Odpowiedzieli z Di Fulvio Racing:)))
Chlopaki molto simpatico, wyslali mi kopie paszportu FIA ich iksa. Homologowany zgodnie z homologacja FIA nr 3082, budowany zgodnie z zalacznikiem K.
http://www.fia.com/resources/documents/ … 2006_a.pdf
Powinni wyslac mi niedlugo cennik wyczynowych elementow zawieszenia.
Offline
Widzę Antek,ze całkiem serio podchodzisz do tego tematu.
Powodzenia i pisz na bieżąco o postępach.
PS.Są chetni za "zielonego" ?
Offline
Hej Herbert,
herBERT napisał(a):
PS.Są chetni za "zielonego" ?
Nastepne pytanie prosze
A tak na powaznie - od czasu do czasu ktos zadzwoni, ale auto stoi w PL (przywioze go do Faszystowa po zlocie) i na paru pytaniach sie konczy.
Offline
To może pociagniemy dalej ten wątek w tym temacie.
Antek,tak jak napisałem, nie zalezy mi az tak bardzo na przyroscie mocy,raczej bardziej na odczuciach akustycznych
Podobno OHC i nie tylko, ładnie brzmi na dwóch gaznikach, ale jestem swiadom tego ,ze to wydatek rzedu 1,5 K.
Modyfikacja głowicy sądze,ze polegała by na powiekszeniu zaworów a tym samym polepszeniu napełniania cylindrów.
Gdzie takie cos robia i jaki to koszt?
Zaś sportowy wałek powoduje nierówna prace na wolnych obrotach.
Pozostane chyba przy tym co mam
Jedynie co narazie zmienię ,to aparat zapłonowy z czujnikiem halla i moduł zapłonowy z cewka od poloneza.
W moim 128 tez miałem to zamontowane w silniku 1.5 i silniczek chodził bardzo kulturalnie i ładnie się zbierał.
Offline
widze ze kolega tez plnuje przerobke na godnego sciganta. Moj projekt nie jest az tak zawansowany chodzi mi bardziej o X-a ktorym wyjade od czsu do czasu na nasze dziurawe i nie oszukujmy sie nienajlepsze drogi, ale bardziej poszalec na jakims torze.
Tak w skrocie moje plany silnik 150ps, chamulce nieco wieksze tarcze, zawieszenie jak nie znajde gwintowanego to standar+ sprezyny progresywne, buda zostanie bez zmian chyba ze 15stki spowoduja ze trzeba bedzie delikatnie poszerzyc nadkola, jedyne zmiany to maska, klapa bagaznika, pokrywa silnika i dach carbonowe, inne lusterka i kilka emblematow abartha.
Ant_eater jezeli mial bys kogos konkretnego kto mogl by mi podrasowac silnik to prosze daj znac.
obejrzalem ta wloska stronke rewelacyjne X-y chlopaki maja, moze ogladales francuskiego X-a co sciga sie z motorem ten to dopiero daje rade.pozdrawiam
Offline
waceg,nie wiem ile chcesz przeznaczyc kasy na te modernizacje, jak co to tu masz NOWY silnik 125 TC .
Offline
Oo, ciesze sie, ze temat ruszyl.
Akustycznie rzeczywiscie podwojne gazniki sa niesamowite. Jezdzilem 124 (wprawdzie DOHC) na takim setupie i naprawde chce sie zyc jadac takim autem.
Inwestujac juz w podwojne gazniki zainwestowalbym mimo wszystko w obrobke glowicy. Ja szukam kogos, kto zbuduje mi caly silnik, ale takimi rzeczami jak obrobka glowicy moglby zajac sie na przyklad Rewar w Krakowie na Grzegorzeckiej. Nie wiem jakie to koszta - wieksze, obrobione zawory dolotowe 40mm, wydechowe 30mm, podpiescic glowice. Trzebaby spytac Pavlusa (jest na youngtimer.pl, zaklad nalezy do jego ojca).
Marek, z czego przypasuja fabryczne zawory w tych wymiarach?
Sam bede zakladal elektroniczny zaplon, wiecie ile taka przyjemnosc moze kosztowac?
waceg robie rekonesans z silnikiem, polecono mi jednego speca z Sedziszowa Malopolskiego. Jak bede w domu w kwietniu to podjade do niego na rozmowe o kosztach itd.
Przy felgach 15kach nie obejdzie sie bez poszerzania nadkoli. Czternastki juz na bardzo niskim profilu ocieraja o nadkola wewnatrz i ledwo sie mieszcza w nadkolu. Moim zdaniem kola wieksze niz 14" wygladaja pokracznie w iksie - gdzies wrzucilem grafike z iksami z felgami w roznych rozmiarach.
Klapy i dach z carbonu? To kosztowaloby wiecej niz caly iks z pozlacanymi klamkami Czy masz na mysli laminat?
Musze zrobic cale zestawienie informacji o gwintowanych zawieszeniach, jak bede mial to wrzuce na forum
To byl francuski iks? Czy chodzi o tego izraelskiego, srebrny z poszerzeniami z Dallary?
Offline
Wiem ze musze liczyc sie z kosztami niedawno skonczylem celice robilem ja 2 lata i kosztowalo mnie to raz tyle co sam samochod:D, jezeli mozna wiedziec ilu konny i za ile? prace rozkladam na kilka lat tym bardziej ze krucho teraz z robota itd w tym roku chce miec silni, zawieszenie, chamulce + wypiaskowana i pomalowana bude.
Tu link do X-a 2.0 16v naprawde robi wrazenie
http://www.youtube.com/watch?v=kqB5Jbed … re=related
Offline
Wałek sportowy można zamówić o różnych kątach otwarcia - to odnośnie nierównej pracy silnika. Żeby uzyskać większą moc , należy zrobić raczej silnik na pełnym wtrysku. I co istotne aby uzyskać moc , o której mówimy , trzeba liczyć się ze znacznie zwiększonym apetytem na paliwo - ponad 20 l/ 100 km. Niestety moc nie bierze się tylko z powietrza .
Ostatnio edytowany przez marek (2009-03-05 15:09:32)
Offline
Antek - jeśli chodzi o zawory , popatrzę w katalogu , ewentualnie można zamówić takie zawory jakie chcesz .
Offline
Zawory ssące 39,5 mm są dostępne , a wydechy są 30 , 31 i 33 mm . Dane te podaję z pamięci - muszę sprawdzić .
Offline
Najtrudniej zdobyc kolektor pod podwójne gazniki,podobno jakas firma robi cos takiego z chromoniklu.Macie moze informacje na ten temat.
Offline
Zawory wydechowe dł. 109 mm , średnica : 31mm , 33mm , 33,5mm
Zawory ssące dł. 108,5mm , średnica : 36mm , 37,5mm , 39,5mm
Offline
herBERT Jupiter Racing ma w ofercie kolektor dolotowy pod Webery DCOE albo Dellorto DHLA (40/45), kopia Alquati, ktory jest teraz w zasadzie nie do dostania. Cena 279 EUR
Mozna probowac szczescia na ebayu. Di Fulvio tez maja, ale ciagle nie mam cennika. PBS Engineering tez ma niby w ofercie, ale nie pisalem do nich co kiedy i za ile.
Marek, dzieki!
Offline
Co do gwintowanego zawieszenia do X'a to kiedyś trafiłem na takie coś: http://www.gforceengineering.net/fiat_products.htm
Mnie też chodzi po głowie ca 150KM mocy ale raczej ze swapu na 2,0 niż z modów 1,5. Swapu się nie boję, w Klubie śmiga X na takim zestawie więc da się zrobić.
Antek, wiesz może o ile poprawi się dynamika silnika 1,5 po wymianie zaworów na większe i odpowiednim przygotowaniu głowicy? O ile się nie mylę w przypadku wymiany zaworów na max średnice również i gniazda należałoby zmienić? Trochę gdzieś kiedyś czytałem o tym ale przyjemności na żywo nie miałem.
Co do swapu, może dobrym rozwiązaniem byłoby zastosowanie skrzyni biegów z silnika 105TC w połączeniu z silnikiem 130TC. Dysponuje może ktoś wiedzą na temat różnic w przełożeniach skrzyni ritmo 105TC i 125/130TC?
Offline
Upsss,zapomniałem wkleic link
http://www.allegro.pl/item568269529_sil … _nowy.html
Offline
Jak ktoś chce wieksze zawory to mogę podać symbole z frecci - mam taki zestaw przygotowany do głowicy z 1300 - będę coś takiego w przyszłości zakładał. Zrobienie tego to żaden problem. Tutaj można poczytać trochę na ten temat:
http://www.guy-croft.com/
Kiedyś pod tym adresem można było znaleźć cały opis przeróbki głowicy SOHC1300 z doskonałymi fotkami.
Offline
Invisi, jaki jest w przyblizeniu koszt zrobienia takiej głowicy,przypuszczam ,ze miedzy 1300 a 1500 nie bedzie zbytnio różnicy.Jak to sie przedklada na przyrost mocy .
Offline
znalazlem ciekawa stronke grecka maja tu i chamulce i zawieszenie oraz cala mase ciekawych zeczy. Zreszta liczba klubowiczy imponujaca 81 samochodo,www.x19.gr
Offline
Zawór ssący 4625 S/CR 39,5mm/108,5mm - ok 23zł 1szt.
Zawór wydechowy 3594 R/CR 33,5mm/109mm - ok 19zł 1szt.
prowadnice ok 8 zł 1szt.
Prowadnice i większe gniazda będę wstawiał w znajomym warsztacie. Kanały muszę powiększyć niestety sam.
Offline
Invisi, czy pomógłbys mi tzn,czy podiąłbys sie zrobienie takiej głowicy do 1500?
Ale napisz mi najpierw co zyskam na tym?
Offline
HerBERT, Lucaso: dla silnika 1.5 (wg "X1/9 performance handbook"):
stopien I (5-7KM)
-zmiana kolektora wydechowego na 4-2-1
-tlumik przelotowy (polecaja ANSA)
-filtr sportowy
stopien II (20-30 KM)
-walek 35/75 - 40/80
-minimum pojedynczy Weber 34 albo podwojne 36/40, elektryczna pompa paliwa
stopien III (45-50 KM)
-tloki o wysokim stopniu sprezania, do 10:1
-przeglad glowicy, minimalne planowanie, przeglad dolu silnika. Bez wywazania komponenty wytrzymuja do 8000 obr/min pod warunkiem odpowiedniego stanu
-elektroniczny zaplon
-przegrody w misce olejowej
stopien IV (70-80 koni)
-glowica na duzych zaworach (40/35 mm, przy czym Guy Croft zaleca 40/30 - stosunek 4:3 wielkosci zaworow jest podobno idealny jesli chodzi o przeplyw przez glowice)
-odelzone zawory
-twarde sprezyny zaworowe
-standardowe prowadnice zaworowe (z brazu zuzywaja sie duzo szybciej)
-ostry walek rozrzadu
-zmodyfikowana komora spalania w glowicy, powiekszone i wypolerowane kanaly dolotowe
-podwojne poziome Webery 45 DCOE (koniecznosc ciecia belki miedzy komora silnika a bagaznikiem, koneiczne wspawanie rozporki)
-wyczynowa uszczelka pod glowice
-odelzone i wywazone bebechy, standardowy wal korbowy i panewki do 8,500 obr
Zawias G-Force jest potwornie drogi. 2500 USD plus do tego jeszcze camber plates do ustawiania kata pochylenia to troche duzo. Jest jeszcze K-Sport (1200 EUR, podobno maja problemy z jakoscia), GAZ troszke drozej (podobno dobre zawieszenia), BeBe (skonczyli produkcje, baaardzo rzadko na Ebayu za ok. 1500 EUR) no i ciagle czekam na info z DiFulvio.
Ostatnio edytowany przez ant_eater (2009-03-06 16:28:14)
Offline