Forum klubu x1/9

Forum klubu x1/9

  • Nie jesteś zalogowany.
Z przykroscia musze oglosic ze z dniem 16.08.2021 konczymy dzialalnosc po 16 latach, skrypt nie odpowiada juz standardom ani wygladu ani bezpieczenstwa, a jego przepisanie bylo by nieadekwatne do wymaganego czasu, jesli maja Panstwo pytania odnosnie migracji, kopii itd prosze o kontakt pomoc@ehmediagroup.net

#26 2009-02-16 20:05:02

herBERT
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Narazie nie mam budy do tego silnika,a szkoda.

Offline

 

#27 2009-02-26 19:53:36

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

Odpowiedzieli z Di Fulvio Racing:)))

http://img.photobucket.com/albums/v357/nooke/FIAx19Gr4GTS.jpg

Chlopaki molto simpatico, wyslali mi kopie paszportu FIA ich iksa. Homologowany zgodnie z homologacja FIA nr 3082, budowany zgodnie z zalacznikiem K.
http://www.fia.com/resources/documents/ … 2006_a.pdf

Powinni wyslac mi niedlugo cennik wyczynowych elementow zawieszenia.

Offline

 

#28 2009-02-26 20:43:51

herBERT
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Widzę Antek,ze całkiem serio podchodzisz do tego tematu.
Powodzenia i pisz na bieżąco o postępach.
PS.Są chetni za "zielonego" ?

Offline

 

#29 2009-02-26 20:55:42

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

Hej Herbert,

herBERT napisał(a):

PS.Są chetni za "zielonego" ?

Nastepne pytanie prosze img/smilies/smile
A tak na powaznie - od czasu do czasu ktos zadzwoni, ale auto stoi w PL (przywioze go do Faszystowa po zlocie) i na paru pytaniach sie konczy.

Offline

 

#30 2009-03-05 13:57:29

herBERT
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

To może pociagniemy dalej ten wątek w tym temacie.
Antek,tak jak napisałem, nie zalezy mi az tak bardzo na przyroscie mocy,raczej bardziej na odczuciach akustycznych img/smilies/lol
Podobno OHC i nie tylko, ładnie brzmi na dwóch gaznikach, ale jestem swiadom tego ,ze to wydatek rzedu 1,5 K.
Modyfikacja głowicy sądze,ze polegała by na powiekszeniu zaworów a tym samym polepszeniu napełniania cylindrów.
Gdzie takie cos robia i jaki to koszt?
Zaś sportowy wałek powoduje nierówna prace na wolnych obrotach.
Pozostane chyba przy tym co mam img/smilies/042
Jedynie co narazie zmienię ,to aparat zapłonowy z czujnikiem halla i moduł zapłonowy z cewka od poloneza.
W moim 128 tez miałem to zamontowane w silniku 1.5 i silniczek chodził bardzo kulturalnie i ładnie się zbierał.

Offline

 

#31 2009-03-05 14:07:01

waceg84
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

widze ze kolega tez plnuje przerobke na godnego sciganta. Moj projekt nie jest az tak zawansowany chodzi mi bardziej o X-a ktorym wyjade od czsu do czasu na nasze dziurawe i nie oszukujmy sie nienajlepsze drogi, ale bardziej poszalec na jakims torze.
Tak w skrocie moje plany silnik 150ps, chamulce nieco wieksze tarcze, zawieszenie jak nie znajde gwintowanego to standar+ sprezyny progresywne, buda zostanie bez zmian chyba ze 15stki spowoduja ze trzeba bedzie delikatnie poszerzyc nadkola, jedyne zmiany to maska, klapa bagaznika, pokrywa silnika i dach carbonowe, inne lusterka i kilka emblematow abartha.
Ant_eater jezeli mial bys kogos konkretnego kto mogl by mi podrasowac  silnik to prosze daj znac.
obejrzalem ta wloska stronke rewelacyjne X-y chlopaki maja, moze ogladales francuskiego X-a co sciga sie z motorem ten to dopiero daje rade.pozdrawiam

Offline

 

#32 2009-03-05 14:45:02

herBERT
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

waceg,nie wiem ile chcesz przeznaczyc kasy na te modernizacje, jak co to tu masz NOWY silnik 125 TC .

Offline

 

#33 2009-03-05 14:57:49

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

Oo, ciesze sie, ze temat ruszyl.
Akustycznie rzeczywiscie podwojne gazniki sa niesamowite. Jezdzilem 124 (wprawdzie DOHC) na takim setupie i naprawde chce sie zyc jadac takim autem.
Inwestujac juz w podwojne gazniki zainwestowalbym mimo wszystko w obrobke glowicy. Ja szukam kogos, kto zbuduje mi caly silnik, ale takimi rzeczami jak obrobka glowicy moglby zajac sie na przyklad Rewar w Krakowie na Grzegorzeckiej. Nie wiem jakie to koszta - wieksze, obrobione zawory dolotowe 40mm, wydechowe 30mm, podpiescic glowice. Trzebaby spytac Pavlusa (jest na youngtimer.pl, zaklad nalezy do jego ojca).
Marek, z czego przypasuja fabryczne zawory w tych wymiarach?
Sam bede zakladal elektroniczny zaplon, wiecie ile taka przyjemnosc moze kosztowac?

waceg robie rekonesans z silnikiem, polecono mi jednego speca z Sedziszowa Malopolskiego. Jak bede w domu w kwietniu to podjade do niego na rozmowe o kosztach itd.
Przy felgach 15kach nie obejdzie sie bez poszerzania nadkoli. Czternastki juz na bardzo niskim profilu ocieraja o nadkola wewnatrz i ledwo sie mieszcza w nadkolu. Moim zdaniem kola wieksze niz 14" wygladaja pokracznie w iksie - gdzies wrzucilem grafike z iksami z felgami w roznych rozmiarach.
Klapy i dach z carbonu? To kosztowaloby wiecej niz caly iks z pozlacanymi klamkami img/smilies/smile Czy masz na mysli laminat?
Musze zrobic cale zestawienie informacji o gwintowanych zawieszeniach, jak bede mial to wrzuce na forum img/smilies/wink
To byl francuski iks? Czy chodzi o tego izraelskiego, srebrny z poszerzeniami z Dallary?

Offline

 

#34 2009-03-05 14:58:15

waceg84
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Wiem ze musze liczyc sie z kosztami niedawno skonczylem celice robilem ja 2 lata i kosztowalo mnie to raz tyle co sam samochod:D, jezeli mozna wiedziec ilu konny i za ile? prace rozkladam na kilka lat tym bardziej ze krucho teraz z robota itd  w tym roku chce miec silni, zawieszenie, chamulce + wypiaskowana i pomalowana bude.
Tu link do X-a 2.0 16v naprawde robi wrazenie
http://www.youtube.com/watch?v=kqB5Jbed … re=related

Offline

 

#35 2009-03-05 15:02:54

marek
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Wałek sportowy można zamówić o różnych kątach otwarcia - to odnośnie nierównej pracy silnika. Żeby uzyskać większą moc , należy zrobić raczej silnik na pełnym wtrysku.           I co istotne  aby uzyskać moc , o której mówimy , trzeba liczyć się ze znacznie zwiększonym apetytem na paliwo - ponad  20 l/ 100 km. Niestety moc nie bierze się tylko z powietrza .

Ostatnio edytowany przez marek (2009-03-05 15:09:32)

Offline

 

#36 2009-03-05 15:07:51

marek
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Antek - jeśli chodzi o zawory , popatrzę w katalogu , ewentualnie można zamówić takie zawory jakie chcesz .

Offline

 

#37 2009-03-05 15:13:34

marek
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Zawory ssące 39,5 mm  są dostępne , a wydechy są 30 , 31 i 33 mm .                            Dane te podaję z pamięci - muszę sprawdzić .

Offline

 

#38 2009-03-05 16:02:06

herBERT
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Najtrudniej zdobyc kolektor pod podwójne gazniki,podobno jakas firma robi cos takiego z chromoniklu.Macie moze informacje na ten temat.

Offline

 

#39 2009-03-05 16:20:51

marek
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Zawory wydechowe dł. 109 mm ,   średnica : 31mm , 33mm , 33,5mm
Zawory ssące         dł.  108,5mm , średnica : 36mm , 37,5mm , 39,5mm

Offline

 

#40 2009-03-05 16:29:39

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

herBERT Jupiter Racing ma w ofercie kolektor dolotowy pod Webery DCOE albo Dellorto DHLA (40/45), kopia Alquati, ktory jest teraz w zasadzie nie do dostania. Cena 279 EUR
Mozna probowac szczescia na ebayu. Di Fulvio tez maja, ale ciagle nie mam cennika. PBS Engineering tez ma niby w ofercie, ale nie pisalem do nich co kiedy i za ile.
Marek, dzieki!

Offline

 

#41 2009-03-05 17:36:37

lucaso27
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Co do gwintowanego zawieszenia do X'a to kiedyś trafiłem na takie coś: http://www.gforceengineering.net/fiat_products.htm

Mnie też chodzi po głowie ca 150KM mocy ale raczej ze swapu na 2,0 niż z modów 1,5. Swapu się nie boję, w Klubie śmiga X na takim zestawie więc da się zrobić.

Antek, wiesz może o ile poprawi się dynamika silnika 1,5 po wymianie zaworów na większe i odpowiednim przygotowaniu głowicy? O ile się nie mylę w przypadku wymiany zaworów na max średnice również i gniazda należałoby zmienić? Trochę gdzieś kiedyś czytałem o tym ale przyjemności na żywo nie miałem.

Co do swapu, może dobrym rozwiązaniem byłoby zastosowanie skrzyni biegów z silnika 105TC w połączeniu z silnikiem 130TC. Dysponuje może ktoś wiedzą na temat różnic w przełożeniach skrzyni ritmo 105TC i 125/130TC?

Offline

 

#42 2009-03-05 18:13:04

herBERT
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

No własne, co daje sama modyfikacja głowicy ?

Offline

 

#43 2009-03-05 18:27:07

waceg84
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

herBERT co z tym silnikiem jak mozesz to podaj cene.

Offline

 

#44 2009-03-05 18:39:31

herBERT
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Offline

 

#45 2009-03-05 22:11:34

invisibleman
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Jak ktoś chce wieksze zawory to mogę podać symbole z frecci - mam taki zestaw przygotowany do głowicy z 1300 - będę coś takiego w przyszłości zakładał. Zrobienie tego to żaden problem. Tutaj można poczytać trochę na ten temat:
http://www.guy-croft.com/
Kiedyś pod tym adresem można było znaleźć cały opis przeróbki głowicy SOHC1300 z doskonałymi fotkami.

Offline

 

#46 2009-03-06 07:07:15

herBERT
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Invisi, jaki jest w przyblizeniu koszt zrobienia takiej głowicy,przypuszczam ,ze miedzy 1300 a 1500 nie bedzie zbytnio różnicy.Jak to sie przedklada na przyrost mocy .

Offline

 

#47 2009-03-06 08:13:17

waceg84
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

znalazlem ciekawa stronke grecka maja tu i chamulce i zawieszenie oraz cala mase ciekawych zeczy. Zreszta liczba klubowiczy imponujaca 81 samochodo,www.x19.gr

Offline

 

#48 2009-03-06 15:06:57

invisibleman
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Zawór ssący 4625 S/CR 39,5mm/108,5mm - ok 23zł  1szt.
Zawór wydechowy 3594 R/CR 33,5mm/109mm - ok 19zł 1szt.
prowadnice ok 8 zł 1szt.
Prowadnice i większe gniazda będę wstawiał w znajomym warsztacie. Kanały muszę powiększyć niestety sam.

Offline

 

#49 2009-03-06 15:40:24

herBERT
Użytkownik

Re: X1/9 w sporcie

Invisi, czy pomógłbys mi tzn,czy podiąłbys sie zrobienie takiej głowicy do 1500?
Ale napisz mi najpierw co zyskam na tym?

Offline

 

#50 2009-03-06 16:13:19

ant_eater
Administrator

Re: X1/9 w sporcie

HerBERT, Lucaso: dla silnika 1.5 (wg "X1/9 performance handbook"):

stopien I (5-7KM)
-zmiana kolektora wydechowego na 4-2-1
-tlumik przelotowy (polecaja ANSA)
-filtr sportowy

stopien II (20-30 KM)
-walek 35/75 - 40/80
-minimum pojedynczy Weber 34 albo podwojne 36/40, elektryczna pompa paliwa

stopien III (45-50 KM)
-tloki o wysokim stopniu sprezania, do 10:1
-przeglad glowicy, minimalne planowanie, przeglad dolu silnika. Bez wywazania komponenty wytrzymuja do 8000 obr/min pod warunkiem odpowiedniego stanu
-elektroniczny zaplon
-przegrody w misce olejowej

stopien IV (70-80 koni)
-glowica na duzych zaworach (40/35 mm, przy czym Guy Croft zaleca 40/30 - stosunek 4:3 wielkosci zaworow jest podobno idealny jesli chodzi o przeplyw przez glowice)
-odelzone zawory
-twarde sprezyny zaworowe
-standardowe prowadnice zaworowe (z brazu zuzywaja sie duzo szybciej)
-ostry walek rozrzadu
-zmodyfikowana komora spalania w glowicy, powiekszone i wypolerowane kanaly dolotowe
-podwojne poziome Webery 45 DCOE (koniecznosc ciecia belki miedzy komora silnika a bagaznikiem, koneiczne wspawanie rozporki)
-wyczynowa uszczelka pod glowice
-odelzone i wywazone bebechy, standardowy wal korbowy i panewki do 8,500 obr

Zawias G-Force jest potwornie drogi. 2500 USD plus do tego jeszcze camber plates do ustawiania kata pochylenia to troche duzo. Jest jeszcze K-Sport (1200 EUR, podobno maja problemy z jakoscia), GAZ troszke drozej (podobno dobre zawieszenia), BeBe (skonczyli produkcje, baaardzo rzadko na Ebayu za ok. 1500 EUR) no i ciagle czekam na info z DiFulvio.

Ostatnio edytowany przez ant_eater (2009-03-06 16:28:14)

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo