Mam ja juz trzy lata - to jest Integrale Evo z 92 roku (czarna). Czerwona to Evo 2 - szkoda, ze nie moja
Offline
Gratulacje !
Mnie tez taka chodzi po głowie.
na razie w garażu stoi Honda typ- R z 2007 2.0 215 KM bez turbiny.
W planach Subaru Impreza mk1 ale to samochody syna
Mnie by zadowoliła R5 Turbo
Offline
Type-R - nie ma to jak dobry, japonski wolnossak. Tak w ogole silnik K-20 to jest to jeden z fajniejszych swapow do iksa.
R5 Turbo 2 na pewno nie wygonilbym z garazu. Moze kiedys...
Narazie zbieram Integrale, mam juz 6 sztuk. Niestety tylko jedna w skali 1:1
Offline
Z innej beczki - 124 Spider dziala wreszcie jak powinien. Podwojne gazniki Weber IDF zostaly odbudowane od podstaw, nowe, ostre walki rozrzadu zainstalowane, caly uklad paliwowy odbudowany lacznie z nowym zbiornikiem paliwa. Auto brzmi i jezdzi naprawde fajnie!
https://www.youtube.com/watch?v=Ugbb4mLDtDU
Offline
Wyglada tez fajnie.Ta chlodnica nie jest trochę grubsza od oryginalnej?
Offline
Tak, grubsza, rdzeń ma 52mm grubości. Nie wiem ile ma oryginalna chłodnica, ale ta jest wizualnie znacznie grubsza.
Chłodnica zamontowana, wszystkie rury wymienione na nowe ze stali nierdzewnej.
Offline
Powoli, ale do przodu! Na pierwszy rzut oka niewiele się zmieniło, ale w ciągu ostatnich dni udało nam się zamknąć parę tematów:
- Iks dostał nowe hamulce - nowe tarcze, przeglądnięte zaciski, nowe klocki
- Wstawiona tylna szyba z poliwęglanu
- Deska wstawiona i podpięta
- Podciśnienia i inne drobnostki w komorze silnika opanowane.
Koszmar z elektryka...
... zostal opanowany:
Offline
Zielepuch niedlugo jedzie na strojenie. W miedzyczasie wyregulowalismy system anti-lag podtrzymujacy turbo:
https://youtu.be/qglEZWCleRI
Offline
Huligan stoi u lakiernika. W tym tygodniu dostanie nową warstwę lakieru.
Offline
Gangrena wrocila od lakiernika. Usuniete zostaly otwory po mocowaniach zderzaka, wyczyszczona rdza w okolicach podszybia i na nosie, pomalowana maska z laminatu i wnetrze.
W przyszlym tygodniu strojenie, montaz wnetrza i szyby, przeglad i jazdy testowe.
Offline
Stworzylismy potwora! Uzytkowy zakres obrotow to 4.5 - 7 tys... Ale jak juz wygrzebie sie z turbo dziury, to jedzie okrutnie.
Offline
Witaj wlasnie kupiłem do Ixsa silnik od uno 1.3 turbo.Obecnie brakuje kilku części jak sterownika silnika,przepływomierza,cewek,chlodnicy oleju,intercoolera,ogolnie zapłonu i pewnie jakiś kabli oraz kruccow.Potrzebuje porady i wiedzy bo jestem zielony.Silnik ma aparat zapłonowy na walku rozrządu i znalazłem na bloku taki numer M603AT.135997539,Fiat 5915.
Offline
ant_eater napisał(a):
Myślę, że wszystko będzie jasne jak rozbiorę 1.6.
W międzyczasie zamówiłem chłodnicę wody. Zamienię tego rdzewiucha...
http://tinyimg.io/i/K1Uy7n9.jpg
... na coś bardziej przyzwoitego:
http://tinyimg.io/i/qRdqHir.jpg
Cena 1200zł, sama wymiana rdzenia kosztuje 900 zł. Zdecydowałem się na całkiem nową, z rdzeniem o średnicy 52mm. Firma jest w Gliwicach, po sąsiedzku u Seniora i Herberta
Wałek rozrządu z Punto GT wczoraj "się wyprodukował" i też powinien dotrzeć na dniach.
Do zrobienia zostało zrobić konsolę środkową (będzie tam przycisk rozrusznika, włącznik pomp paliwa, włącznik karabinów maszynowych, wyrzutni kolców za samochodem i katapulty siedzenia pasażera), zamontowac wyłącznik prądu, zamontować boczki drzwi i ramki do szyb z poliwęglanu, wzmocnić i pomalować plastikową maskę, wymienić rury wody pod podwoziem, zamontować nową chłodnicę, wsadzić nowy wałek, wystroić... i pewnie tysiąc innych, małych rzeczy, o których jeszcze nie wiem!
Ostatnio Facebook przypomniał mi, że auto jest w proszku ponad trzy lata. Eh, te samochodowe projekty...
http://tinyimg.io/i/72TZLnK.png
Cześć, czy mógłbyś podać kontakt do tej firmy robiącej chłodnice?
Czy warto do standardowego iksa 1,5 robić większą chłodnice ?
Offline
@Wojtasgd: najlepiej pozbyc sie starej elektroniki i zbudowac wszystko na Ecumasterze, zmienic swiece na cewki i wszystko zaprogramowac jak nalezy. Nie ma sensu pierniczyc sie z 30-letnia elektronika.
@Malwin1: https://www.chlodnic-pol.pl/ . Wydaje mi sie, ze warto - alu z grubym rdzeniem bedzie znacznie lepsza niz standard biorac pod uwage notoryczne problemy iksowe z przegrzewaniem.
Offline
Wydaje się, że wieczny projekt wyścigowego iksa nigdy się nie skończy. Auto wymagało prac blacharskich (w sumie niewiele) i dostało porządny lakier na całej budzie. Ogarnięta została elektryka (przynajmniej na jakiś czas - włoskie gremliny nigdy nie śpią), zamontowane przewody hamulcowe i przewody sprzęgła w oplocie, customowa listwa wtryskowa (piękna sprawa...), poprawione zawieszenie, dopracowany środek, pełny remont skrzyni biegów, pomalowane proszkowo Ronale A1 i mnóstwo innych, mniejszych tematów.
Po poskładaniu odezwał się silnik - okazało się, że trzecia panewa wyzionęla ducha, zgięło korbowód i generalnie motor jest kaputt. Zaczynamy budowę 1.6 Turbo na bazie Tipo/Tempra 1.6 SOHC 8v, który leży już w garażu.
Offline
Ciekawe z jakego powodu zgial się korbowod?Ant może ty będziesz wiedział.Mianowice mój silnik to Uno 1.3 turbo.Kupilem do niego orginalne tloki ale do pojemności 1.4,zatem potrzebuje wal tez od 1.4.Pytalem na forum uno turbo i mnie poinformowali ze smialo mogę zamontować od wolnossącego 1.4.Pononc wal dawali ten sam do 1.4 turbo co do wolnossącego.Nie wiem czy tak jest.Na pewno takie rozwiązanie jeśli byłoby możliwe na pewno byłoby tanie.Napisz co wiesz na ten temat.
Offline
Cześć Wojtas. A cholera wie co się stało, przed wyciągnięciem z budy silnik pracował OK, miał normalne ciśnienie oleju itd. Wygląda jakby chwilę pracował bez oleju po pierwszym odpaleniu. Tak czy siak końca już się nie dojdzie z tą historią.
Odnośnie pytania o wał: 1.3 i 1.4 SOHC miały średnicę tłoka 80.5 mm i skok 63.9 mm (1.3 L) albo 67.4 mm (1.4 L), z nielicznymi wyjątkami. Jest więc cała gama silników, z których wał powinien pasować, rzuć okiem tu:
https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_128_SOHC_engine#Fiat
Offline
Dzieki ale miałem na myśli,czy wal z wolnossącego można zamontować w jednostce turbo i wytrzyma?
Offline