Siema!
Dawno nie aktualizowalem watku (cos tam pisalem w poprzednim zlodowaceniu w watku "nasze x1/9"), w sumie z autem niewiele sie dzialo. Rok temu wyjezdzajac z bramy urwalem drzwi (sic!) i auto przedmuchane od czasu do czasu generalnie stalo. Mimo wszystko co nieco sie ruszylo:
-pomalowalem wreszcie drzwi plus poprawka malych odpryskow, obic, autografu na masce zrobionego gwozdziem itd. Wyszlo z tego malowanie maski, pasa przedniego i calego boku.
-auto dostalo Ronale A1. Kolor felg narazie olewam, jak bede mial chwile, to wezme sie za malowanie kol. Moim zdaniem 13tki wygladaja w iksie super:
-zamontowalem BOV HKS SSQV style (zawor upustowy): http://www.youtube.com/watch?v=BG15zUWZmQk
-sciagnalem zderzaki i zamontowalem migacze z serii A. Spodobalo mi sie i narazie zostaje, musze jeszcze wyciagnac amortyzatory przednie zderzaka i zamaskowac miejsce po przedniej atrapie. Jakby ktos slyszal cos o atrapie z serii A, to dawajta mi cynk pazausta!
-od jutra skladam iksa plus pare modyfikacji polepszajacych chlodzenie komory silnika i intercoolera. Zbiorniczek wyrownawczy (dlugi i plaski z Forda Mondeo) wedruje do bagaznika z lewej strony, tak samo jak stozek i przeplywomierz. Zamiast seryjnego intercoolera IC z Nissana 200 SX, ktory bedzie dobrze pasowal w pozycji poziomiej pod klapa silnika.
-kupilem komplet Toyo r888 185/60 R13. Niesamowite opony - semi slicki z homologacja drogowa, lepia sie do asfaltu jak 20letnia siuksa do 80-letniego miliardera W wiekszosci amatorskich imprez na full slickach startowac nie mozna, poza tym potrzebne mi jakies rozwiazanie na mokra nawierzchnie:
W niedziele pierwszy start od dawna, proba sportowa w Birczy, potestuje nowe gumofilce i podziele sie wrazeniami
Offline
Świetny jest na prawdę. Taki prawdziwy madafaka
A takie fele mi się marzą po nocach...
Offline
Toyo juz na aucie, poskladany po malowaniu plus mala zmiana - pomalowalem zapasowa maske i tylna klape w czarny mat Zawsze chcialem zobaczyc jak iks bedzie wygladal w takim "epokowym" malowaniu. W wolnej chwili musze pomalowac jeszcze felgi, ale juz jakos zabraklo mi weny.
Offline
Wyglada bardziej agresywnie. Opony tez dodaja mu zadziornosci.Ogólnie wrazenie bardzo fajne.
Co do zderzaków,to nie myslałes o załozeniu do tyłu zderzaków z wersji A, nie ma z tym zadnych problemów.Przód zostawiłbym be zderzaków ,tylo trzeba by ten przód jakos ogarnac.
Offline
Impreza niedzielna, auto spisalo sie bez zarzutu. Byl to KJS w Birczy, bylo fajnie, ale organizacja byla srednia. Ogromny chaos, sprzeczne informacje na temat tego w ktorych PKC trzeba sie meldowac przed probami, mgla na probach, przez co ludzie skracali trase przejazdu na lotnisku i nie dostawali taryf. I tak byla fajna jazda!
http://picasaweb.google.com/jacku3/KJSB … 7268297506
http://picasaweb.google.com/jacku3/KJSB … 0708526962
Ta czarna maske sciagam, bo wyglada jednak wiesniacko
Offline
Antek, a nie masz jakiś "ruchomych obrazków" z ostatnich występów ?
Offline
Jest hardcore
Widzę że go nie oszczędzasz. Ale to dobrze że mamy przedstawicieli różnych grup. Pokazuję to że iks nie musi tylko stać w garażu pod kocykiem...
Druga fotka świetna
Offline
Narazie w iksie nic nie dzialam, ale wzialem sie za 124. Ostatnio wydmuchalem uszczelke pod glowica i nadazyla sie okazja, zeby podlubac przy silniku. Kupilem od kolegi 2.0 DOHC ze sprezarka Volumex. Zawsze tez chcialem miec fajny wolnossacy DOHC, wiec zanim na horyzoncie pojawil sie Volumex, pierwotna koncepcja dlubania w silniku byla odrobine inna. Po rozbebeszeniu oryginalnego silnika okazalo sie, ze moje oryginalne walki rozrzadu pochodza z amerykanskiego spidera (normy emisji spalin etc) i sa potwornie liche. Charakterystyka motoru powyzej 4 tys obrotow pozostawiala wiele do zyczenia, stad trzeba bylo zaopatrzyc sie w bardziej radykalne walki. Tak czy siak zloze jeden silnik wolnossacy na glowicy z Ritmo 130 TC (najwieksza seryjna srednica zaworow w calej rodzinie DOHC), lekkie kolo zamachowe ze 130 TC, walki 282 stopnie, regulowane kola rozrzadu i jakis przyzwoity kolektor wydechowy. Jestem ciekawy jaka bedzie roznica w osiagach w stosunku do poprzedniego zestawu.
A to gadgety do wolnossaka:
Offline
Cześć!
Ciężko uwierzyć, że ostatni raz pisałem na forum 6 lat temu. Miło znowu widzieć starych znajomych, nowych witam serdecznie!
Sporo zmieniło się od tego czasu na moim motoryzacyjnym froncie. Ale do rzeczy.
X1/9 dość mocno ewoluował od ostatniego wpisu na forum. Zgodnie z pierwotnymi planami X powoli zmienia się w wyścigówkę. Prace są już prawie na ukończeniu. Wprawdzie słowo "prawie" powtarzam już jakieś dwa lata, ale wydaje mi się, że juz jestem na przysłowiowej ostatniej prostej. Zmiany w aucie są dość radykalne - dlatego purystów proszę o niepopularne w dzisiejszych czasach, liberalne podejście :-)
W zasadzie z auta pozostała jedynie skorupa:
- Zawieszenie: gwintowane K-Sport z pełną regulacją wysokości, twardości, camber etc;
- Silnik: aktualnie 1.3 Turbo (docelowo 1.6 SOHC 8v na bazie Tipo/Dedra/Tempra). Silnik w pełni skonfigurowany na Ecumasterze EMU, wałek z Punto GT (długie czasy otwarcia zaworów), wtryski 330ccm, zapłon na cewkach, Turbo Garrett T25 (znacznie większe od seryjnego IHI), "customowy" wydech;
- Duży intercooler, duża chłodnica oleju w miejscu zbiornika paliwa - nawiew z dołu, dodatkowe wiatraki;
- Pełna klatka z homologacją;
- Układ paliwowy przeniesiony do przodu: bezpieczny zbiornik, dwie pompy paliwa, swirl pot etc.;
- Maska z laminatu;
- Odchudzony środek, poliwęglany;
- Nowe kable, w zasadzie cała wiązka nowa;
... i masa innych, mniejszych lub większych zmian.
Zobaczymy ile koni huligan pokaże na hamowni po strojeniu. Zdrowe, niewysilone 150-160 KM na około 850-870 kg na pewno będzie wystarczające.
Filmik z pierwszego odpalania: https://www.youtube.com/watch?v=q_PVSbzuJmI
Lekki off-topic w temacie X1/9:
124 Spider ma się dobrze. Plan wsadzenia dwóch gaźników Weber IDF wymknął się spod kontroli - miały być małe zmiany, a wyszło jak zawsze :-) 2.0 DOHC dostał ostre wałki od Crofta, głowicę na dużych zaworach z Ritmo 130TC Abarth, lekkie koło zamachowe, elektroniczny zapłon, garbate tłoki, kolektory wydechowy supersprint i kupę innych gadżetów. Auto jedzie teraz naprawdę zdrowo...
https://www.youtube.com/watch?v=rqamJjELBec
https://www.youtube.com/watch?v=4puLoO_JSV4
Do włoskiego towarzystwa dołączyła dwa lata temu Delta Integrale Evo. Księżniczka, która co chwilę strzela fochy i wymaga dużo uwagi, ale mimo wszystko jest to bez znaczenia... Bez dwóch zdań moje ulubione auto jeszcze z czasów dzieciństwa.
https://www.youtube.com/watch?v=FnIGLZgAP_g
Offline
Hmm.... czegoś mi tu brakuje ... ??? ... aaaa, naklejki "matchbox"
Witaj antek ponownie. No to sporo nadłubałeś, fajnie, że autka są nadal u Ciebie. No i gratuluję Księżniczki, z pewnością daje radochę.
Ostatnio edytowany przez lucaso27 (2017-08-16 21:14:47)
Offline
HEJ !!!
Witamy "nowego" starego klubowicza, na forum.
Zapraszamy i zachęcamy do odnowienia aktywności także w realnej rzeczywistości.
Szkoda Antek, że nie zawitałeś do Wąchocka - niedaleko miałeś...
Może, jak to mówią: następną razą
Offline
Hej! Bardzo milo wrocic na forum!
Co do Wachocka - moze nadarzy sie jeszcze jakas okazja na spotkanie w tym sezonie. Obecnie rezyduje juz troche blizej PL, wiec powinno byc troche latwiej dojechac.
Offline
Kupiłem silnik - 1.6 SOHC 8v z Tipo. Kompresja sprawdzona, ale więcej będzie wiadomo po ściągnięciu głowicy.
Ośmiozaworowce z Tipo/Tempra/Dedra itc. są o tyle fajne, że mają natrysk oliwy na denka tłoków i po lekkim odprężeniu można je śmiało doładować. Poza tym są bliźniaczym silnikiem do iksowych 1.3 i 1.5 SOHC. Plan co do tego silnika jest następujący - delikatny przegląd, głowica z Uno Turbo (zawory wydechowe z rdzeniem sodowym dla lepszego chłodzenia - ważne przy doładowanym motorze), wałek z Punto GT 8v (już zamówiony), wystrojenie na ECUmasterze i jazda. Brzmi stosunkowo łatwo, zobaczymy jak wszystko wyjdzie w praniu.
W międzyczasie muszę opanować problem skutecznego chłodzenia. Zamawiam nową, aluminiową chłodnicę na wymiar, z grubszym rdzeniem (http://www.chlodnic-pol.pl/ - zna ktoś tych delikwentów?), zostawię standardowe wiatraki z iksa (cięzkie, ale wydajne) i wymienię rury układu chłodzenia pod podłogą na aluminiowe. Myślę, że to powinno załatwić sprawę.
Offline
Witaj Antek.
Z tego co pamiętam to niestety nie mają natrysku oleju na denko tłoka ... sprawdź
Zadzwoń do mnie, z tego co pamiętam tylko silniki turbo z tego typoszeregu miały natrysk oleju ...
Offline
marek napisał(a):
Witaj Antek.
Z tego co pamiętam to niestety nie mają natrysku oleju na denko tłoka ... sprawdź
Zadzwoń do mnie, z tego co pamiętam tylko silniki turbo z tego typoszeregu miały natrysk oleju ...
Z tego co wiem ( rozbierałem 1.1, 1.3, 1.5 ) mają natrysk oleju z korbowodu.
Offline
Myślę, że wszystko będzie jasne jak rozbiorę 1.6.
W międzyczasie zamówiłem chłodnicę wody. Zamienię tego rdzewiucha...
... na coś bardziej przyzwoitego:
Cena 1200zł, sama wymiana rdzenia kosztuje 900 zł. Zdecydowałem się na całkiem nową, z rdzeniem o średnicy 52mm. Firma jest w Gliwicach, po sąsiedzku u Seniora i Herberta
Wałek rozrządu z Punto GT wczoraj "się wyprodukował" i też powinien dotrzeć na dniach.
Do zrobienia zostało zrobić konsolę środkową (będzie tam przycisk rozrusznika, włącznik pomp paliwa, włącznik karabinów maszynowych, wyrzutni kolców za samochodem i katapulty siedzenia pasażera), zamontowac wyłącznik prądu, zamontować boczki drzwi i ramki do szyb z poliwęglanu, wzmocnić i pomalować plastikową maskę, wymienić rury wody pod podwoziem, zamontować nową chłodnicę, wsadzić nowy wałek, wystroić... i pewnie tysiąc innych, małych rzeczy, o których jeszcze nie wiem!
Ostatnio Facebook przypomniał mi, że auto jest w proszku ponad trzy lata. Eh, te samochodowe projekty...
Offline
Witaj bardzo ciekawe rzeczy swojemu Iksowi.Klatka,ktora zamontowales ma tez za zadanie usztywnić nadwozie?Mam wrazenie nie wiem jak pozostali ale u mnie nie jest za sztywne.Karoserie mam zdrowa jednak przy zdjętym dachu trochę bardziej to czuc szczególnie na dziurach.
Offline
wojtasgd napisał(a):
.... jednak przy zdjętym dachu trochę bardziej to czuc szczególnie na dziurach.
To jest niemożliwe. Dach w X'ie w żaden sposób nie usztywnia nadwozia, nie przy takim systemie mocowania.
Offline
wojtasgd Tak, oprócz oczywistych względów bezpieczeństwa klatka też ma za zadanie usztywnić nadwozie. Iks jest sam w sobie bardzo sztywny - przynajmniej w porównaniu do 124, który jest jak z gumy...
Offline
Ciagle czekam na iksowa chlodnice. A w miedzyczasie maly off-topic:
Delta pojechala do Warszawy. Czeka ja pelna rozbiorka, wzmocnienie karoserii (ma typowe dla Delty pekniecia zmeczeniowe spowodowane wada konstrukcyjna), opanowanie paru ognisk rdzy, nastepnie malowanie i skladanie.
Offline