budowy silnika ze trzy razy przewyższają koszt tego 1.4.
Teraz pytanie - zamontuję głowicę z 1.3, są "plug and play". A jak wygląda sprawa kompatybilności skrzyni z 1.3 T z dolnym wybieraniem, z silnikiem 1.4 T? Wiecie może?
Offline
Witaj mam pytanko odnośnie tego gwintu K-sport.Na wstępie zaznacze,ze nie mam bladego pojęcia na ten temat.Widze jednak,ze nie ma ono progresywnej sprężyny.Ciekawi mnie jak się zachowije na tym zawieszeniu,tzn czy nie jest za twardy.Kolejna sprawa to tez cena bo nie sa tanie 2500euro.Znalazlem gwint firmy Vick.Maja dwa rodzaje tego zawieszenia i kazda wersja posiada progresywna sprezyne.Jak cos wiesz na temat tego gwintu będę zobowiązany.
https://www.vickauto.com/newstore/index … ts_id=4349
Offline
Ten gwint od Vickauto kosztuje 775 dolarow lub 1200.Pytanie czy warto?
Offline
Hej Wojtas. Ciągle nie mam pojęcia jak sprawuje się K-sport. Jeszcze nie miałem okazji pojeździć na tym zawieszeniu, dzisiaj pierwszy raz od czerwca auto zostało odpalone na nowym silniku 1.4 Turbo. Zawieszenie na pewno wygląda solidnie, ma dużo możliwości regulacji, nachylenie, twardość, wysokość. Myślę, że za tą kasę to świetna opcja. Auto obniżone na K-sporcie wygląda super, bez porównania z serią.
2500 EUR za K-sport czy za Vicksa? K-sport ksoztował (3 czy 4 lata temu) 1080 EUR.
Offline
Wlasnie ten K-sport jestduzo droższy.Poza tym nie ma progresywnej sprzyny w przeciwieństwie do Vicksa.Nie wiem jaka jest roznica miedzy takim co ma ta sprezynke od tego co jej nie ma.Wiem jednak,ze to zawieszenie będzie glownie używane w ruchu miejskim.
Offline
Silnik poskładany - cały nowy dół z Uno Turbo Racing (1.4), głowa 1.3 Turbo, wałek Punto GT. Brzmi dużo, dużo bardziej zdrowo niż stary 1.3, jest też zaskakująco bardziej elastyczny mimo różnicy w pojemności rzędu 100cm3 na korzyść nowego motoru. Wiosną wystroję i wsadzę nowe turbo, będzie też trzeba potestować zawieszenie i pobawić się z ustawieniami. Może uda się zlikwidować paskudną iksową podsterowność. Ciągle nie wierzę, że tyle trwało doprowadzenie auta do tego stanu. Ale z drugiej strony każdy element auta został przebudowany...
Offline
BRAWO TY !!!
Testowałem co potrafi silnik 1.4 T a ten Twój to teraz jakie ma osiagi,mierzyłes juz (Moc + moment) i ile do setki
Offline
Prawdziwa bestia,gratulacje.Ten silnik turbo przez Fiatowska pomylke trafil do Uno zamiast od razu do Ixsa.
Offline
Cześć! Dziękuję. W życiu nie przypuszczałem, że tyle czasu to wszystko zajmie. Tak czy siak jest jeszcze sporo rzeczy do zrobienia. Potrzebuję nowe turbo, aktualnie zamontowany jest Garrett T25, który jest zbyt duży. Doładowanie pojawia się dopiero pod 4 tys. obrotów... ale za to porządnie Auto musi też zostać dotarte, potem wystrojone (a raczej: dostrojone, 150-160 BHP na początek wystarczy w zupełności), na pewno też wyjdzie sporo innych rzeczy do poprawek. Ciągle nie wiem jak będzie sprawować się dolot spod podwozia na intercooler i chłodnicę oleju - nota bene to niezły majstersztyk, jak wjadę na podnośnik, to zrobię zdjęcia. Dużo będzie też zabawy z ustawieniem zawieszenia. Wtedy okaże się, czy podsterowność uda się zlikwidować. O stabilizatorach pomyślę jak będzie więcej jasności co do tego jak zachowuje się zawieszenie.
Offline
Pytanko,jaka szerokość maja te Ronale.Zastanawiam się nad cromodora cd66.Oczywiscie po zalozeniu gwintu,nie wiem jednak czy nie będą ocieraly o nadkole przy skrecie.Maja jednak 7'' i ciekawe czy można na nie zalozyc opone 185/60? Druga sprawa to te opony Toyo r888 mianowicie porównywalne sa Avon ZZR Semi Slick 185/55/13 tyle tylko,ze maja trochę nizszy profil.Jednak cenowo lepiej wychodzą Toyo.
Offline
Z tego, co pamiętam, to moje Ronale A1 mają szerokość 6". Na zawieszeniu obniżonym o 30mm na sprężynach jeszcze się mieściły, ale przy pełnym skręcie na tłustych Toyo obcierały o wewnętrzne nadkole. Na gwintowanym K-sporcie opuszczonym o jakieś 50mm już się nie mieściły i musiałem poszerzyć przednie nadkola.
Moje R888 mają rozmiar 185/60 R13, ale mają bardzo "kwadratowy" przekrój i wypełniają nadkole dużo bardziej, niż zwykłe, drogowe gumy. Myślę, że z 7" felgami może być problem - miałem kiedyś 7" felgi Revolution i nie mieściły się - wystawały i ocierały o nadkole, ale miały dość małe ET. Generalnie miejsca na kombinacje felgowe jest bardzo mało i trzeba dobrze wstrzelić się z rozmiarem. Jeśli masz możliwość, to przymierz felgi zanim się zdecydujesz.
Offline
Znajomy ma na Ixsie felgi 15''X6,5'' ale nie pamiętam jaki rozmiar opony.Wszystko się miesci na styk i o dziwo nie ociera.Samochod jest obniżony o 30mm.Chyba jednak zdecyduje się na cd30.Chciałbym jednak zalozyc semislicki ale najwęższy rozmiar na 13'' to 185/60 lub 185/55.Ciekawe czy mogę taki rozmiar zalozyc na felge 13''X5,5'' i czy będzie ocieralo.
Offline
wynik:http://www.icsunonove.it/forum/download/file.php?id=7482&mode=view
Offline
Takie pytanko odnośnie silnika UT 1.3.Kupilem fabryczne tloki od 1,4 UT jednak one sa nominalne.Jedyne wyjście teraz to zrobić tulejowanie silnika.Jednak nie wiem czy to dobre wyjście.Poza tym żeby je zamontować potrzebuje ponoc wal od 1.4.Ponoc można zamontować od wolnossącego i wytrzyma.Co sadzisz o tym sadziszmoze masz jakies doświadczenie?
Offline
Znalazlem twoje ogłoszenie na Forum UT,szkoda,ze dopiero teraz.Moze zostały Ci jakies części.Glownie zależy mi na przepływomierzu,wtyczce do kompa,zaplon,weze turbo przeplywka i pewnie jeszcze cos.
Offline
Offline
To sa części od !.4UT a ja mam silnik o[/url]d 1.3UT.Beda pasowaly do mojego silnika?
Offline