Zgodnie z prośbą pokażę ten dziwny wytwór amerykański
Będę tutaj zamieszczał zdjęcia i związane z nimi pytania bo mam ich sporo. Dopiero uczę się tego autka więc proszę o wyrozumiałość
Przód - pierwszy problem
Dzisiaj rozebrałem zderzak aby pokazać wam czego mi brakuje.
Przedstawia się to tak...
Tam gdzie są te zaślepki chciałbym aby były oryginalne plastiki. Jakie to są i skąd je wynaleźć - za wszelkie sugestie będę wdzięczny.
Następnie grill... Dostałem w prezencie może niezbyt piękny ale za friko. Ale patrzę że on coś nie pasuję, jest za szeroki a dokładnie te "wypustki" w rogach są za szerokie - o co chodzi??
Tył - drugi problem
Oryginalna klapa ma wycięty środek bo silnik zbytnio wystaje do góry. Ciężko to sprawdzić musiałbym odkleić ten garb i zobaczyć. Plan mam taki że wsadzę sobie szeroką klapę która chyba jest wyższa...
Na pierwszym zdjęciu widać dokładnie jak wystaje.
I takie tam pierdółki: [w tym super przełącznik "HAZARD" ]
Ostatnio edytowany przez And1 (2009-10-15 11:08:59)
Offline
And,patrzac na Tojeego Xsa,to wnetrze i klape silnika ma z wersji A,natomiast mocowanie przedniego zderzaka (nie wiem jak z tyłu) jest juz z wersji B.
78r to był przełom w którym weszła wersj B, moze na rynek amerykanski juz wychodziła ta wersja z takimi mocowaniami zderzaków.
W kazdym badz razie atrape masz z wersji A ,a zderzaki z B,dlatego ta atrapa nie pasuje.Musisz na rogach ja wyciac.
Druga sprawa,zaslepki pod lampami.Tak jak wczesniej pisałem nie spotkałem wersji A z oryginalnymi zaslepkami,będziesz musiał cos improwizowac.
Natomist te zaslepki ponizej zakrywaja oryginalne otwory pod kierunki i pozycje.
Trzecia sprawa-pokrywa silnika.
Jesli chcesz zostawic ten silnik,to wymien klape na wyższą z wersji B
Pisz o wszystkim co robisz,to moze to forum znowu trche ozyje.
Offline
Te zaślepki pod głównymi lampami można bez problemu zrobić z kawałków plastików. Są takie pudełka np. na CD w których są wystarczająco duże płaskie ścianki. Mają strukturę na powierzchni. Ważne by był to czarny plastik. Oryginały naprawdę są bez finazji i też wyglądają jak takie plastikowe prostokąty. Mówię oczywiście o sytuacji, kiedy główne lampy są zamknięte. Bo smak oryginału tkwi w sposobie mocowania, ale tego akurat nie widać przy zamkniętych lampach.
Ważniejsze są otwory pod tymi zaślepkami, te w bok od wsporników zderzaków. Odkręć te dwa blachowkręty i zobacz co jest pod spodem. Swoją drogą te kawałki blaszek wyglądają na warsztatowe docinanie. Otwory pod kierunkowskazy były chyba tylko w wersji A, bo wersja B miała kierunki już w zderzaku. Czy miała też otwory w pudle to Ci powie HerBERT, bo on ma pudło z wersji B.
Faktycznie kierunki ze 127 są takie same tyle, że w X-sie obudowa była chromowana, a w 127 jest czarna. Na Allegro można znaleźć nawet nówki do 127. Więcej szans masz na eBay-u, ale tam kiedyś komplet oryginałów do X-sa doszedł do 300 Euro.
Offline
W moim pudle z wersji B były dziury pod kierunkowskazy.Nie wiem,czy sa one fabrycznie zaslepione, w moim w nie było zaslepek.
Offline
Ja pierdykam ale się porobiło. Dobra to główny wlot jakoś ogarnę więc koniec tematu.
Z plastikami pod lampami jeszcze nie wiem co zrobic, może tak jak Senior mówi dosztukowac z czegoś, wiem też że czasem zdarzają się na ebay'u.
Problem największy z tymi dziurami większymi. To jest home made Senior więc zmienić to muszę bo wygląda okropnie. Jutro je wyjmę i zobaczę co tam siedzi
herBERT to jak masz dziury to co nie zaślepione - coś tam musi byc chyba...
Z klapą jeszcze nie wiem co mam robic, czy zmieniac czy nie
Offline
Pod tymi zaślepkami jest miejsce na kierunkowskazy. Tak pomyślałem że może wsadzic tam kierunki może będzie je widac spod tego zderzaka, ale będą bardzo głęboko schowane więc niebieskim się to nie spodoba...
Zderzak zdemontowany i rozebrany na części, czeka na odświeżenie
Wszystkie mocowania są w stanie agonii, trzeba poczyścić. Stąd moje pytanie: Jak takie zardzewiałe coś doprowadzić do ładnego stanu. Po kolei jakie są etapy... [za podpowiedzi z góry dzięki]
Offline
Ale te gniazda nie bardzo pasują pod kierunki z X-sa, przynajmniej z wersji A. Znalazłem fotkę mojego kierunku.
To jest kierunek z F127. Jak kupiłem moje auto to były w nim kierunki z Tico, tego pierwszego. Są prostokątne, tyle, że chyba węższe niż w tym amerykańskim X-sie, Może znajdziesz gdzieś na ulicy takie auto, nie po to by mu buchnąć kierunki tylko obejrzeć. Mam taką parkę i za browar mogę Ci wysłać.
Jeśli chodzi o takie drobiazgi jak na ostatniej fotce to najlepiej jest dać do wypiaskowania i pomalowania proszkowo. Mankamentem jest uboga paleta kolorów: czarny, jasno szary, czerwony i żółty (przynajmniej w moim warsztacie). Oczywiście zakładam, że jest to blacha stalowa, bo stopy znalowe nie dadzą się pomalować proszkowo - gazują. Tyle, że taki porządny warsztat piaskarsko-malarski proszkiem znalazłem dopiero w tym roku. Dlatego też polecam Ci Stalochron, kiedyś był srebrno-szary młotkowy, teraz można dostać szary młotkowy. Malowałem tym w Capryśce i Diabełku. W Capryśce to już piąty rok jest bez problemu. Efekt młotkowy świetnie maskuje wszelkie wżery czy nierówności. No i ostatni sposób to spraje. Podkład tlenkowy (czerwony) i na to kolor, najlepiej w wersji matowy. Taka powierzchnia też się trzyma tyle, że jest słaba na uderzenia i zaraz odpryskuje. Oczywiście jest cała masa jeszcze innych sposobów; Cortanin, Fertany - przereklamowane, tradycyjny podkład tlenkowy i potem farby nawierzchniowe. Pierwszy sposób (proszek) jest też najwygodniejszy, zawożę, płacę i zabieram. We wszystkich pozostałych trzeba się narobić, głównie przy przygotowaniu powierzchni.
Offline
And,zwymiaruj te dziurę pod kierunkowskaz i otwory mocujace.
w mojej karoserii bez trudu zamocoweałem kierunki z wersji A
Ostatnio edytowany przez herBERT (2009-10-16 14:44:34)
Offline
W twojej wersji kierunki są z karoserji A,natomiast całość jest wersją szczątkową ,większość z tych samochodzików trafiła na rynek amerykański.to nie jest jedyny egzemplaż w Polsce. nie tak dawno spece dość burzliwie wyrażali się o takim egz. z Gdańska. W rzeczywistości jest to model między A a B. Trochę dziwaczne zderzaki.natomiast klapę silnika trzeba zmienić na wersję B,no i oczywiście plastiki. Życzę powodzenia w walce z korozją karoserii.Kup sobie jakąś porządną instrukcję.T
Offline
Senior dzięki za podpowiedzi. Możesz tutaj wstawić zdjęcie tych kierunków które masz na zbyciu...
herBERT zwymiaruję te otwory i Ci podam. Problemem jest taki że u was są wąskie zderzaki i widać te kierunki. U mnie jest bambaryłowy zderzak i widoczność kierunku będzie znikoma...
tolotgTen egzemplarz z Gdańska o którym była mowa, to ten właśnie
Odnośnie założenia klapy z wersji B to jeszcze nie wiem...
O rdzy nic nie mów, bo zapeszysz. Na szczęście nie ma dużych ognisk tylko gdzieniegdzie naloty - do zrobienia przez zimę. Stoi w ciepłym garażu to mu się nie pogorszy...
Offline
And,jesli kierunki z wersji A beda za bardzo schowane,to zamontuj z wersji B.Te nie sa montowane do karoserii ,tylko do zderzaka.
A beda wygladały tak ,jakby umiesciła je tam fabryka.
Offline
Znalazłem kierunek do Tica, tylko jeden co jest dziwne, bo przecież były dwa. Ale przy okazji wyszło, że ma pociętą obudowę, faktycznie jeden był porżniety i nie ma oprawki na żarówkę. W sumie to tylko "szkło" z niego jest dobre. Ma wymiary 172 x 50 mm.
Offline
Dzięki Senior ale odpada. Poszukuję kierunków i pozycyjnych w jednym. Czyli najlepiej oryginały z wersji B
Offline
Najszybciej to na ebay-u, choć tam czasem są chore ceny, nie mówiąc już o kosztach przesyłki, jakby RP była na Księżycu.
Offline
Wiem,kto miał takie kierunki.
Dowiem sie,czy to aktualne i zapytam o cene.
Offline
And,dzwoniłem do goscia,ma takie kierunki,cena 100zł/szt.
Wydaje mi sie rozsadna.
Z ciekawosci popatrzyłem na czesci na Ebayu.
Całych kierunków nie znalazłem,ale sam klosz kosztuje 20 Euro + przesyłka
http://cgi.ebay.de/FIAT-X1-9-Seitenblin … 53d7410e10
Wydaje mi sie ,ze Ebay jak i allegro stał sie siedliskiem lichwiarzy.
Przykładowe ceny na czesci jakie znalazłem
- lampa oswietlenia wnetrza - 184 zł
- licznik - 1200zł (nie pomyliłem sie w zerach)
- klosze lamp tylnych - 540zł
- lampa tylna 570zł
- pompa hamulcowa - 380 zł
- tłumik sportowy 1700 zł
- tłumik zwykły 1000 zł
- włacznik swiateł - 200zł
- klamki zewnetrzne - 950 zł
- błotniki przednie - 4800 zł
Czesci do 128, interesuja mnie,bo remontuje 3p, a marzą mi sie 128 Sport i 128 rally
A wiec:
- klosz swiatła cofania 3p - 135 zł
- przegub napedowy 388zł
- klosze lam tylnych 128 Rally/850 Sport - 378 zł / 504 zł
- całe lampy 128 Rally/850Sprt - 750 zł
- 128 pas tylny 680 zł
- klosz tyny 128 Sport - 180zł
- znaczek Fiat okragły - 336zł
Te ceny sa kosmiczne.
And,jesli jestes zainteresowany,to jutro albo we wtorek bedę u niego i moge je zabrac i zrobic zdjęcia.
Aha,ma tez klape tylna do wersji B - cena 200zł
Offline
Dzięki za info. Jakbyś mógł to zrób zdjęcia tych kierunków. Klapa zostaje...
A ceny na ebay'u to jakiś żart po prostu. Chociażby te włączniki na drzwi co kupiliśmy na allegro...
Dlatego ja patrzę tylko po jakiś sklepach z częściami do iksa, na ebay'u sporadycznie i głównie z ciekawości...
Ostatnio edytowany przez And1 (2009-10-19 20:16:58)
Offline
Nie dziwcie się takim cenom,już niedługo znaleźć nową część graniczyć będzie z cudem.Magiczna data 10lat od zakończenia produkcji a w samochodach niszowych /takim jest x1/9/jeszcze gorzej. Te wyłączniki z drzwi to kiepski przykład tego badziewia jest dużo w różnych markach.Gorzej będzie z częściami specyficznymi dla typu,już terz zbierajcie,części zuzywające się w eksploatacji,szkło i plastik,blachy lamp,zamki i inne badziewie którego nie można dopasować ani dokupić. Życzę sukcesów tolo
Offline
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46b … 6b820.html
Moze ktos z was wie co to za plastiki.Nie znam niecieckiego .Jednak wydaje mi sie,ze sa one do wersji takiej jak ma And1.Te pod przednie reflektory.
Offline
http://cgi.ebay.de/Fiat-X-1-9-Adeckunge … 4ceba6ffaa
Tu link do tych plastikow na niemieckim ebayu.Moze ktos z was zna niemiecki i dowie sie wiecej szczegolow
Offline
Zaślepki poniżej świateł głównych.Nowy x1/9.Artykuł używany.W tytule nowy x19 ,poniżej art.używany.
Ostatnio edytowany przez jankiel (2009-10-27 19:51:25)
Offline